Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1127
Lenge har jeg nå vært avhengig av Valium og Rivotril og er nå nede i henholdsvis 2 x 3 ganger daglig og 1-1.5 mg x 3 ganger daglig.

Igår gikk jeg til legen for å få hjelp med den forhåpningen om å få prøve noe Lyrica for å gjøre avrusingen litt enklere. Men dette ble det et klart "nei" til. Heller ikke Gabapentin ble det noe av.

Legekontoret forlot jeg med kun en resept på Seroquel og Afipran.

Jeg vurderer derfor å gå til en annen lege for å få en såkalt "second opinion".
Men hva kan en annen lege via en såkalt "second opinion" gjøre VS det fastlegen kan gjøre? Kan h*n skrive ut medisiner?
Så lenge han er autorisert til å skrive ut de medisinene, er det ikke noe i veien for det. En kompis dro til en lege anbefalt av andre da fastlegen hans nektet å skrive ut smertestillende han åpenbart trengte. Noen leger er nok i overkant nidkjære i sin iver etter å fremstå ansvarlige og restrektive, og da er det jo bare å spørre en annen.
Sitat av Who? Vis innlegg
Lenge har jeg nå vært avhengig av Valium og Rivotril og er nå nede i henholdsvis 2 x 3 ganger daglig og 1-1.5 mg x 3 ganger daglig.

Igår gikk jeg til legen for å få hjelp med den forhåpningen om å få prøve noe Lyrica for å gjøre avrusingen litt enklere. Men dette ble det et klart "nei" til. Heller ikke Gabapentin ble det noe av.

Legekontoret forlot jeg med kun en resept på Seroquel og Afipran.

Jeg vurderer derfor å gå til en annen lege for å få en såkalt "second opinion".
Men hva kan en annen lege via en såkalt "second opinion" gjøre VS det fastlegen kan gjøre? Kan h*n skrive ut medisiner?
Vis hele sitatet...

Prøv et realt forsøk med seroquel, la den slå deg ut i en ukes tid. gjorde det selv. hev en femmer eller 2 i meg så sov jeg gjennom en uke sånn. Jeg var derimot på diazepamkjøret, men tenker det kan virke likt.
Sist endret av mrmrmr; 8. august 2018 kl. 11:30.
Trådstarter
Sitat av mrmrmr Vis innlegg
Prøv et realt forsøk med seroquel, la den slå deg ut i en ukes tid. gjorde det selv. hev en femmer eller 2 i meg så sov jeg gjennom en uke sånn. Jeg var derimot på diazepamkjøret, men tenker det kan virke likt.
Vis hele sitatet...
Jeg forsøkte den (den var 50 mg depot) og jeg våknet neste dag med problemer med å kontrollere mine egne muskler (en form for dystoni vil jeg anta). Så nei, den sjansen tar jeg ikke igjen, da jeg allerede har brent meg på antipsykotika før på samme måte.
Sitat av Who? Vis innlegg
Jeg forsøkte den (den var 50 mg depot) og jeg våknet neste dag med problemer med å kontrollere mine egne muskler (en form for dystoni vil jeg anta). Så nei, den sjansen tar jeg ikke igjen, da jeg allerede har brent meg på antipsykotika før på samme måte.
Vis hele sitatet...
Kjedelig det da! Lykke til med å finne veien ut av dette.