Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  79 10810
Kan du legge link til i signaturen din?

Linken jeg fant tidligere viste meg til et område som ikke eksisterer.
Det skal jeg gjøre.

For referanse, så er linken http://milligan.no:8082/GatesOfDestiny/
Sitat av Java Vis innlegg
Det skal jeg gjøre.

For referanse, så er linken http://milligan.no:8082/GatesOfDestiny/
Vis hele sitatet...
"Failed to create account. SQL error." - kunne kanskje gi en mer informativ feilmelding når man registrerte seg og ting ikke fungerte?

Regner med årsaken var at jeg brukte en brukernavn som inneholdt noen spesialtegn.
Er gjerne med.
Har registrert meg, får se når jeg kommer av jobb om man forstår seg noe på det
Når du sender tropper for å angripe andre så teller de troppene du har sendt dobbelt i statistics delen.
Det er noe tungt å komme i gang i starten siden det ikke er noen form for spawn beskyttelse. Når du begynner er du veldig utsatt for de ''eldre'' spillerene og deres store armeer.
Hey hey!

Bare lurte, er det normalt at ''Thugs'' koster 21,200 per stk når jeg har 801 av dem? Synes prisen hopper noe veldig. Samt at brawlers koster bare 1000 pr stk.

Edit: er bare når jeg angriper noen andre at prisen for thugs er sinnsykt høy. 44000 nå unser et angrep pr stk. La ikke merke til det tidligere å kastet bort mye penger for noen få stykker så er nok ikke bare en grafisk bugg.
ooooh, det med statistikken skal jeg finne ut av. Takk for rapport!

Spawnbeskyttelse kan absolutt innføres. Hvor lenge burde man være beskyttet?

Thugs stiger i pris etterhvert som man kjøper dem ja. Idèen er at ressurser skal være litt vanskelig å få tak i som oppfordrer veldig til kriging. Prisen stiger pr enhet du kjøper. Kjøper du en thug, stiger prisen på neste med 500. Så vil den øke med 500 pr unit du kjøper etter det. Om du prøver å kjøpe 20 vil prisøkningen kalkuleres pr nye unit.

Hvordan er tankene ellers rundt det? Jeg tror jeg må tweake litt på kampsystemet ifht skade man gjør ol, men hadde det vært kult å restartet hele spillet og kjørt en skikkelig runde og sett hvem som vant?

Takk til alle som tester og rapporterer!
Jeg blir gjerne med å teste spillet
Høres bra ut Java stemmer og for en restart. Ser jeg har klatret raskt opp på rank med styrker men øverste person på listene er samme person på både styrker og penger. Med det beløpet kan han lett gruse alle andre spillere. Kunne også tenkt meg et rank system som gjør slik at de sterkeste spillerne ikke kan angripe dem som er mye svakere. Om man tar eks 20 ranker så kan man bare angripe rank 20-18 som rank 20. 18-16 som rank 18. Kan noe slikt fungere? Dette vil å være med på å bedre grunnlaget for nye spillere. Se bort fra skrivefeil sitter på mobil å taster . Og btw cudos for mobil implementering. Fungerer supert på min s3 i chrome. Sitter på verksted å venter på at bilen skal bli ferdig så er greit å ha noe å spille
Nice

Er det flere som blir med på en skikkelig runde hvis jeg kjører en full clean av spillet slik at alle begynner på blanke ark?
Når passer det best for de som har lyst til å være med, i så fall? Skal vi si restart lørdag 28 September ? (Da har jeg litt tid til å fikse rapporterte bugs og implementere nevnte endringer).

Hvor lenge bør spawn protection være? Ett par dager, eller blir det for lenge?
Jeg tenker at spawnprotection kan byttes ut med rangerings systemet som svaart nevner. Det vil være mye lettere å holde styr på. en spiller kan bar angripe en eller to ranker under seg, men helt opp til topp spilleren.
En ting som jeg savner er litt endringer på ''Grid'' skjermen. Kan din by være merket i blått og gyldige fiender være merket med grønt? det er litt rotete med en haug røde prikker bare.

Ellers er jeg med på et wipe.

*edit*
Kan du endre tiden det tar å reise basert på antall ruter mellom din by og fienden?
Sist endret av MasterCorruptor; 22. september 2013 kl. 09:31.
Jeg er litt skeptisk til rank system. Vil ikke det være kjedelig for de mer aktive spillerne som får store byer? At alle kan angripe alle vil også innføre ett nytt element av taktikk der den man må samarbeide for å eventuelt ta noen større? I.e han angriper noen lavere, som kommuniserer dette til kompiser, som da sender motangrep ol. Jeg lukker ikke døren på idèen, men jeg ønsker at spillet skal være så altinkluderende som mulig

Grid skjermen har jeg tidligere tenkt på ja. Pr nå genereres det ett bilde med imagemagik for å speede opp siden litt. Jeg tror kanskje jeg skal bytte og generere ett bilde pr bruker, slik at alle får custom utseende... Det er såpass sjeldent Grid endrer seg, at jeg tror ikke det vil få noen nevneverdige konsekvenser for spillet.

Tiden det tar å reise er også dynamisk. Synes du det går for fort eller for tregt? Lurer på om den står til 1 minutt pr grid-square nå, men minimum 10 minutter uansett.

Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger
Der skjedde det jeg fryktet mest. Narcissius Drepte alle thuggene mine samt en del snipere og brawlere. Så nå er income på null :P
Jeg tror kanskje jeg må gå gjennom battle kalkuleringene mine også.. lurer på om tapene ofte blir for store til at det er verdt angrepet osv. Eventuelt unit balancing eller noe sånt.

Men jeg er enig i at Narcissius er en veldig dominerende spiller akuratt nå.. selv om det er selvforlarende da kontoen har eksistert siden forrige reset
Synes du burde kjøre en reset nå som det virker som at det er flere aktive spillere
En allianse funksjon hadde vært veldig fint. Det gjør det lettere for nye spillere gjerne. Kunne jo gitt en form for bonus når man er i allianse. noen prosent mer credit income... eller trade income. Kanskje til og med en andel av loot under et angrep.

Legg inn en begrensning på hvor fort man kan angripe en spiller etter et angrep. Type cooldown. så slipper vi at folk spammer de som er borte fra spillet, eller at basen blir bombardert av en spiller om igjen og om igjen.
Sist endret av MasterCorruptor; 22. september 2013 kl. 16:34.
Jeg hadde lyst til å kjøre en planned reset, slik at det blir rettferdig for alle som ønsker å delta - i tillegg til at jeg har lyst til å implementere funsjonalitet som har blitt forespurt

Allianser ol har jeg faktisk på papiret. Har ikke helt bestemt meg for hvordan de skal fungere, så her er jeg åpen for forslag. Jeg liker idèen med bonuser ..men det må også eksistere noen baksider, kanskje?

Å ikke ha begrensning på angrepsintervaller er ett bestemt tiltak, foreløpig. Tanken er at man kan plotte taktiske angrep. Send tropp X i tre ticks som rydder unna ditt og datt, slik at når tropp Y ankommer kan de gjøre rent bord osv..
Sitat av Java Vis innlegg
Å ikke ha begrensning på angrepsintervaller er ett bestemt tiltak, foreløpig. Tanken er at man kan plotte taktiske angrep. Send tropp X i tre ticks som rydder unna ditt og datt, slik at når tropp Y ankommer kan de gjøre rent bord osv..
Vis hele sitatet...
Den er helt grei. Men jeg tenkte mer i baner at en spiller ikke kan angripe samme mål så snart soldatene er kommet tilbake.
Og er det mulig å legge inn automatisk fjerning av inaktive spillere? Slik det er nå kan jeg bare sikte meg inn på de rikeste inaktive spillerene og farme resurser helt uten fare.
Sist endret av MasterCorruptor; 22. september 2013 kl. 21:29.
Det er allerede implementert. Pr nå sender den automatisk ut en mail etter en ukes inaktivitet. Etter to uker vil kontoen og alt annet fjernes helt.

Jeg ser dog at med 1 minutts ticks, så blir 2 uker altfor lenge å spare på inactives. Kanskje jeg burde operere med 2 dager warning, 5 dager delete eller noe sånn..
Du treng bare en:
<!DOCTYPE html>
<html>
<head>
<title></title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<script type="text/javascript" src="js/jquery.contextMenu.js"></script>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css/jquery.contextMenu.css" />
</head>
<body>
Vis hele sitatet...
Får bare "undefined" når jeg prøver å logge inn :s

Nevermind, fungerte andre gangen
NorFuzzor, hvor savner du den?

Jeg har en context menu på grid'en f.eks..
Jeg fikk dessverre ikke resat spillet i går, som planlagt, men gjorde det nå nettopp. Alle som registrerte seg med en gyldig e-post konto skal ha fått en e-mail med informasjon om resetten

Takk til alle som tester og spiller og lykke til !
Liker tankegangen din, men fremdeles en del som må på plass når det gjelder brukervennligheten av selve spillet
Jeg er fullstendig åpen både for forslag og bidrag - Om du har noe konkret er det bare å "spy ut", så blir det antakelig prioritert i fiks-listen
Hva er muligheten for at en brawler skal konvertere en thug?

Har du planer om å kunne bygge bygninger i byen din?
Pr nå er "CHANCE_TO_CONVERT" satt til 2, som gir hver brawler i angrep 2% sjangs til å konvertere en thug, dersom det er 10 eller flere tilgjengelig. Ser nå at dette kanskje er litt vel lavt da man foreløpig ikke tjener nok på angrep, i mine øyne.

I forhold til bygninger, så er Research fanen konseptet mitt på bygninger for øyeblikket. Man researcher en ny "bygning", som da gir tilgang til sterkere units. Om du har en annen idè er jeg lytter øre som alltid
▼ ... over en uke senere ... ▼
Java's Avatar
Trådstarter
Spillet har nå fått masse patches og updates implementert. Blant annet har følgende blitt gjort:

- Unit balancing. Denne jobben er ikke ferdig. Fortsatt er enkelte units for sterke i forhold til andre units de kan angripe, men det har blitt gjort endringer på mange for å balansere ut spillet og utfallet av kriger ol.
- Thugs øker ganske dramatisk i pris etter man har oversteget 1000. Økningen er pr nye thug og stiger for hver thug man kjøper.
- Brawlers vil nå forsøke å konvertere Thugs FØR de dreper dem.
- Konverteringssjangsen er økt fra 2 til 20 %
- Bug der prisen på thugs steg til himmels når man gikk til angrep er borte
- Bug der Top 10 Troops økte dramatisk ved angrep er borte
- Det er implementert en ingame chat slik at spillere kan snakke med hverandre

Jeg er fortsatt ute etter designere til spillet. Dersom noen føler seg kallet til å lage grafikker ville det økt opplevelsen av spillet mange hakk tror jeg.