Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 10219
Hei! Noen som kan anbefale meg en bra e-sigg? Har sett litt på den her: http://www.elektroniske-sigaretter.n...kke-kit-ismoka

Prisklassen jeg tenkte meg er rundt 500kr. Vil helst kjøpe fra en norsk forhandler.

Et annet spm: Selger de e-juice med nikotin i Norge?

Takk! Godt nyttår!
Kan ikke hjelpe deg med å kjøpe e-sigg men vet at de ikke selger med nikotin, men du kan kjøpe nikotin på internett og ta oppi selv.
Du får ikke kjøpt e-juice med nikotin i norge nei, men enkelt å få tak i fra utlandet!
Kan annbefale å kjøpe fra Liberty Flights.

Ang. selve e-siggen så kommer det veldig ann på hva du er ute etter, selv kjøpte jeg Aspire starter kit først, men etter to-tre måneder så måtte jeg ha noe bedre, så da endte jeg opp med en Eleaf iStick 40W. Det var en drastisk oppgradering, meget fornøyd med den.
Her finner du det du trenger:

Eleaf er bra greier...resten følger

http://www.damping.no/

http://pink-mule.com/

Pink Mule så velger du nikotinstyrke...start gjerne mellom 12-18

Og har du lyst på en ny hobby er denne blitt populær i USA....cloud chasing

https://www.youtube.com/watch?v=aVCy5DfqePs

https://www.youtube.com/watch?v=HiOLrUs7BSw
Jeg vurderte også det eleaf-settet men havnet på Joyetech EGO One fordi det passer bedre for munndrag, altså at man drar dampen først inn i munnhulen før man innhalerer, og kan anbefale det på det sterkeste. Væske med nikotin kjøper du fra utenlandske nettbutikker som f.eks Liberty Flights som sender til Norge relativt billig.
Jeg har brukt en hel del penger på e-sigg de siste 3 årene, jeg startet med en cig-alike(sigarett størrelse) men det ga lite mersmak. Etterhvert har jeg hatt kangertech subbox, sigeli 150w box mod, mekaniske mods, temperatur kontroll mods, tanker med ferdige coiler, selvlagede og såkalte drippere.

Om det du vil ha er noe å erstatte sigaretter med ville jeg gått for kangertech sin subbox og subtank mini, enkel i bruk og liten/pen med mye potensiale (du kan bruke 1.5ohm coiler og ned til 0.5 ohm, dette kalles sub ohm, i tillegg følger det med opplegg for at du skal kunne bygge dine egne coiler, hvis interessen melder seg).

Hvis du vil ha mest mulig damp og smak må du realistisk sett bevege deg ut i sub ohm territoriet, og her er også drippere åpenbart best, men mye mas om du bare vil erstatte røyken, og subtanken gir svært god smak og potensielt mye damp med minimalt jobb (igjen, drippere er gjerne for viderekomne).

NoSmoke - Kanger Subtank + Sub Box = 795,- Dette er et langsiktig kjøp etter min mening. Du må kjøpe et batteri i tillegg som du kan lade via usb/stikkontakt - Men denne trenger du ikke bytte ut, og den fungerer til drippere ned til 0.3ohm

nosmoke.no og friskedrag.no er svært gode nettsider med godt utvalg og greie priser for esigg hardware.

For eJuice med nikotin vil jeg anbefale liquidvoyage.eu - Selv liker jeg StrawPearDew svært godt og hvis du kjøper i dag (1/1-16) såå er det 20% rabatt.

Min personlige favoritt for eJuice er adirondackvapor.com, de har enormt mye gode smaker, det koster litt ekstra men de leverer så det holder. Sjekk ut Placid og Aneto - Saratoga om du har lyst på en kremet dessert.

Ikke spar 2 hundrelapper om du tenker at dette er noe du skal fortsette med, invester bare litt ekstra så får du noe du ikke trenger å erstatte og oppgradere med det første!

Edit: ohm er motstanden i den delen som fordamper eJuicen, lavere ohm gir mere damp, men krever også mer kraft fra en mod/batteri)
Sist endret av random42099; 1. januar 2016 kl. 01:12.
Er et par norske nettbutikker som har e-juice med nikotin på lager. De bare skriver ikke noe om det på sidene sine...
Send de en epost før du handler og sjekk hva de evt. har.
Jeg tror du kommer til å bli relativt skjelven av 18mg i en subohm vape. Siden du med sub-ohm tanker får mer damp, får du også mye mer nikotin. Du burde nok ihvertfall vurdere 12mg. Har brent meg her også, og det er jævlig ubehagelig.
Ved cloud chasing og volume vaping ville jeg holdt meg til 6mg/ml eller mindre.
Sitat av zeuber Vis innlegg
Ved cloud chasing og volume vaping ville jeg holdt meg til 6mg/ml eller mindre.
Vis hele sitatet...
Jeg vil si dette gjelder for sub ohm vaping generelt, trenger ikke cludchase av den grunn. Brukte selv 12mg en stund, fungerte fint det med høy toleranse i utgangspunktet, men har etterhvert gått ned til 6mg.
Sub ohm er et misforstått uttrykk, og betyr ingen verdens ting for opplevelsen når man bruker regulerte mods. Med mekaniske mods, er det derimot et issue.
Sitat av zeuber Vis innlegg
Sub ohm er et misforstått uttrykk, og betyr ingen verdens ting for opplevelsen når man bruker regulerte mods. Med mekaniske mods, er det derimot et issue.
Vis hele sitatet...
Når du bruker ferdige coiler som til atlantis, eller subtank og lignende så har det noe å si, fordi de er lagt opp til å brukes med mindre watt og brenner seg dermed fort fordi det ikke er god nok juice flow i dem som har 1+ohm, dette er sub ohm (1-ohm) tilrettelagt for og har derfor bedre juice flow. Har du prøvd å pushe 50w inn i en 1,2ohm coil på en tank?

Det er dermed et fungerende utrykk for hvor vidt en vil ha mye damp eller lite, fordi alternativet er å bygge super høy ohm 2-4ohm om jeg ikke tar feil, som krever ennå mer fart fra batteriet for å få skikkelig effekt. Det sies jo at dette gir både bedre smak og damp pga. bedre heat flux i tynnere tråd.

Har selv bygger 2,4ohm på dripper med 150w input og det fungerer utmerket, men for å gjøre det enkelt og begripelig for en nybegynner, så er det helt kosher å bruke sub ohm som et synonym for mye damp. Fordi nybegynner skal uansett ikke begynne å tukle med å lage coiler med det første før han eller hun forstår seg på ohms lov og kan gjøre det trygt. (det gjelder selvsagt spesielt med mekaniske mods.)
Sist endret av random42099; 1. januar 2016 kl. 15:37.
Hm. Etter min erfaring har tykkelse på wire, diamter på coil og avstand mellom turn som har noe å si for smak og dampproduksjon. Har hatt 0.1 ohm og 1.2 ohm coils på samme mod og klarer fint å oppnå samme resultat. Holder nesten utelukkende på med drippere, så kan ikke uttale meg så mye om tank.

OK, greit nok. Sub ohm-tank er vel det gutta trenger hvis de vil blåse mye damp.
Sitat av zeuber Vis innlegg
Hm. Etter min erfaring har tykkelse på wire, diamter på coil og avstand mellom turn som har noe å si for smak og dampproduksjon. Har hatt 0.1 ohm og 1.2 ohm coils på samme mod og klarer fint å oppnå samme resultat. Holder nesten utelukkende på med drippere, så kan ikke uttale meg så mye om tank.

OK, greit nok. Sub ohm-tank er vel det gutta trenger hvis de vil blåse mye damp.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig i at det blir noe annet på drippere og RTA(om du får god nok juice flow) - Så jeg tror egentlig vi er enige. Laget min første clapton for noen dager siden, og jeg forstår virkelig hypen.. Det er mye damp og vanvittig god smak, men litt usikker på om det var verdt strevet

Det er jo gjerne å finne en god gyllen middelvei mellom tykkelse på tråd (tykk krever mer futt for å bli varm nok, dermed ramp-up tid) og å ha tilstrekkelig overflate som du kan styre med antall wraps og diameter på coil.
Sist endret av random42099; 1. januar 2016 kl. 16:53.
Jeg startet med en eleaf istick 30w og en kangertech nano subtank, jeg vil anbefale deg å gå for noe i den duren, kanskje en mod med enda høyere watt.

Dette med munn til lunge drag kontra lunge drag styrer du enkelt med luftventilene på tanken og variable watt. Og du vil få mye mer smak ut av juicen din om du velger en mod med litt høyere watt.

Med en subtank vil du ikke gå for juicer med noe særlig mer enn 6 mg nikotin, spesielt om du velger å dampe på 40watt+. Jeg handler mesteparten av juicen min hos esmokes.se og er storfornøyd med den siden. De selger juicer av høy kvalitet og man får bonus poeng på hvert kjøp man kan bruke til rabatter på de neste kjøpene. Samt at de deler opp varene i forskjellige kolli så man slipper unna toll.
Sist endret av Ferigo; 1. januar 2016 kl. 20:37.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Er et par norske nettbutikker som har e-juice med nikotin på lager. De bare skriver ikke noe om det på sidene sine...
Send de en epost før du handler og sjekk hva de evt. har.
Vis hele sitatet...
Nå ble jeg nyskjerrig, hvilke butikker har du handlet hos som selger med nikotin i Norge?
Sitat av jnsn Vis innlegg
Nå ble jeg nyskjerrig, hvilke butikker har du handlet hos som selger med nikotin i Norge?
Vis hele sitatet...
Dette er ikke over disk, mtp. at det ikke egentlig er lovlig. Og det er gjerne et begrenset utvalg. Det er helt latterlig enkelt å bestille fra utlandet, og sikkert billigere - Så jeg anbefaler deg å sjekke det i stedenfor.
Tenker å legge siggen på hylla og kjøpe meg vape. Er Joyetech eGo One et godt valg da? (Tenker XL versjon, hvis det har noe å si utenom batteriet).
Liker å smake på dampen før jeg trekker ned hvis det har noe å si.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tenker å legge siggen på hylla og kjøpe meg vape. Er Joyetech eGo One et godt valg da? (Tenker XL versjon, hvis det har noe å si utenom batteriet).
Liker å smake på dampen før jeg trekker ned hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Mange tanker(de fleste om ikke alle) har mulighet for å stille på airflow slik at de vil fungere for munn til lunge trekk, en tank mange begynner med er aspire nautilus mini, du kan få ganske stram airflow og den gir god smak, men produserer ikke særlig mye damp (omlag det du opplever med en sigarett imo) med 1,6ohm coiler som det laveste, denne tanken kan brukes på alle mods med 510 tilkobling som er det vanligste. For å utnytte den optimalt trenger du minst 20w input. Om du kjøper en subtank for eksempel vil du nok synes at den er for lett i draget vs. det du opplever med en sigarett.

Jeg har ikke brukt den nye joytech tanken selv, så jeg kan ikke si noe om airflow og instillinger, men hører den produserer god smak på linje med subtanken.
Sist endret av random42099; 3. januar 2016 kl. 15:10.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Tenker å legge siggen på hylla og kjøpe meg vape. Er Joyetech eGo One et godt valg da? (Tenker XL versjon, hvis det har noe å si utenom batteriet).
Liker å smake på dampen før jeg trekker ned hvis det har noe å si.
Vis hele sitatet...
Det er noen i denne tråden som gir inntrykk av at vaping er unødvendig komplisert ved å blande inn begreper som subohm, subtanker, wattstyrke, mods, dripping allt mulige innstillinger osv, og det er synd. I praksis er det superenkelt.

Jeg slutta å snuse for et år siden omtrent, kjøpte ego one XL og ser ikke poenget med noengang å kjøpe meg noe annet, i hvertfall ikke nå. Den produserer minst like mye damp som en vanlig sigarett, du kan stille luftinntaket enkelt ved å vri på en krans slik at det blir som du er vant med, og det er masse smak. Jeg synes faktisk den enkelte ganger produserer for mye smak, men det er nok en smakssak (!).

Startpakken inneholder alt du trenger for å starte, og det eneste som må kjøpes senere er coiler som må byttes ut ca et par ganger i måneden som koster 25,- stykket, og væsken da selvsagt. I startpakken følger det med to forskjellige coiler, en på 0,5 ohn som man bruker når man trekker rett ned i lungene, og en coil på 1 ohm som man bruker når man trekker inn i munnhulen før man innhalerer, og det er den du skal bruke. Jeg anbefaler den sterkt.
Sist endret av DonTomaso; 3. januar 2016 kl. 16:47.
Kanskje det er unødvendig komplisert, men grunnen til at jeg tar opp sub ohm og watt er fordi jeg har prøvd eGo stick og ego tanker som er en helt vilt annen opplevelse, og dekker for mange ikke behovet. watt er helt enkelt å forholde seg til, det er bare hvor kraftig batteriet er og betyr noe for hvor mye damp du kan produsere, i kombinasjon med gitt tank(og motstand) mer damp gir gjerne en mer identisk følelse av å ta et drag av en sigarett.

Det kan kanskje være overveldende for noen i begynnelsen, men fremstår det som vanskelig eller ufattelig så er kanskje en såkalt ePen like greit, å kjenne til alternativene og hviske faktorer som spiller inn kan da umulig være en ulempe om man ønsker å gjøre et så godt valg som mulig?

Edit: Tror forresten at det du anbefaler her er en fin starter, enkelt og mulighet for å prøve sub ohm med 0,5ohm's coilene om en ønsker det. Den tilbyr forsåvidt det samme som kangertech sin startpakke, bare med en litt annen og kanskje mer begynnervennlig formfaktor.
Sist endret av random42099; 3. januar 2016 kl. 17:28.
@EpicSnusBox Neida, det skader ikke med god informasjon, men jeg tror at mange røykere/snusere som vil begynne med damping raskt faller av lasset fordi det virker uoverkommelig og vanskelig å drive på med, og det er det jo absolutt ikke. Det er mange teknonerder som synes det er spennende å drive med mods, bygge egne coiler, finjustere strømstyrke og motstand for å teste ut resultatene, men for at folk flest skal overtales til å begynne med dette må det også gjøres tydelig at det også kan gjøres superenkelt uten at man må bruke cigalikes osv. Jeg kritiserer ikke deg nå altså, jeg bare sier dette helt generelt.
Jeg har hatt mye forskjellig men jeg liler best av alle modellene jeg har prøvd Kanger Subtank settet. Fordelen er 18650. Batteri som kan byttes og lades i enheten via micro usb
du kan velge mellom 0,5 og 1,2 ohm. Det følger også med en RDA del om du seinere vil bygge coiler selv.
Start med noe enkelt, vil anbefale deg og kjøpe ett sett.
Ikke kjøp billig erøyk som er på størrelse med en vanlig røyk.

2 sett som sikkert vil fungere helt fint.

Billigst, på salg for øyeblikket.
http://www.damping.no/collections/he...ett-fra-kanger Har ikke prøvd det.

http://www.damping.no/collections/he...re-premium-kit
noe dyrere. Batteriet bør holde en dag og tanken er en av de bedre.
Har ikke prøvd dette selv, men vurderer og kjøpe dette. Kjøp ett ekstra batteri, selv om dette holder en stund så er det greit og ha ett ekstra liggende.

Løse deler.

http://www.damping.no/collections/ba...batteri-650mah
2stk så har du ett fulladet i reserve

http://www.damping.no/collections/fo...spire-bdc-mini
Brukte denne en periode, beste tanken jeg har prøvd. Men rekner med den i premiumkitet er bedre.

Husk fordamperhoder. Anbefaler 1.8ohm. Men det er ikke så viktig.
http://www.damping.no/collections/ve...fordamperhoder

Anbefaler batteri med voltregulator.
Sist endret av sneipen; 3. januar 2016 kl. 18:33.
Sitat av kingT Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kan si at jeg gikk til innkjøp av en eLeaf iJust 2 Sub-ohm rett før ferien og er meget fornøyd! Den blåser masse røyk/damp(??) noe som jeg syntes er noe av hele poenget haha.. Og den er robust, den tar 5ml juice og kan lett fylles opp med CannaJuice om du vet hvordan du gjør dette. (THC juice, ikke noe syntetisk shit, men ordentlig THC juice)

4/5, den er litt vanskelig å fylle på til tider, og litt vanskelig å vaske/tørke med mindre du tar papir og går inn for det. Også passe på at e-liquid kan lett renne ut om du holder den feil vei når du tar den fra hverandre.

men den er awesome, spesielt til den prisklassen
Sist endret av roundpotato; 3. januar 2016 kl. 20:07.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
@EpicSnusBox Neida, det skader ikke med god informasjon, men jeg tror at mange røykere/snusere som vil begynne med damping raskt faller av lasset fordi det virker uoverkommelig og vanskelig å drive på med, og det er det jo absolutt ikke. Det er mange teknonerder som synes det er spennende å drive med mods, bygge egne coiler, finjustere strømstyrke og motstand for å teste ut resultatene, men for at folk flest skal overtales til å begynne med dette må det også gjøres tydelig at det også kan gjøres superenkelt uten at man må bruke cigalikes osv. Jeg kritiserer ikke deg nå altså, jeg bare sier dette helt generelt.
Vis hele sitatet...

Jo, takk.
Alt teknobabblet er helt uinteressant for meg.
Har ingen planer om å sette meg inn i tanker, subohm eller stille
wattstyrke på noe som helst. Putt i munnen og røyk. Det et så langt min interesse strekker seg.
Men du sier at den EgoOne saken funka fint?
Litt offtopic:

Jeg har ikke trengsler for nikotin, men det frister å kjøpe dette på grunn av smakene du kan ha?

Er det verd det for meg å kjøpe dette, uten å bruke det med nikotin?
Sitat av cmoen11 Vis innlegg
Litt offtopic:

Jeg har ikke trengsler for nikotin, men det frister å kjøpe dette på grunn av smakene du kan ha?

Er det verd det for meg å kjøpe dette, uten å bruke det med nikotin?
Vis hele sitatet...
Det vil være en liten portabel vannpipe omtrent, om dette er noe du kunne tenke deg så kan det være det er noe for deg.
Sitat av Neptunia Vis innlegg
Jo, takk.
Alt teknobabblet er helt uinteressant for meg.
Har ingen planer om å sette meg inn i tanker, subohm eller stille
wattstyrke på noe som helst. Putt i munnen og røyk. Det et så langt min interesse strekker seg.
Men du sier at den EgoOne saken funka fint?
Vis hele sitatet...
Jeg er i hvertfall veldig fornøyd med den, men om den er den beste til den prisen vet jeg ikke. Jeg brukte relativt lang tid på å google og å lese tester før jeg bestemte meg og landet på den fordi den ble beskrevet som både enkel i bruk og bra både til nybegynnere og mer viderekommende. Jeg har to stk, den største og den minste, Mega og Mini og merker faktisk ikke forskjell i dampproduksjon på de to på tross av fysisk størrelse og størrelse på batteriet. Det som trekker med med minien er at den er litt tricky å fylle pga størrelsen på tanken, men det går greit.
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Dette er ikke over disk, mtp. at det ikke egentlig er lovlig. Og det er gjerne et begrenset utvalg. Det er helt latterlig enkelt å bestille fra utlandet, og sikkert billigere - Så jeg anbefaler deg å sjekke det i stedenfor.
Vis hele sitatet...
Var vel heller på hvem jeg skulle unngå
▼ ... over en uke senere ... ▼
Takk for tips om Liquid Voyage. Fruktsmakene derfra var veldig, veldig gode, spesielt StrawPearDew og StrawNectaPear.
Sitat av JVMyhre Vis innlegg
Du får ikke kjøpt e-juice med nikotin i norge nei, men enkelt å få tak i fra utlandet!
Kan annbefale å kjøpe fra Liberty Flights.

Ang. selve e-siggen så kommer det veldig ann på hva du er ute etter, selv kjøpte jeg Aspire starter kit først, men etter to-tre måneder så måtte jeg ha noe bedre, så da endte jeg opp med en Eleaf iStick 40W. Det var en drastisk oppgradering, meget fornøyd med den.
Vis hele sitatet...

Shiit. Har skjedd mye på vaping fronten gitt. Er vel 5-6 år siden jeg hadde min første som var på størrelse med en sigarett. Enkel og lett å bruke.

Den eleaf iStick ser jo grei ut. Hva er greia med alle (7!) coilene som følger med? Har de kort levetid? Er dette som var kjent som "atomizer" tidligere?

Den første jeg hadde var det med flere munnstykker slik at en enkelt kunne bytte mellom forskjellige smaker. Holder det med 1 tank eller burde man bestille noen flere for å kunne teste forskjellige smaker uten å måtte tømme tanken først?

Vapor vel som jeg røykte sigaretter. Trekker vel ikke alt ned direkte, men inn i munnhulen først også ned/ut gjennom munn/nese. Snuser fast og tenker å vape feks etter middag, eller mens jeg ser en god film etc. Tror ikke jeg blir stor forbruker, og tenker det blir til hjemmebruk.

Blir en iStick 40w overkill eller passer den bra også for slike som meg?

Finnes det noen oversikt over hvor mange "trekk" eller "sigaretter" en coil varer? Ser det står den bør skiftes ut etter 1-4 uker. Tenker bare å bruke den typ en til to ganger om dagen - og i lengde ca tilsvarende tiden det tar å røke en sigarett.
Sist endret av frtoretang; 18. januar 2016 kl. 01:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.