Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 7306
Hei!

Jeg har tulla det til igjen, og kommer til å få endel papirer fremmover fra Politiet. Jeg skal bort på sjøen nå, og forventer å få brev mens jeg er borte.
Normalt sett tar mine foreldre seg av posten min, men jeg ønsker å holde denne saken hemlig..

Noen som vet om politiet har begynt å sende dokumenter til Digipost eller lignende??
De er ikke oppført på Posten.no/digipost sine sider

Mvh
brev blir sendt med politi logo i postkassa til din folke registrerte adresse
Posten har også en tjeneste for å holde igjen/videresende all post i ditt navn.
Takker for tips, det skal jeg gjøre

Noen som vet hvilke papirer man får fra politi når man er i en sak hvor jeg har tilstått og alt burde være på bordet? Er det noe som i værste fall kan ligge en mnd ulest ?
Forklar til Politiet at du jobber på sjøen og derfor ikke har anledning til å ta noen stand til brev som blir sendt per post da du ikke vil motta denne. Etter du har snakket og kommet frem til en enighet med politiet gjør du som de andre i tråden sier; Bestill oppbevaring av post.
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Er det noe som i værste fall kan ligge en mnd ulest ?
Vis hele sitatet...
Om forelegg blir liggende 2 uker uten svar kan de forkynne det isteden, dvs de leter deg opp hjemme/på jobb. De prøver først og få kontakt via telefon, men får de ikke kontakt legger de inn litt ressurser for å finne deg. Om du er tilgjengelig på telefon eller på forhånd forklarer at du ikke blir tilgjengelig så slipper du at politiet møter opp på døra hos foreldrene dine.
Plohg: En sannhet med modifikasjoner.
Du får gjerne en purring når det har gått 2 uker.
Og så svært ofte ennå en purring 1-2 uker etter det igjen.
Før de etter 4-8 uker starter å ringe deg for å få deg til å skrive under.
Jeg har vært til avhør og alt skal være på bordet, det kan hende de ønsker mer info om en lignende sak som skjedde dagen før.
Jeg må vel i retten og få dom før jeg får forelegg uansett..

Så det er kanskje rettspapirer med inkalling til rett som vil komme nå tenker jeg?
For å starte så har jeg ikke mye peiling da jeg ikke har vært innblandet med politiet veldig mange ganger, og jeg heller ikke vet hva slags sak dette dreier seg om. Fikk en fartsbot en gang hvor alle brevene kom per Digipost, hvor jeg måtte logge inn med BankID for å kunne lese brevene.
Ble for en liten stund siden innblandet i en mindre hasj-sak hvor jeg fikk brev i posten, så vet faktisk ikke :s
Sitat av TheEngineer Vis innlegg
Så det er kanskje rettspapirer med inkalling til rett som vil komme nå tenker jeg?
Vis hele sitatet...

Da må du nok vente ennå lengre.
Ofte tar det ett år før slikt kommer til retten. Så er bare å smøre seg med tålmodighet.
Cannabisentusiast
Svartedauden's Avatar
Så lenge dette ikke handler om overlagt drap, eller en tilsvarende handling der du er en akutt fare for samfunnet, vil dette ta evigheter. Om du jobber på sjøen i form av utenriksfart ville det jo være artig om de faktisk setter igang Europol-nettverket sitt for å forkynne. Fiks deg en advokat så vil Politiet sende alt av papirer direkte dit.

Har opplevd å få forkynnelse fra spansk politi. Jeg hadde noen greier i fedrelandet, men reiste til Magaluf på sommertur. Noen dager før jeg skulle hjem (slutten av august) kom det to spanjakker i staselig uniform inn på baren, og spurte om jeg var meg selv. Deretter prøvde de å lese opp et brev på norsk. Det var rimelig artig. De ga opp, ga meg brevet, fikk meg til å signere noe greier og bestilte seg hver sin knert. Hele denne sulamitten var altså satt istand fordi jeg hadde rømt landet for å unnslippe en bot på svimlende 2500 kroner. Det var jo litt mer for ti-tolv år siden enn det er i dag, men alikevel... Seks dager etter stod jeg på Grønland og forsøkte å betale boten i cash. Det gikk ikke.
Sist endret av Svartedauden; 26. april 2016 kl. 22:57.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Takker veldig for svar! Jeg bestilte oppbevaring av post

Hva vil dere tro en advokat tar for å gjøre noe slikt?

Min gamle vennegjeng skal på tur dagen etter jeg kommer hjem og lurte på om jeg ville være med. Tror ikke jeg rekker å få posten min før jeg reiser igjen..

Sist begikk jeg forbrytelsen i desember, hørte ingenting før februar-mars. Var i retten rundt sommerstider, fikk bot omtrent samtidig og fikk fotlenke i Oktober.
All sannsynlighet sier at 2mnd fra forbrytelse til jeg faktisk får post skal gå greit. Men litt skummelt er det..

Kan jeg ringe til politi å spørre hvordan de ligger ann? Jeg ble tatt av et lensmannskontor, skal jeg ringe de? Eller skal jeg ringe politi stasjonen nærmest meg som lennsmansskontoret er knyttet til?
Sist endret av TheEngineer; 19. mai 2016 kl. 01:46.