Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1154
Har Telenors Trådløse modem/router zyxel P-2812HNU-F3.

Er det mulig å få oversikt over internettloggen på dette modemet? På de ulike sidene som er besøkt? Finner ikke noe når jeg logger meg på modemet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Antakelig fordi den ikkje logger det.
Nei, denne routeren har ingen slik oversikt. Skal du overvåke hva alle i husstanden besøker av nettsider må du sette opp mer egnet utstyr
Kan bekrefte at modemet ikke har noen slik funksjonalitet (har hatt en del med disse å gjøre i jobb, og kjenner dem relativt godt). Om du ønsker en logg av besøkte nettsider, så må nok dette settes opp på den enkelte maskin, eller du må ha en form for router imellom modemet og resten av hjemmenettverket.
Kort spørsmål ...

Vist man legger inn at ruteren skal bruke OpenDNS, kan man ikke bruke OpenDNS til å sjekke hvilken adresser som denne DNSèn har lett opp til deg ?

Er en stund siden jeg har rotet med OpenDNS, men mener at en av funksjonene så lenge man var medlem var at man fikk en logg over hvilken nettadresser den hadde "resolvet" for deg. Er jo selvsagt mye annet morro man kan gjøre også som td. å blokkere div. sider og rerute td. facebook.no til sau.no