Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  161 42092
Sitat av reflect78 Vis innlegg
at de bruker 3 timer på og avhøre deg får meg til og tro at hun har en viss troverdighet ovenfor leger psykolog og politi
Vis hele sitatet...
Det kan man ikke si noe om. Politiet må forholde seg til anmeldelsen og prøve å belyse saken gjennom avhør. Det politiet trenger er at det er tilstrekkelig grunn til å etterforske saken.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det er samleie etter lovens definisjon.
Mennesker er ikke alltid rasjonelle.
Vis hele sitatet...
Samleie etter lovens definisjon.Greit nok, så hvis jeg eller en annen mann møter ei dame på byen og drar hjem til henne.Hun er med på vorspilet lar deg føre to fingre i vaginaen hennes.Du tar av deg buksa, hun ser det.Du begynner sakte å penetrere ,hun skriker,du stopper,men akk nei du er allerede blitt en voldtektsmann.Hun føler at du er det, og da er du det.

Hvis retten kjøper dette , så mister jeg all tiltro til det norske rettsystemet.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Vel, jeg har sett ham i aksjon. Jeg ble ikke imponert. Mulig han vanligvis gjør det bra, men akkurat det jeg så var bare provoserende og til ulempe for klientens sak.
Vis hele sitatet...
Ok, det er fair enough.
Har hørt en del bra ting om han fra noen andre, ikke vet jeg. I tillegg leste jeg om en sak fra Smaalene avis om en 25åring han hadde greid å frikjenne for falsk vodltekt.Virker som om ting avhenger fra sak til sak.

Jeg har nå sendt email til Jon Christian Elden og bedt ham ta saken min. Han har svart og bedt meg oppgi perosnopplysninger og gi mer info om saken min.

Han bør jo være bra.Det som bekymrer meg smått selvsagt er hvor mye han "prioriterer" en "fillesak" som min .Den blir antageligvis kategorisert som det sammenliknet med Andrea Voldum og mange andre voldtektssaker. Uansett hvor fillesak det måtte være, så er konsekvensene store om ting skulle gå feil.
ArbeidsledigProletar
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette har ingenting med politiets avhørsteknikk å gjøre. Den offisielle avhørsteknikken inneholder ingenting om å være godkompis eller få noen til å føle seg ubekvem. Tvert imot er et ulovlig med f.eks. utilbørlig press eller dårlig oppførsel mot den som blir avhørt.
Vis hele sitatet...
LOL.
Hadde egentlig vært nok svar, men kan utdype med at samme hva du sier i den posten der, så er det ihvertfall ikke sånn det er i praksis. Har ikke vært i avhør for voldtekt dog.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Dette har ingenting med politiets avhørsteknikk å gjøre. Den offisielle avhørsteknikken inneholder ingenting om å være godkompis eller få noen til å føle seg ubekvem. Tvert imot er et ulovlig med f.eks. utilbørlig press eller dårlig oppførsel mot den som blir avhørt.
Vis hele sitatet...
Poenget er ikke at politet skal være gokompis med meg, skjønner at de ikke skal være det.
Det man kan estimere eller fundere over er om de har trodd på det du jeg sagt. Jeg tipper de ikke har det, og dermed så blir jeg tiltalt.
Jeg tipper det er svært liten sjanse for at de henlegger saken, dog har hun nevnt at det kan bli aktuelt med flere avhør.I tillegg så sa hun at det kanskje ikke blir nødvendig å ringe de personene jeg har gitt tlf nummer av, dvs de har nok materiell for tiltale slik jeg tolker det, elllers så hadde de ikke sagt det.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Samleie etter lovens definisjon.Greit nok, så hvis jeg eller en annen mann møter ei dame på byen og drar hjem til henne.Hun er med på vorspilet lar deg føre to fingre i vaginaen hennes.Du tar av deg buksa, hun ser det.Du begynner sakte å penetrere ,hun skriker,du stopper,men akk nei du er allerede blitt en voldtektsmann.Hun føler at du er det, og da er du det.
Vis hele sitatet...
Samleie etter lovens definisjon ja. Om eksemplet ditt er voldtekt etter lovens definisjon avhenger av om alle kriteriene i voldtektsbestemmelsen(e) dekkes av handlingen. Det gjør de ikke nødvendigvis.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
LOL.
Hadde egentlig vært nok svar, men kan utdype med at samme hva du sier i den posten der, så er det ihvertfall ikke sånn det er i praksis. Har ikke vært i avhør for voldtekt dog.
Vis hele sitatet...
Det er nok stort sett slik det er i praksis jo. Så finnes det sikkert noen som bryter loven, men påstanden var uansett at "good cop/bad cop" og lignende var en del av politiets avhørsmetode, noe det ikke er. Det er også ulovlig for politiet å lyve under avhør.

Så hvis man skal bruke formuleringen "politiets avhørsmetode" så må man beskrive den offisielle metoden og ikke ting som ikke er tillatt etter denne.

Ønsker man å diskutere hva som skjer i praksis så blir det en litt annen definisjon som ikke egentlig er relevant når formålet er å opplyse folk om hva politiet faktisk har lov til å gjøre under avhør.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hørt noe mer?
Håper det ordner seg.. Vurdert å anmelde henne??
Sitat av Lattergal Vis innlegg
Håper det ordner seg.. Vurdert å anmelde henne??
Vis hele sitatet...
Jeg fikk beskjed når jeg var på politi avhøret ifjor desember at jeg må komme innom for å skrive under på rapporten hun politiavhører dama har skrevet sånn at vi er enig om hva som er sagt fra min side under politiavhøret.
Jeg har enda ikke hørt om når jeg skal komme innom politistasjonen for å gjøre det ?
Denne saken har allerede vært veldig belastende for meg og ødelagt veldig mye . Jeg håper bare jeg får den raskest mulig ut av verden, selv om jeg tror det kommer til å trekke ut i tid.
Jeg har definitivt fått en reality check for å si det sånn i forhold til hvor galt det kan gå hvis man møter på feil damer ut på byen. Jeg har også innsett etter å ha lest en mengde rapporter fra gamle rettsaker at man i Norge kan bli anmeldt for voldtekt på ganske tynt grunnlag og man risikerer i verste fall fengsel eller stor bot og det utenat den fornærmede har reelle bevis.Det finnes en mengde justismord her i landet på det.
Neste gang jeg er ut på byen så kan en gal dame bare peke på meg å si han har voldtatt meg, også virker det nesten halvveis sånn, at man i dette landet må bevise at man ikke har gjort det og ikke omvendt.
I tillegg, det som er helt sinnssykt er at selv om man blir frikjent i retten og til og med hvis saken henlegges av politiet, så kan denne kjerringa søke om erstatting. Det finnes visst et organ som vurderer om hun bør få erstatting eller ikke. Jeg tipper at de gir erstatting til disse "voldtektsofre" nesten uten snev av bevis på at det virkelig har skjedd et voldtekt. Så da utbetaler staten et heftig beløp på 150.000kr til "offeret" som kan cashe inn med et smil. Regninga blir så sendt til meg som sitter igjen med gjelda.
Ja, det er så ånd svakt som det går an å bli.
Vurder å flytte ut av Norge, det kan ikke være såå sinnssykt andre steder.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg fikk beskjed når jeg var på politi avhøret ifjor desember at jeg må komme innom for å skrive under på rapporten hun politiavhører dama har skrevet sånn at vi er enig om hva som er sagt fra min side under politiavhøret.
Jeg har enda ikke hørt om når jeg skal komme innom politistasjonen for å gjøre det ?
Denne saken har allerede vært veldig belastende for meg og ødelagt veldig mye . Jeg håper bare jeg får den raskest mulig ut av verden, selv om jeg tror det kommer til å trekke ut i tid.
Jeg har definitivt fått en reality check for å si det sånn i forhold til hvor galt det kan gå hvis man møter på feil damer ut på byen. Jeg har også innsett etter å ha lest en mengde rapporter fra gamle rettsaker at man i Norge kan bli anmeldt for voldtekt på ganske tynt grunnlag og man risikerer i verste fall fengsel eller stor bot og det utenat den fornærmede har reelle bevis.Det finnes en mengde justismord her i landet på det.
Neste gang jeg er ut på byen så kan en gal dame bare peke på meg å si han har voldtatt meg, også virker det nesten halvveis sånn, at man i dette landet må bevise at man ikke har gjort det og ikke omvendt.
I tillegg, det som er helt sinnssykt er at selv om man blir frikjent i retten og til og med hvis saken henlegges av politiet, så kan denne kjerringa søke om erstatting. Det finnes visst et organ som vurderer om hun bør få erstatting eller ikke. Jeg tipper at de gir erstatting til disse "voldtektsofre" nesten uten snev av bevis på at det virkelig har skjedd et voldtekt. Så da utbetaler staten et heftig beløp på 150.000kr til "offeret" som kan cashe inn med et smil. Regninga blir så sendt til meg som sitter igjen med gjelda.
Ja, det er så ånd svakt som det går an å bli.
Vurder å flytte ut av Norge, det kan ikke være såå sinnssykt andre steder.
Vis hele sitatet...
Du burde prøve og få taki en av eksene hennes som kan bekrefte at dama er ustabil under rettssaken.
Sist endret av Rundstykke; 5. januar 2017 kl. 14:12.
Sitat av Rundstykke Vis innlegg
Du burde prøve og få taki en av eksene hennes som kan bekrefte at dama er ustabil under rettssaken.
Vis hele sitatet...
Jaja, ikke sikkert at han kommer til å støtte meg, kjenner jo ikke fyren engang.Kjenner ingen i hennes omgangskrets, så det er ikke sååå lett å vite hvem denne fyren er egentlig. Hun har visst fortsatt kontakt med han.Hun har dog kalt ham psykopat flere ganger når jeg har datet henne.
Herregud, man syke folk her som prøver å legge dette over på TS. Damen er definitivt ustabil og du burde gå til motanmeldelse for falsk anmeldelse. Hvis det du skriver på side 1 i denne tråden stemmer, noe du også skriver hun virker nogenlunde enig i, så kan jeg ikke se noe annet enn at det skal bli full frifinnelse.

Kjør hardt på utpresingsmeldingene hun sendte til deg i ettertid, det viser egentlig at hun kun er ute etter penger.
Alt annet som blir skrevet tyder på at dette absolutt ikke var noe overgrep.
Få lagt frem de 2,5 A4 sidene hun skrev hvis det er mulig, burde sikkert være nok til å få lukke henne inne på psykiatrisk en stund.

Jobb for at hun ikke skal få erstatning. Nesten blitt slik at man bare kan anmelde forå tjene noen raske hundretusener, og blir du ikke trodd skjer ingenting. Hadde saken vært grovere, og damen hadde gjort det med intensjon om å få deg låst inne for lang tid ville jeg tatt saken i egne hender, politiet straffer dem aldri.
Sist endret av pkk1990; 5. januar 2017 kl. 15:56.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Få lagt frem de 2,5 A4 sidene hun skrev hvis det er mulig, burde sikkert være nok til å få lukke henne inne på psykiatrisk en stund.
Vis hele sitatet...
Politiet har allerede det brevet hun har sendt til meg, så det har de oversikt over.Mener å huske at hun dama som ledet avhøret også sa de hadde SMSer som jeg og hun utvekslet.

Det jeg dog finner overraskende, er at politiet ikke har sendt en patruljebil for å pågripe meg siden hun og bistandsadvokaten hennes har anmeldt meg for voldtekt.
Utfra de artiklene jeg har sett på nettet som også angikk falske voldtektsanmeldelser, så har folk blitt pågrepet nærmest umiddelbart etter en voldtektsanmeldelse.
Husker jeg leste an artikkel hvor ei hadde sendt inn en falsk anmeldelse mot en fyr som ble pågrepet midt i jula.Politiet pågrep fyren i huset til foreldrene hans og ødela fullstendig juleferien. Han gikk igjennom en 8 timers avhør og overnattet på glattcella.
Dette kvinnemennesket trakk anmeldelsen senere og sa at den var falsk.Det var altså det som måtte til, hadde hun ikke gjort dette så kan vi bare spekulere i hva som hadde blitt utfallet for hans del. SKREMMENDE !
Jeg husker ikke hva konsekvensene var for denne kjerringa, men det var ikke noe fælt ihvertfall,og dette er tilfellet hvor hun altså angrer seg og sier at anmeldelsen var falsk. Hun var altså sur på denne karen fordi han ble med henne hjem i håp om at det skulle bli sex,når hun ombestemte seg så stakk mannen bare hjem.Dette tok hun som fornærmelse og likeså godt anmeldte ham.
Det virker som om rettsikkerheten for menn i Norge avhenger av om ei kvinne angrer seg. Man skal liksom bare tro på kvinner, for det er så viktig at de blir trodd, om det er sannheten eller ei, spiller ingen rolle.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Det virker som om rettsikkerheten for menn i Norge avhenger av om ei kvinne angrer seg. Man skal liksom bare tro på kvinner, for det er så viktig at de blir trodd, om det er sannheten eller ei, spiller ingen rolle.
Vis hele sitatet...
Pussypass.
Synes det ver veldig rart at så få ekte voldtektsmenn blir dømt da, siden det er så enkelt. Og merkelig at voldtektsofre ikke orker å anmelde fordi de vet at det ikke fører noe sted. De er tydeligvis grovt feilinformert, hadde de bare sippet litt på politistasjonen så hadde de fått grisen i fengsel og hundretusener i erstatning.
Sitat av entropi Vis innlegg
Synes det ver veldig rart at så få ekte voldtektsmenn blir dømt da, siden det er så enkelt. Og merkelig at voldtektsofre ikke orker å anmelde fordi de vet at det ikke fører noe sted. De er tydeligvis grovt feilinformert, hadde de bare sippet litt på politistasjonen så hadde de fått grisen i fengsel og hundretusener i erstatning.
Vis hele sitatet...
Vet ikke hvor du har disse talla fra, men de fleste som blir tiltalt blir dømt.Det er 30% frifinnelser i slike saker.

http://www.aftenposten.no/norge/30-p...se-46297b.html

Det at du tar utgangspunkt i alle anmeldelser blir tåpelig. Det er mye rart folk anmelder for her i landet, og jeg tviler ikke på at det er nok av de som legger in falske anmeldelser eller overdriver slik at politiet må henlegge dette.
Det som skremmer meg er den ensidige vinklingen avisene kommer med, hvor det skrikes etter å dømme folk.Man skal dømmes hvis man er skyldig, ikke fordi et kvinnemennesket føler at de må bli trodd.

Sitat av entropi Vis innlegg
Synes det ver veldig rart at så få ekte voldtektsmenn blir dømt da, siden det er så enkelt.
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at dette er voldtektsmenn i det hele tatt. Det virker som du forhåndsdømmer noen utifra hva en avis skriver og hvordan de vinkler saken?
Sist endret av auting82; 6. januar 2017 kl. 15:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
For mange år tilbake, så var det en venninnegjeng på 3 jenter, som til stadighet ble voldtatt av østeuropeere. Hun ene andmeldte vel 3 voldtekter på 3 år, og mottok ettersom jeg husker 100000 - 150000 kr i erstatning hver gang. Tilslutt så ble det så åpenlyst at dette var planlagt fra hennes side, at andmeldelse fra hun ene ble avvist. Noen straff fikk hun ikke, men det satt dog 3 stk menn i fengsel, som var lurt inn i honningkrukka. Det å tro at ikke kvinner utnytter slikt, når det er penger, oppmerksomhet og sympati å hente, er å tro på julenissen. Disse kvinnene som er i fåtall, ødelegger både totalt livet til mannen som blir fengslet, samt at de ødelegger for alle de kvinnene som virkelig blir voldtatt. Dog, denne venninnegjengen eksisterte for 20 år siden, så det er mulig slike kvinner ikke eksisterer i dag....
Sitat av Perereca Vis innlegg
For mange år tilbake, så var det en venninnegjeng på 3 jenter, som til stadighet ble voldtatt av østeuropeere. Hun ene andmeldte vel 3 voldtekter på 3 år, og mottok ettersom jeg husker 100000 - 150000 kr i erstatning hver gang. Tilslutt så ble det så åpenlyst at dette var planlagt fra hennes side, at andmeldelse fra hun ene ble avvist. Noen straff fikk hun ikke, men det satt dog 3 stk menn i fengsel, som var lurt inn i honningkrukka. Det å tro at ikke kvinner utnytter slikt, når det er penger, oppmerksomhet og sympati å hente, er å tro på julenissen. Disse kvinnene som er i fåtall, ødelegger både totalt livet til mannen som blir fengslet, samt at de ødelegger for alle de kvinnene som virkelig blir voldtatt. Dog, denne venninnegjengen eksisterte for 20 år siden, så det er mulig slike kvinner ikke eksisterer i dag....
Vis hele sitatet...
Det du sier der nå er helt sinnsykt hvis det stemmer.
Hvor hjernskadet må et system være for å tro at en person har blitt voldtatt 3ganger på rad de siste tre åra og attpåtil utbetale så mye penger.
Jeg gjentar, hvis dette er sant, så er det helt vanvittig.
Sist endret av auting82; 6. januar 2017 kl. 18:43.
Forstår godt hva du går gjennom. Ble anmeldt av ei dame etter one night stand hvor hun unngikk å fortelle at hun hadde kjæreste. Han fant ut av det og den logiske konklusjonen hennes var da å anmelde meg for voldtekt.

Politiet dukket opp på dør, men var ikke hjemme og ble derfor oppringt. Ble bedt om å stille opp asap. For meg var det hele forvirrende, men i min naivitet og med viten om at jeg ikke hadde gjort noe gjorde jeg selvsagt det. Hadde avhøre som varte noen timer (uten advokat som kanskje ikke er det smarteste). Politiet oppførte seg ganske "strengt", men jeg oppfattet dem samtidig "rettferdig". Å bli satt til siktet bidrar til visse rettigheter i forhold til advokat og innsyn i dokumenter.

Jeg ble anbefalt om å ikke dra inn noen "bigshots" av en advokat som ofte drar med seg media på en saken siden den virket ganske rett frem. Jeg fant meg en kvinnelig advokat og følte hele prosessen var ganske ryddig selv om det er noe flaut å måtte gå i veldig detalj på det som skjedde.

Advokaten fikk ganske kjapt tak i papirene fra saken og jeg var innom og kommenterte dem skriftlig (til advokaten). Etter det var litt frem og tilbake før saken min dro ut i tid uten at noe skjedde. Hele greia var ganske belastende og at det ikke kommer avklaringer hjelper ikke stort. Påtalemyndighetene var faktisk så treige at advokaten min måtte esakalere det hele oppover i systemet før saken til slutt bare ble henlagt.

Vurderte å anmelde tilbake, men det er lettere sagt enn gjort. Når en er midt i det ønsker en ofte bare at det hele skal være over. Kommer slikt ut så er det alltids noen idioter som dømmer deg utensett hva utfallet er.

Synes egentlig slike saker er minst like triste på vegne av jenter. Det hele er bare med å undergrave de tilfellene hvor voldtekt virkelig har skjedd.

Ønsker deg lykke til med saken og håper du får den fort ut av verden.
Jeg føler virkelig med TS. Uheldigvis slipper sånne rotne mennesker unna altfor ofte. Jeg mener om man blir tatt for løgn og falske beskyldninger, som man utsetter andre for. Man utsetter andre i uheldige situasjoner hvor det kan ødelegge så mye av personen. Sånne personer burde blitt straffet med fengsel, period. Det burde vært straffbart å manipulere politiet eller retten. Det er ikke noe annerledes enn å trekke av avtrekkeren selv, du bare får noen andre til å gjøre det istedet. Ønsker TS lykke til. Ikke ta sorgen på forskudd og grav deg ned. Det finnes som oftest mange muligheter, oftere enn man tror. Og uansett utfall, så vet du selv hva du er.
Sitat av Iecore piscis Vis innlegg
Jeg føler virkelig med TS. Uheldigvis slipper sånne rotne mennesker unna altfor ofte. Jeg mener om man blir tatt for løgn og falske beskyldninger, som man utsetter andre for. Man utsetter andre i uheldige situasjoner hvor det kan ødelegge så mye av personen. Sånne personer burde blitt straffet med fengsel, period. Det burde vært straffbart å manipulere politiet eller retten. Det er ikke noe annerledes enn å trekke av avtrekkeren selv, du bare får noen andre til å gjøre det istedet. Ønsker TS lykke til. Ikke ta sorgen på forskudd og grav deg ned. Det finnes som oftest mange muligheter, oftere enn man tror. Og uansett utfall, så vet du selv hva du er.
Vis hele sitatet...
Det er ulovelig å lyve i retten når du avgir forklaring. Skulle dratt saken så langt, jeg har tatt vare på meldinger og brev jeg har fått i fra ei, da jeg merket hun var litt "off". Just in case.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Det er ulovelig å lyve i retten når du avgir forklaring. Skulle dratt saken så langt, jeg har tatt vare på meldinger og brev jeg har fått i fra ei, da jeg merket hun var litt "off". Just in case.
Vis hele sitatet...
Fult klar over at det er ulovlig å lyve i retten osv. Uten å vite eller gidde å sette meg inn i straffeutmålinger (går utifra at straffen for å lyve er lavt i seg selv), så mener jeg det burde vært strengere. Si, du utsetter en person for beskyldninger, hvor da vedkomne risikerer f.eks. maksimalt 5 år, er ikke da fair at personen som lyver blir selv straffet med fengsel? Vet ikke hvordan det fungerer i dag, men ser for meg at man får en klekkelig bot og alt er ok. Aldri hørt tilfeller hvor falske voldtekt anklagere må selv inn i fengsel, er poenget mitt.
Falske anmeldelser som kan bli dokumentert burde ha fengselstraff ja, for anmelderen.

EDIT: Jeg er ikke sarkastisk.
Sist endret av Hoarse; 7. januar 2017 kl. 03:50.
Hvis en tenker litt på det, synes dere det er rett f.eks å sette en med downs syndrom bak lås og slå? Greit at downs syndrom er enklere å legge merke til slik ved første øyekast, men det er andre tilstander som også burde taes hensyn til som kanskje ikke er vel så synlig?
Sier på ingen måte at det er det som har skjedd i TS sitt tilfelle (tenker generelt sett), men selv synes jeg det ikke er greit at syke mennesker blir utnyttet seksuelt. Derfor er det litt skummelt å mene det at for at ett menneske ikke er helt "normalt" er saken vunnet på forskudd. Faren er der for at den heller kan bli mer innviklet og den hadde vært enklere å bli renvasket fra hvis motparten hadde vært "normal"

At en ikke har hørt at noen ikke har blitt fengslet for en sak betyr ikke at det ikke har funnet sted
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Falske anmeldelser som kan bli dokumentert burde ha fengselstraff ja, for anmelderen.

EDIT: Jeg er ikke sarkastisk.
Vis hele sitatet...
Hva mener du egentlig? Falsk anklage kan straffes med fengsel og dette informerer politiet deg om når du anmelder et forhold. Her finnes det et eget kapittel i straffeloven.
Sist endret av Myoxocephalus; 7. januar 2017 kl. 12:22.
En god tommelfingerregel er å aldri innlede økonomisk eller seksuell relasjon med noen som er følelsesmessige eller mentalt ustabile. La de heller ikke hos deg i helgen, en uke. Ditt ønske om å hjelpe slike mennesker vil altfor ofte gjøre at du havner i en knipe.

Det samme gjelder med mennesker som har et annet motiv med relasjonen. Man kan blir forført og senere anmeldt for voldtekt fordi de forsøker å få i gang en erstatningssak og de bryr seg null om det egentlige offeret, den anklagede. Tipper mørketallet på justismord i voldtektssaker er høy.

Følg alltid magefølesen ift. andre mennesker. Stol på dine instinkter ift. andre rundt deg.

Noen skrivefeil og tillegg:

La de heller ikke overnatte hos deg, bo hos deg en helg eller en uke fordi de er i en knipe. Du kan fort bli sittende med et problem du ikke blir kvitt eller at de forårsaker skade på deg, din leilighet eller stjeler etc. Noen har også "bekjentskaper" hvor de rapporterer at de så en dyr TV, dyr sykkel osv. og gir dem adressen din for noen småpenger.

Og needless to say, for all del, aldri gjør slikt med rusavhengige.

Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Hva mener du egentlig? Falsk anklage kan straffes med fengsel og dette informerer politiet deg om når du anmelder et forhold. Her finnes det et eget kapittel i straffeloven.
Vis hele sitatet...
Nyttig informasjon.
Sist endret av Carnivore; 7. januar 2017 kl. 12:45. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Etter en kjapp søk på nett, fant jeg en sak der anklageren har blitt dømt. Det står på svart og hvitt at anklagelsen er falsk. Kvinnen ble dømt med 8 mnd. fengsel, hvorav 4 mnd er betinget og med 2 års prøvetid. Hennes advokat valgte da å anke. Jeg tolker at det med advokaten velger å anke, er at det er ikke vanlig praksis å bli dømt for det, eller at straffen er for streng. Jeg mener det er på sin plass og at det her burde være "standarden", om man blir tatt for falsk anklagelse med overlegg.
http://www.ha-halden.no/halden-tingr...t/s/5-20-22053
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Jeg vil bare melde fra til alle som har deltatt og gitt sine innspill i denne tråden at jeg idag har mottatt brev fra politiet der det står at politiet har kommet frem til at det forholdet fornærmede beskriver ikke er å anse som en straffbar seksuallovbrudd.
Vurderingen er basert på min og hennes forklaring og de opplysningene som fornærmede selv har gitt i anmeldelsen til politiet.
Slik politiet forstår det, mangler det ikke samtykke til de seksuelle handlingene dere imellom, men snarere manglende bruk av kondom.Dere har forøvrig begge forklart at handlingene stoppet da fornærmede ga klar beskjed om det.
På denne bakgrunn har politiet henlagt saken på grunn av mistenktes forhold ikke er straffbart.
Det gjøres oppmerksom at fornærmede kan påklage henleggelsen til nærmeste overordende påtalemyndighet.De vil isåfall få underretning om dette dersom det skjer.
Klagefristen er tre uker fra hun mottar brevet fra politiet, jf straffeprosessloven §59a.

Dette er selvsagt svært gode nyheter for meg og jeg er sinnssykt lettet.
Dette har vært veldig belastende mens det pågikk.Jeg har ikke sovet en natt ordentlig siden jeg mottok anmeldelsen ifjor desember og har mistet mye tid ved å stresse på grunn av dette.
Jeg vurderer å kanskje anmelde henne for falsk anklage, om ikke annet bare for å legge press for henne og ta litt igjen.

Tatt henleggelsen i betraktning, så er jeg ikke 100% klarert da det er en mulighet statsadvokaten kan gjenoppta saken som politiet har henlagt.Mener å ha lest at dette har skjedd før, dog vet jeg ikke hvor vanlig dette er?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Mitt forslag er å la saken ligge. Det er tydelig at hun ikke har det helt godt, og å dra henne igjennom en rettsprosess tror jeg ikke vil føre til noe godt for noen av dere.

Slik jeg ser det så har dere begge vært ærlige og tydelige i kommunikasjon til politiet, så det er ikke som om hun har drevet å jugd for å få deg i fengsel -- det er snakk om ulike tolkning er av samme hendelse -- og det er ikke ulovlig å anmelde noen sålenge man ikke er uærlig vedr. sakens fakta. Det er 0% sjangse for at en anmeldelse fra deg vil lede til noe.
Sist endret av nso; 27. januar 2017 kl. 18:09.
Hun har ikke anklaget deg falskt, hun har tatt feil mtp om det var ulovlig. Hun har jo ikke løyet om hva som skjedde, ifølge det brevet der.

Forstår at det har vært en belastende periode. Håper du revurderer meningene du har gitt uttrykk for her ang hvor lett det er å grine seg til en voldtektsdom og hvor elendig rettsikkerheten er.
Trådstarter
Sitat av entropi Vis innlegg
Hun har ikke anklaget deg falskt, hun har tatt feil mtp om det var ulovlig. Hun har jo ikke løyet om hva som skjedde, ifølge det brevet der.
Vis hele sitatet...
Mulig du har rett der, tror uansett jeg skal la det ligge da jeg mest sannsynlig ikke hadde kommet noen vei med en motanmeldelsen uansett.
Motanmeldelsen var dog anbefalt av min advokat, men jeg dropper det.

Sitat av entropi Vis innlegg
Forstår at det har vært en belastende periode. Håper du revurderer meningene du har gitt uttrykk for her ang hvor lett det er å grine seg til en voldtektsdom og hvor elendig rettsikkerheten er.
Vis hele sitatet...
Det har vært et helvete mildt sagt,tanken på å havne i fengsel etc var en overkill på min psyke.
Jeg er selvsagt svært fornøyd med at dette ble henlagt som intet straffbart forhold, men hva angår min rettsikkerhet i staten Norge så tror jeg ikke den har blitt prøvd skikkelig.
Hadde hun feks regelrett ljuget at jeg har brukt vold og kommet til et voldtektsmottak med noen skrubbsår og blåmerker så hadde det plutselig blitt langt mer alvorlig antar jeg.
Heldigvis har jeg sluppet dette marerittet gudskjelov!

En annen ting jeg lurer på er om noen vet hvor vanlig det er at statsadvokaten gjenopptar den henlagte saken fra politiet?
Hun har som brevet sier en klagefrist og det er en viss mulighet dette marerittet kan bli vekket til live igjen.

En annen ting er voldtektserstattningskontoret, de stiller ikke like strenge krav til bevis som politiet gjør i en straffesak.
Det er ikke umulig jeg ender opp med en fet regning, men vi får vel se.
Sist endret av auting82; 27. januar 2017 kl. 19:52.
Sitat av auting82 Vis innlegg

En annen ting jeg lurer på er om noen vet hvor vanlig det er at statsadvokaten gjenopptar den henlagte saken fra politiet?
Hun har som brevet sier en klagefrist og det er en viss mulighet dette marerittet kan bli vekket til live igjen.

En annen ting er voldtektserstattningskontoret, de stiller ikke like strenge krav til bevis som politiet gjør i en straffesak.
Det er ikke umulig jeg ender opp med en fet regning, men vi får vel se.
Vis hele sitatet...
Nå må du for din egen del slutte å tenke deg til hypotetiske skrekkscenarier. Saken er grei skuring, alle er enige om kjensgjerningene, det du gjorde er ikke straffbart. Det kan ikke dukke opp nye bevis da det ikke er noen uenighet om hva som har skjedd. Hun kan selvsagt ikke endre historien etter at saken er henlagt, hvordan ville det ta seg ut? Erstatning kunne du bli dømt til hvis det var sannsynlig men ikke bevist at du hadde gjort et lovbrudd, ikke hvis det du gjorde faktisk ikke er ulovlig.

Dette endte så bra for deg som det overhodet kunne, og er et eksempel på at systemet fungerer. Gå ut og feir med kompisene nå.
Sist endret av entropi; 27. januar 2017 kl. 21:21.
Sitat av auting82 Vis innlegg
Mulig du har rett der, tror uansett jeg skal la det ligge da jeg mest sannsynlig ikke hadde kommet noen vei med en motanmeldelsen uansett.
Motanmeldelsen var dog anbefalt av min advokat, men jeg dropper det.
Vis hele sitatet...
Bukken og havresekken, vet du..

Sitat av auting82 Vis innlegg
Det har vært et helvete mildt sagt,tanken på å havne i fengsel etc var en overkill på min psyke.
Jeg er selvsagt svært fornøyd med at dette ble henlagt som intet straffbart forhold, men hva angår min rettsikkerhet i staten Norge så tror jeg ikke den har blitt prøvd skikkelig.
Hadde hun feks regelrett ljuget at jeg har brukt vold og kommet til et voldtektsmottak med noen skrubbsår og blåmerker så hadde det plutselig blitt langt mer alvorlig antar jeg.
Heldigvis har jeg sluppet dette marerittet gudskjelov!

En annen ting er voldtektserstattningskontoret, de stiller ikke like strenge krav til bevis som politiet gjør i en straffesak.
Det er ikke umulig jeg ender opp med en fet regning, men vi får vel se.
Vis hele sitatet...
Folk kan juge. Noen kan plutselig anklage deg for blind vold på byen eller tyveri selv om du er uskyldig, men jeg tror ærlig talt ikke sånt skjer særlig ofte. Og det er uansett veldig få som blir dømt i en voldtektsak, det ender vanligvis med ord mot ord og frifinnelse eller henleggelse. Det er ingen grunn til å miste troen på rettssystemet på grunn av denne saken - den løste seg jo på beste måte selv om du har hatt en tøff periode.

Jeg kan ikke forestille meg at hun får voldsoffererstatning på grunn av denne saken. Man kan få voldsoffererstatning for økonomisk tap, for varig og betydelig skade og ingen av disse er aktuelle. Så er det mulig å få for "tort og svie". Den baserer seg på hvor smertefulle skader du er blitt påført og hvor alvorlig den straffbare handlingen er. Siden brevet du fikk sier klart at du ikke har utført en straffbar handling, er ikke voldsoffererstatning noe å tenke på. Det er ikke sånn at enhver skade påført ved vold kvalifiserer til oppreisning heller.

http://www.voldsoffererstatning.no/h...313809.no.html
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Samleie etter lovens definisjon ja. Om eksemplet ditt er voldtekt etter lovens definisjon avhenger av om alle kriteriene i voldtektsbestemmelsen(e) dekkes av handlingen. Det gjør de ikke nødvendigvis.



Det er nok stort sett slik det er i praksis jo. Så finnes det sikkert noen som bryter loven, men påstanden var uansett at "good cop/bad cop" og lignende var en del av politiets avhørsmetode, noe det ikke er. Det er også ulovlig for politiet å lyve under avhør.

Så hvis man skal bruke formuleringen "politiets avhørsmetode" så må man beskrive den offisielle metoden og ikke ting som ikke er tillatt etter denne.

Ønsker man å diskutere hva som skjer i praksis så blir det en litt annen definisjon som ikke egentlig er relevant når formålet er å opplyse folk om hva politiet faktisk har lov til å gjøre under avhør.
Vis hele sitatet...

Du kan lyve så mye du vil i avhør, det er desverre ikke mulig hvis du er vitne eller forklarer deg i retten.
Sitat av Susa Vis innlegg
Jeg kan ikke forestille meg at hun får voldsoffererstatning på grunn av denne saken. Man kan få voldsoffererstatning for økonomisk tap, for varig og betydelig skade og ingen av disse er aktuelle. Så er det mulig å få for "tort og svie". Den baserer seg på hvor smertefulle skader du er blitt påført og hvor alvorlig den straffbare handlingen er. Siden brevet du fikk sier klart at du ikke har utført en straffbar handling, er ikke voldsoffererstatning noe å tenke på. Det er ikke sånn at enhver skade påført ved vold kvalifiserer til oppreisning heller.
Vis hele sitatet...
I dag fikk jeg brev i posten fra politiet der det står at hun klager på henleggelsen og ta klagen skal opp til statsadvokaten for vurdering.
Noen som har en formening om hva sjangsen kan være på at statsadvokaten omgjør denne henleggelsen. ??
Saken ble liksom ikke henlagt på bevisets stilling, men definert som en ikke straffbar handling.
Sist endret av auting82; 2. februar 2017 kl. 18:02.
Uten noen faglig bakgrunn, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette vil bli henlagt. Hvis hun nå endrer deler av historien sin for å dikte opp en straffbar handling, vil dette se svært dårlig ut ettersom hun allerede har skrevet under på sin tidligere forklaring.
Sitat av Likyhane Vis innlegg
Uten noen faglig bakgrunn, så kan jeg ikke skjønne annet enn at dette vil bli henlagt. Hvis hun nå endrer deler av historien sin for å dikte opp en straffbar handling, vil dette se svært dårlig ut ettersom hun allerede har skrevet under på sin tidligere forklaring.
Vis hele sitatet...
Det er det jeg også tenker. Hvis politiadvokaten har vurdert det som ikke straffbar handling, så kan jeg vanskelig fatte at riksadvokaten på grunnlag av eksisterende bevis og våre politiavhør plutselig kan finne på å omgjøre henleggelsen og sikte meg for voldtekt.
Jeg har dog lest at dette har skjedd før, men da tror jeg sakene har blitt henlagt på bevisets stilling.

Forresten så tror jeg ikke hun kan endre forklaring eller legge til noe, klagen innebærer at statsadvokaten ser på bevisene og forklaringene våre igjen og gjør en ny vurdering.
Sist endret av auting82; 2. februar 2017 kl. 18:56.
Sitat av auting82 Vis innlegg
I dag fikk jeg brev i posten fra politiet der det står at hun klager på henleggelsen og ta klagen skal opp til statsadvokaten for vurdering.
Noen som har en formening om hva sjangsen kan være på at statsadvokaten omgjør denne henleggelsen. ??
Saken ble liksom ikke henlagt på bevisets stilling, men definert som en ikke straffbar handling.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor mye hun klager, så blir ikke en ikke straffbar handling til en straffbar handling fordi hun føler seg krenket, så jeg tror du kan føle deg trygg. Understreker tror, for jeg er ikke advokat.

Iherdig dame dette her.
Gå til motsøksmål. Saksøker henne så kraftig at hun ikke klarer å sove godt om natten. Fulgt med på hele tråden siden dag 1, og det er jo helt utrolig. Skal hun virkelig prøve å komme seg videre? Dette er en spenn hakke gal jente av et slag. Ønsker deg lykke til :-)
Sitat av MasterOfNone Vis innlegg
Gå til motsøksmål. Saksøker henne så kraftig at hun ikke klarer å sove godt om natten. Fulgt med på hele tråden siden dag 1, og det er jo helt utrolig. Skal hun virkelig prøve å komme seg videre? Dette er en spenn hakke gal jente av et slag. Ønsker deg lykke til :-)
Vis hele sitatet...
Takker , hun har hele tiden hevdet at eksen var en psykopat.Jeg tror jeg forstår nå hvem som er den egentlige psykopaten
Jeg håper virkelig statsadvokaten henlegger det her og at dette går i glemmeboka, men den jævla saken har en lei tendens til å dukke opp når man tror man er ferdig med det.
Hvis statsadvokaten henlegger det her, så kan jeg ikke forstå at hun har flere muligheter. Det siste må jo være voldtektserstattningskontoret hun kan henvende seg til og håpe å få noe via de

Sitat av Susa Vis innlegg
Uansett hvor mye hun klager, så blir ikke en ikke straffbar handling til en straffbar handling fordi hun føler seg krenket, så jeg tror du kan føle deg trygg. Understreker tror, for jeg er ikke advokat.

Iherdig dame dette her.
Vis hele sitatet...
Susa, jeg håper du har rett. Man skulle tro det ikke er mulig å omgjøre en ikke straffbar handling til voldtekt,me vi får se. Det verste er ventetida
Sist endret av auting82; 2. februar 2017 kl. 19:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hoarse Vis innlegg
Du kan lyve så mye du vil i avhør, det er desverre ikke mulig hvis du er vitne eller forklarer deg i retten.
Vis hele sitatet...
Det er korrekt. En som er mistenkt/siktet kan lyve uten at det er straffbart. Hvor lurt det er, er jo et annet spørsmål. Hvis man først er i en situasjon der man må lyve er det kanskje bedre å nekte å forklare seg.

Men nå er det jo slik at både løgn og det å nekte å forklare seg kan brukes mot tiltalte i retten. Så selv om det er lov å lyve eller la være å forklare seg så er det ikke sikkert det hjelper.

Sitat av auting82 Vis innlegg
Forresten så tror jeg ikke hun kan endre forklaring eller legge til noe, klagen innebærer at statsadvokaten ser på bevisene og forklaringene våre igjen og gjør en ny vurdering.
Vis hele sitatet...
Det stemmer vel. Men hvis saken blir gjenåpnet så blir det nok kanskje nye avhør
Sist endret av hemmeligegreier; 3. februar 2017 kl. 09:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det stemmer vel. Men hvis saken blir gjenåpnet så blir det nok kanskje nye avhør
Vis hele sitatet...
Altså jeg ser ingen grunn for gjenåpning av saken.
Saken er såpass enkel og rett frem at jeg vanskelig kan forestille meg at det er nødvendig med ytterligere etterforskning.Hva skulle poenget vært med det?
Altså kjøre flere avhør,hva skulle de avdekket med det?Våre forklaringer til politiet er nesten identiske, så flere avhør anser jeg som totalt poengtløst.

Det eneste statsadvokaten kan gjøre , slik jeg ser det, er å redefinere det som har skjedd som en straffbar handling og tiltale meg til en rettsak.Da har han ihvertfall radikalt forskjellig mening fra politiadvokaten og etterforskeren.
Jeg utekukker ikke at dette kan skje,men anser det som svært underlig ihvertfall.
Hvis din versjon stemmer, noe mye tyder på, ser jeg naturligvis liten grunn til gjenåpning.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hvis din versjon stemmer, noe mye tyder på, ser jeg naturligvis liten grunn til gjenåpning.
Vis hele sitatet...
Slik jeg forstår det betyr gjenåpning av saken at politiet foretar mer etterforskning etc.Er ingen jurist, men det er slik jeg tolker det.
For å være helt ærlig så tror jeg ikke de har etterforsket dette noe spesilet uansett,hva skal de etterforske liksom?
Forklaringene våre er nesten identiske,det eneste avviket er at hun hevder jeg ikke stoppet med det samme hun sa stopp,men holdt på noen sekunder.
Jeg på min side hevder det hele værte 1-2 sek,og vi har påstand mot påstand her.
Hvordan statsadvokaten tolker alt dette får vi jo se.Håper han ikke omgjør politiets henleggelse.
Det eneste jeg lurer på er om hun kan klage videre til riksadvokaten?
Slik jeg forstår det så er riksadvokaten over statsadvokatene og kan omgjøre deres avgjørelse.
Sist endret av auting82; 4. februar 2017 kl. 21:57.
Uff ts, har tenkt på deg lenge nå, skulle spandert på deg en pils og faktisk gitt deg en god klem, men er litt vanskelig ettersom jeg vil være anonym.
Uansett så ikke stress, det er ulogisk at du mottar noe annet i neste brev, det at ustabile personer føler ditten og datten er ikke rart, det hører til, og det MÅ være noe diagnose inne i bildet her.
Sitat av SinHazzard Vis innlegg
Uff ts, har tenkt på deg lenge nå, skulle spandert på deg en pils og faktisk gitt deg en god klem, men er litt vanskelig ettersom jeg vil være anonym.
Uansett så ikke stress, det er ulogisk at du mottar noe annet i neste brev, det at ustabile personer føler ditten og datten er ikke rart, det hører til, og det MÅ være noe diagnose inne i bildet her.
Vis hele sitatet...
Takker for omtanken SinHazzard
Oppretholder statsadvokaten henleggelsen og dette marerittet tar slutt så hadde nok øl og mangt annet vært spandert av meg for ¨si det sånn.
Den dama her er en jævla klegg som ikke vil forsvinne
Hadde ikke overrasket meg om hun hadde forsøkt seg på en privat straffesak om ikke dette går hennes vei
Vi får se, bare statsadvokaten henlegger dette så tror jeg at jeg kan puste lettet ut
Sitat av auting82 Vis innlegg
Slik jeg forstår det betyr gjenåpning av saken at politiet foretar mer etterforskning etc.Er ingen jurist, men det er slik jeg tolker det.
For å være helt ærlig så tror jeg ikke de har etterforsket dette noe spesilet uansett,hva skal de etterforske liksom?
Vis hele sitatet...
Det stemmer det du skriver. Saken blir sendt tilbake til etterforsker.

Det kan godt være at de ikke har foretatt alle mulige etterforskningsskritt i saken, og nye avhør vil kunne være aktuelt.

Men uansett tror og håper jeg for din del at saken er over og at dette bare er et siste desperat forsøk fra en syk, syk kvinne.
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Men uansett tror og håper jeg for din del at saken er over og at dette bare er et siste desperat forsøk fra en syk, syk kvinne.
Vis hele sitatet...
Altså jeg kan ikke fatte hva de skulle trenge mer avhør for??
Jeg har allerede hatt et tre timers langt avhør hvor jeg har fortalt opptil 15 ganger om jeg var inne i henne 1 eller 2sek, om hun så at jeg tok av meg buksa før jeg penetrerte,hvem som initierte sex,hvorfor jeg ikke hadde på kondom osv....
Hva et annet avhør hadde avslørt er for meg ikke mulig å fatte
Dessuten så fikk jeg en rekke ekstra spørsmål når jeg var innom for å signere uttalelsen min, dette ble også ført inn i rapporten.Hadde vel egentlig sånn sette 2avhør med etterforskeren.
Hva mer trenger de? Det er ikke snakk om nye bevis som kan dukke opp. Våre forklaringer til politiet er nesten identiske, og politiadvokaten har konkludert at det ikke kan klassifiseres som et seksualovbrudd og henlagt saken.

Det jeg lurer på er om dette etter statsadvokaten stopper, eller om det kan gå videre opp i systemet til riksadvokaten?

Hun har også mulighet til å kjøre privat straffesak i h.h.t loven, men da må hun dekke advokatkostnadene selv.Er hun gærn nok, gjør hun kanskje det og.Who knows.

Jeg er litt i paranoid mode nå, for dette drittet nekter å forsvinne, akkurat som en spøkelse som henger der.

Jeg skal uansett melde ifra her hva statsadvokaten har bestemt seg for når jeg får brevet.
Sist endret av auting82; 9. februar 2017 kl. 20:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av auting82 Vis innlegg
Jeg er litt i paranoid mode nå, for dette drittet nekter å forsvinne, akkurat som en spøkelse som henger der.
Vis hele sitatet...
Det er mitt inntrykk og. Det har ikkje slått deg at du muligens burde snakke med t.d. psykolog om det? For oppførselen din og opphenget i det er jo totalt irrasjonelt.

Eg forstår at det har gått inn på deg, men samtidig mistenkjer eg kanskje at din eigen oppførsel øydeleggjer livskvaliteten din vel så mykje...
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Det er mitt inntrykk og. Det har ikkje slått deg at du muligens burde snakke med t.d. psykolog om det? For oppførselen din og opphenget i det er jo totalt irrasjonelt.

Eg forstår at det har gått inn på deg, men samtidig mistenkjer eg kanskje at din eigen oppførsel øydeleggjer livskvaliteten din vel så mykje...
Vis hele sitatet...
Jepp, det har ødelagt livskvaliteten betydelig, det har dog blitt mye bedre etter henleggelsen fra politiet, men før den var det virkelig ille.
Da gikk jeg rundt å tenkte at jeg kom til å sitte i fengsel i flere år hvis dette havnet i retten.
Det er liksom kun den fra statsadvokaten jeg venter på nå, men hver gang det popper opp i hodet mitt, så bli likosm humøret verre

Jeg har nevnt dette til fastlegen min og snakket med han lenge om det, han sa jeg skulle ta kontakt igjen om jeg hadde behov for det.
Har ikke falt meg inn enda å snakke med psykolog nei