Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 814
hei !
er det mulig å kjøre windows xp i ubuntu, samme som man kjører windows xp i mac os x.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Ja, det heter Wine. (omså kan du bruke vmware).

Ellers er forenklingsverktøy for spill : Cedega - Point2Play.
Jepp, f.eks med VMware.
Parallels (http://www.parallels.com) finnes også til linux, men er ikke gratis.
Qemu med kvm er good shit.
Jeg hadde en sinnsyk idè om at Microsoft Virtual Machine kunne funke med Wine, og dermed kjøre et lite Windows vindu. Hadde ikke forventet at det skulle funke. Er det mulig i det hele tatt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Hva skal du med MVM når du har VMware ?
Fedora Contributor
Stringer's Avatar
Har brukt VMware workstation til å kjøre ms office under Linux. La bare til min fysiske disk i stedenfor en virtuell disk, og det funka knall.
Trådstarter
har lastet ned VMware hvordan installerer jeg det :P
Du kan jo også prøve VirtualBox (www.virtualbox.org) Noe som er gratis, og som fungerer veldig bra. Det hender jeg trenger Windows XP på jobb, og da har jeg brukkt VirtualBox. =)
Sitat av AtXbYeA
Hva skal du med MVM når du har VMware ?
Vis hele sitatet...
Fordi ingenting funker hos meg, og kanskje det kunne funke. Må prøve. Får nesten ingenting til å funke i Wine, VMplayer funker ikke, VirtualBox som WetWilly foreslo funka ikke.

Og har så langt ikke prøvd VMware, men gir opp hele "Windows-i-Linux"greia.
Sist endret av hopalong; 16. august 2007 kl. 23:29.
Du skal ikke kjøre VirtualBox i Wine hopalong, det er jo bare å laste ned deb pakken å installere.
Kjørte ikke VirtualBox i Wine. Skulle få fram at jeg har prøvd mange slike program uten at det gir meg gode resultater.
Neivel, virker i allefall bra hos meg.