Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  66 5983
ble det ingenting av? Kunne godt tenkt meg å ta meg av art'n iallefall, da vet dere det. Ikke så nøye om prosjektet er bittelite for meg, har prøvd mange ganger å få med folk, det går noen uker så forsvinner de bare, så har gitt opp egentlig.

Jobber 8-17 hver dag, klarer ennå å knø inn non timer hver dag enda jeg har unge å sjef(dama)...såeh....er med iallefall.
kan også hjelpe til jeg om det trengs lydeffekter/musikk ? send gjerne pm så får jeg det med meg
Sitat av skepsis Vis innlegg
kan også hjelpe til jeg om det trengs lydeffekter/musikk ? send gjerne pm så får jeg det med meg
Vis hele sitatet...
omså bare en liten remake av et gammelt spill som er long lost, finnes mange av de. ting jeg spilte da jeg var 10 er noe jeg kunne tenkt meg å gjennopplive, som pitfall,jetpak,hocus pocus,Abuse osv osv. og INGEN LAGER ET NYTT DUNGEON KEEPER! aaaargh....:P
Kan også slenge meg på Skepsis, med å hjelpe til med musikk om det ønskes! Alltid ønsket å lage klassisk dyp musikk for ett spill!
åsså mangler d som er vanskeligst å få tak i, programmering:P sier sikkert d samme om artfolk også:P
Vi startet et sånt prosjekt for en stund siden, der feilen vi gjorde var å involvere alt for mange folk uten å ha noe bestemt mål.

Det var ingen som ble satt som ansvarlig til å ta avsluttende avgjørelser noe som gjorde at prosjektressursene som spritesheets, animasjoner og lyder var basert på synsing.


Hvis man har planer om å starte et spillprosjekt kan det lureste være å ha 1, maks 2, personer på en oppgave. Og man bør ha en plan i forhånd, inkludert en "sjef" som kan overstyre og ha ansvar for at alt går etter planen.

Dette er bare noen tips fra erfaringer jeg har hatt tidligere med flere sånn prosjekter.

Felles visjon om hva som skal lages og hvordan det skal se ut er vel hovedpunktet.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Vi startet et sånt prosjekt for en stund siden, der feilen vi gjorde var å involvere alt for mange folk uten å ha noe bestemt mål.

Det var ingen som ble satt som ansvarlig til å ta avsluttende avgjørelser noe som gjorde at prosjektressursene som spritesheets, animasjoner og lyder var basert på synsing.


Hvis man har planer om å starte et spillprosjekt kan det lureste være å ha 1, maks 2, personer på en oppgave. Og man bør ha en plan i forhånd, inkludert en "sjef" som kan overstyre og ha ansvar for at alt går etter planen.

Dette er bare noen tips fra erfaringer jeg har hatt tidligere med flere sånn prosjekter.

Felles visjon om hva som skal lages og hvordan det skal se ut er vel hovedpunktet.
Vis hele sitatet...
skjønner, er greit å han en liten overview over hva som skal lages, og hvilken mekanikk som skal inn i spillet. At art og koding går samtidig er ikke noe must, men de må passe ilag når det kommer til stykket, da må man ha planen klar. Tror jeg er flink til å planlegge, men å dirigere folk liker jeg ikke å gjøre.

Derfor jeg nevte i posten "lite prosjekt", 3-6 personer,tidsramme under 1 år.

simpelt run and jump, 10 levels, eller noe lignende,bare for å ha laget noe.

Penger er ikke med i tankene engang for meg her, tjener greit, vil bare ha noe å lære av.
Man burde og veldig tidlig bestemme seg for hvilket språk og gjerne hvilke spill-engines man vil bruke - slik at alle som er involvert er underforstått med dette og ikke begynner på helt andre ting. F.eks. kan man avtale å bruke Unity eller XNA.
Sitat av etse Vis innlegg
Man burde og veldig tidlig bestemme seg for hvilket språk og gjerne hvilke spill-engines man vil bruke - slik at alle som er involvert er underforstått med dette og ikke begynner på helt andre ting. F.eks. kan man avtale å bruke Unity eller XNA.
Vis hele sitatet...
Ofcourse, venter bare på at noen som kan koding gir meg grønt lys så lager jeg en plan med engang jeg. Art,musikk er på plass allerde ser d ut som.

Husk,ENKELT prosjekt, ikke noe fancy, målet er bare at Freak folk skal ha samarbeidet om noe som burde falle i smak hos noen folk iallefall, tror d hadde vært rimelig deilig å fått til.
En annen ting er at dere begynner litt i feil ende. Av erfaring er det alltid programøren som stopper opp - og å bruke masse tid på art og slikt før man har et faktisk spill blir litt meningsløst da man fort kan ende opp med at han som programerer gir opp eller ikke gidder mer. - man trenger heller ikke så veldig avansert grafikk for å lage enkle spill.

Fin noen som kan programmere og se om de orker å lage en primitiv begynnelse med bare enkle sprites og kjedelig grafikk. Og når selve spillet begynner litt å falle på plass kan man fokusere på grafikken.
Sitat av etse Vis innlegg
En annen ting er at dere begynner litt i feil ende. Av erfaring er det alltid programøren som stopper opp - og å bruke masse tid på art og slikt før man har et faktisk spill blir litt meningsløst da man fort kan ende opp med at han som programerer gir opp eller ikke gidder mer. - man trenger heller ikke så veldig avansert grafikk for å lage enkle spill.

Fin noen som kan programmere og se om de orker å lage en primitiv begynnelse med bare enkle sprites og kjedelig grafikk. Og når selve spillet begynner litt å falle på plass kan man fokusere på grafikken.
Vis hele sitatet...
Har erfart d selv ja, så planen var å lage alt enkelt så d bare virker. Polert art og animasjoner tar man til sist,helt enig der, men er også greit å ha noen som kan forandre eller lage noe veldig kjapt så¨det kan testes i praksis.

Er ny på formet så skal ikke framstå som en knowitall, men har jævla lyst iallefall, hater å gi opp også.
Jeg har et 2d spill i XNA jeg lagde forrige semester. Koden var i utgangspunktet ok, men fikk jævlig dårlig tid på slutten så nå er det ganske rotete. Om noen har lyst til å fortsette på det kan jeg sikkert laste det opp et eller annet sted, men det finnes en del ferdige prosjekter til XNA som burde være et mye bedre utgangspunkt. Jeg baserte meg en del på Platformer Starter Kit
hmm stilig! ferdige prosjekter jo ferdige, er ikke målet å lage noe fra scratch?:P D kan jo laste opp d d har så kan man pynte litt på d hvis d ble rotete, sjekke om d kan bli et minispill av no slag. vil iallefall se d jeg!
Jeg husker jeg spilte et spill som hadde navnet Dopewars på 90 tallet. Hele greia var tekstbasert og sikkert enkel å lage. Jeg har ikke peiling på programmering, men noe lignende spill kunne vel kanskje latt seg gjøre?
Bare en ide
Kan C++ (med SFML) ganske godt, så hvis noen tar initiativet til å starte opp dette kan jeg godt bli med, så lenge ikke spillet er/blir for avansert.
Sist endret av Stupebrett; 31. juli 2012 kl. 19:27.
Eller lage noe på age of empires nivå?
regn meg med
Er med på d meste for å si d sånn, om d blir pac man eller donkey kong så er jeg game. Bare sier at jeg ikke kan no pixel art(aldri prøvd egentlig) men animere kan jeg litt, hvis man skulle lage no enkle greier. Spørsmålet er om d skal bli animert i d hele tatt, eller om man lager noe statisk og fokuserer på gameplay.

Kan si d sånn, har tatt initiativ 6 ganger minst, og han som programmerer ender alltid opp med å spille et spill elle rnoe så mye istedenfor at d ike blir noe av. "skal raide idag bla bla bla" litt for ofte. Diablo 3 har også blitt et stort problem:P

Prøvd så mange ganger å finne noen som kan koding, så nå starter jeg å lære enkle greier selv, iallefall til jeg har et simpelt 2d platform spill oppe å går.