Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 702
Jeg har litt problem med mailskjemaet på denne nettsiden: http://lilleinterior.com/nettsider/ekstra1/index.htm
Den fungerer skikkelig i Chrome og ff. I IE er det et parti i skjemaet hvor det er brunfarge. jeg har prøvd å finne årsaken, men finner den ikke. Har aldrig hatt et lignende problem før.
Vet at det er litt uheldig å bruke &nbsp, men det er ikke dette som skylder problemet med mailskjemaet. Noen som har peiling på hva problemet kan være?
Post kode også da

Ser ingenting brunt i formen din, men noe er hvertfall feil. Laster opp bilde om litt

EDIT: La til bilde
Sist endret av fulloggal; 10. mars 2010 kl. 18:22.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Post kode også da

Ser ingenting brunt i formen din, men noe er hvertfall feil. Laster opp bilde om litt

EDIT: La til bilde
Vis hele sitatet...
mente den hvite streken som går gjennom skjemaet!
Her er html dokumentet:
http://pastebin.com/grkTMLEW
Her er CSS:
http://pastebin.com/PyLqWy2f
vet ikke om det har noe med det, men du ser ut til å mangle en semikolon på linje 3.

edit: Det var såpass mye css der at jeg ikke har tid (eller gidde) til å lese gjennom det nå. Men jeg noterer at du bruker en "float" en del, mulig du derfor kan fikse det med å bruke z-index? (virker ikke helt logisk, men igjen: det gjør ikke ie heller ^^) Hele form-elementet blir forøvri hvitt i ie 7 og nedover...
Sist endret av Dominic; 10. mars 2010 kl. 23:16.
Har ingenting å si...

Tror jeg ville skrevet koden til footeren på en litt annen måte. Hvorfor har du en div med en div i når begge to er like stor?

Kanskje som dette:

<div id="footer">
<div id="venstre">
tekst her
</div>
<div id="hoyre">
Form her
</div>
</div>
Sist endret av fulloggal; 10. mars 2010 kl. 23:16.
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
fungerte ikke. =(
Har også prøvd: /**/:/**/ og html>body i css'en. - mistenker at det er noe med CSS'en som er gale, da IE ikke akuratt er så standard som de andre virker det nesten som...
Jeg har forøvrig ikke behov å ta teksten øverst i skjemaet. PRøvde å fjerne <4> på gøyt, men ingen forskjell. (regnet ikke med at det skulle være noe forskjell)

Fikk fikset prioblemet, var fulloggal sitt tips som fikset det.
Fikset litt oppi koden.

<form action="sendmail.php" method="post">
<div class="mailform" id="form">
<div id="footer">
<div class="footerForm">
<h3>Lorem Ipsum passages</h3>
<h4>more recently with desktop publishing</h4>
<div class="footerFormR">
<p><label>Navn*:</label></p>
<input name="Name" type="text" class="footerInputArea" />

<p><label>Mail*:</label></p>
<input name="Email" type="text" class="footerInputArea" />

<p> <label>Nummer:</label></p>
<input name="Number" type="text" class="footerInputArea" />

</div>
<div class="footerFormR">
<p><label>melding:</label> <textarea name="" class="footertextarea" rows="2" cols="3"></textarea>
</p>
<input type="submit" class="footerSubmit" />
</div>
<br class="clear" />
</div>
<p>All the Lorem Ipsum generators on the<br /> Internet tend to repeat predefined chunks as<br /> necessary, making this the first true generator<br /> on the Internet. It uses a dictionary of over<br /> 200 Latin words, combined with a handful of<br /> model sentence structures, to generate Lorem<br /> Ipsum which looks reasonable. The generated<br /> Lorem Ipsum is therefore always free from<br /> repetition, injected humour, or<br /> non-characteristic words etc.</p>
<br class="clear" />
</div>
</div>

Fikk fikset prioblemet, var fulloggal sitt tips som fikset det.
Fikset litt oppi koden.

<form action="sendmail.php" method="post">
<div class="mailform" id="form">
<div id="footer">
<div class="footerForm">
<h3>Lorem Ipsum passages</h3>
<h4>lorem...</h4>
<div class="footerFormR">
<p><label>Navn*:</label></p>
<input name="Name" type="text" class="footerInputArea" />

<p><label>Mail*:</label></p>
<input name="Email" type="text" class="footerInputArea" />

<p> <label>Nummer:</label></p>
<input name="Number" type="text" class="footerInputArea" />

</div>
<div class="footerFormR">
<p><label>melding:</label> <textarea name="" class="footertextarea" rows="2" cols="3"></textarea>
</p>
<input type="submit" class="footerSubmit" />
</div>
<br class="clear" />
</div>
<p>All the Lorem Ipsum generators on the<br /> Internet tend to repeat predefined chunks as<br /> necessary, making this the first true generator<br /> on the Internet. It uses a dictionary of over<br /> 200 Latin words, combined with a handful of<br /> model sentence structures, to generate Lorem<br /> Ipsum which looks reasonable. The generated<br /> Lorem Ipsum is therefore always free from<br /> repetition, injected humour, or<br /> non-characteristic words etc.</p>
<br class="clear" />
</div>
</div>[/quote]

-
-
-
-
-
-
-
Ser ut til at jeg har en dobbelpost, beklager dette.
Sist endret av Spelly; 11. mars 2010 kl. 00:11.