Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1874
Hei

Hvordan kan jeg sjekke om broren min laster ned? Hver gang jeg spør han viser han meg alltid et nedlastinsprogram på pause. Likevel skjønner jeg at han laster ned på en eller annen måte. Dette er fordi internetten går så tregt. Jeg tenkte på å sjekke prosessorbruken hans, hva tror dere om det? Problemet er bare at jeg ikke kan så mye om data.

Takk for alle svar.
Kan hende det er noen instillinger i ruteren din som kan se hvilken data som bruker hvor mye av internettlinja.
Men værsåsnil og endre den signaturen din, det er det dummeste jeg har sett.
Tror kanskje den enkleste løsningen er å installere Netlimiter på din og broren din sin maskin, og dele internett-linja mellom dere. (Brodelig fordelt)
Hvis du laster ned "Give Me Too" så kan du overvåke ruteren, da får du vite alle sidene han har vært inne på. og så får du vite hvilke trackere som kjører, hvis han bruker torrent.
Du snakker med broren din alvorlig og sier at det er dumt at han alltid må laste ned for det blir tregt for deg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Hiv inn en pc med linux på som ruter. Sett opp ntop (http://www.ntop.org/) og kjør i gang. Den identifiserer datastrømmer, lar deg følge dei, og viser filnavn, båndbreddebruk o.l.
Sitat av vidarlo
Hiv inn en pc med linux på som ruter. Sett opp ntop (http://www.ntop.org/) og kjør i gang. Den identifiserer datastrømmer, lar deg følge dei, og viser filnavn, båndbreddebruk o.l.
Vis hele sitatet...
Sjansen for at han gidder å ofre en hel PC for saken er vel heller liten.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hel PC fru blom, Pentium2 med minimal config holder i massevis.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Trådstarter
sliter fortsatt med dette problemet. Han har mer peiling på data enn meg, derfor er det lettere for han å lure meg. Noen fler som har forslag?
Storebror eller lillebror?
Gå inn på ruteren og bloker MAC-adressa hans. Vips har du millioner ganger raskere nett en det han har
Sitat av Hansix
Gå inn på ruteren og bloker MAC-adressa hans. Vips har du millioner ganger raskere nett en det han har
Vis hele sitatet...
Faktisk uendelig mye raskere
Som det er sagt, netlimiter er tingen.
Trådstarter
Sitat av Clr
Storebror eller lillebror?
Vis hele sitatet...
lillebror...
bank ham til han stopper å laste ned
Trådstarter
Hvilken type netlimiter bør jeg velge? Hva er prisene på de?
Sist endret av Carlsberg; 13. juni 2008 kl. 11:59.
istede for at han har det på pause, si at han skal gå utav torrent programmet.
Hvor gammel er broren din, confuser?
Sitat av confuser
istede for at han har det på pause, si at han skal gå utav torrent programmet.
Vis hele sitatet...
Torrent programmet bruker ikke noe av linja di når det er på pause da... Og hvis det skal bruke noe så er det så minimalt at det ikke vil gjøre noe med resten av nettet.
Sitat av Clr
Torrent programmet bruker ikke noe av linja di når det er på pause da... Og hvis det skal bruke noe så er det så minimalt at det ikke vil gjøre noe med resten av nettet.
Vis hele sitatet...
Tror egentlig han setter det på pause før "storebror" kommer snikende inn jeg da. Hvis du har tilgang til maskinen hans når han ikke er tilstedet kan du jo bare installere netlimiter eller eventuelt slette nedlastingsprogrammene hans.

En ting du kan gjøre er hvis du har en "litt" avansert router å stenge ned nettsidene han laster ned fra.
Hvis han feks bruker limewire, DC og torrent, så kan du først stenge ned "hovednedlastingssidene" for de forskjellige programmene, så stenge ned piratebay og isohunt og diverse gratis torrentsider.
Sist endret av RayMonk; 13. juni 2008 kl. 12:20.
Ikke at dette lar deg sjekke om han laster ned, men siden det allerede er ganske åpenbart:
Røsk ut nettverkskortet hans mens han er på skolen, og gjem det helt til han innrømmer å ha lastet den. Få ham til å love at han ikke skal gjøre det igjen osv
For å få bukt med slik problematikk kan jeg også anbefale denne artikkelen: Why BitTorrent causes so much latency and how to fix it