Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 814
Hei. Nå er egentlig ikke jeg en "leecher" til vanlig men dette er et engangstilfelle. Jeg har et lite "program" i batch som jeg holder på å utvikle. Nå ønsker jeg å gi ut en demo av dette og da vil jeg ha kontroll på at de som bruker demoen kun får bruke den til jeg sier stopp og ikke lengre. Dette for å gi dem en smakebit av resultatet.

Batch programmet er kryptert med "Quick Batch File Compiler av abyss" og .vb filen er lagt inn i den. Kunne noen skrive om .vb en under så den bare avslutter seg selv når jeg "sier stopp" (opdaterer versjonen).

Tekstfilen den leser er bare "0.5".

Kode

' Benyttes for å åpne nettleservinduet
Set oShell = WScript.CreateObject("WSCript.Shell")

Version = HTTPGetText("http://***.com/Versjon.txt")

If Version = "0.5" Then
    ' Du kan godt fjerne følgende linje, om ønskelig
Else
    If MsgBox("Version " & Version & " har kommet ut. Vil du laste ned denne?", _ 
    vbYesNo + vbQuestion, "Ny versjon") = vbYes Then
        oShell.Run "http://home.no.net/yoshigut/versjon/hente.txt"
    End if
End If

' *** Hjelpefunksjoner ***
Function HTTPGetText(URL)

    Set oHTTP = WScript.CreateObject("Microsoft.XmlHttp")

    oHTTP.open "GET", URL, false
    oHTTP.send ""

    ' Returner tekstrespons (en kan også returnere XML-dokumentet)
    HTTPGetText = oHTTP.responseText

End Function
' Takk til aadnk @ www.diskusjon.no for denne versjonskontrollen :)
Valgfri brukertittel
Kekurikekaka's Avatar
Kan jeg spørre om hva denne gjør?
Trådstarter
32 0
Den skal sjekke hvilken versjon som ligger ute på nett av programmet jeg utvikler i batch.
Sikkerhetsklarert
Hva med å legge inn en tekstfil som heter stopp.txt?
Og i den legger du versjonsnummeret på de programmene som skal stoppes
eks stopp.txt

Kode

0.5
0.6
0.7
0.8
Så sjekker du om versjonen brukeren kjører ligger i listen stopp.txt, hvis ja, så sender de en message boks om at programmet må oppdateres.
Trådstarter
32 0
Ja det kan jo være en løsning men jeg har requestet denne vb filen. Jeg kan null vb selv men trengte en versjonssjekker til dette prosjektet. Er det noen som er så grei og legger inn en slik funksjon som stopper demoen når versjonsnummeret i teksffilen på nettet er 0.8?
Trådstarter
32 0
Det var vanskelig å finne noen edit knapp så jeg håper jeg ikke bryter noen regler om dobbeltposting nå.

Jeg er våken nå så jeg forstod hva du mente Pjukern. Jeg forsøkte litt selv med å sette inn cmd kommandoen "Set demoute=ja" ved et trykk på ok eller avbryt men det ble ikke så vellykket :/ hovedgrunn: Jeg kan ikke .vb

Så kunne noen fortelle meg hvordan jeg skal få til å sette inn en set kommando som batchen skjønnet og utfører kommandoene derfra eller en annen mulig løsning?