Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 970
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg lager et program for å kontrollere tilgjengelighet til en datamaskin, og litt av poenget forsvinner hvis brukere kan avslutte prosessen.

Jeg vet at det skal gå an å beskytte en prosess mot avslutning sånn at brukere bevæpnet med taskmgr eller taskkill får en "ingen tilgang"-feilmelding, men jeg klarer ikke finne noen framgangsmåter for å beskytte mitt program på samme måte.

Jeg har også lest om rootkits som blant annet kan brukes til å skjule prosesser, men jeg finner ikke noe brukbar informasjon om noen av emnene.

Hvordan ville du fikset dette?

Hvis det gjør noen forskjell programmerer jeg i .NET v/ C#. Takker for svar.
Vel, dette er bare for små tulle programmer til venner jeg har gjort dette. Men en timer som konstant dreper taskmgr
Sist endret av Ardluh; 26. desember 2010 kl. 00:24.
Se på access control list(ACL)
Hvis du ønsker å beskytte prosess objektet, må du sette ACL for prosess objektet.
Dette kan gjøres gjennom "lpProcessAttributes" av "CreateProcess" eller senere med SetKernelObjectSecurity.
ACL har vel et "deny all" valg som gjør at prosessen ikke kan avsluttes på vanlig måte.
Sist endret av snippsat; 26. desember 2010 kl. 01:48.