Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 10132
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har vært borti adderall ?
Finnes det i Norge?
Er såsi amfetamin i pilleform. Skrives ikke ut i norge. Missbrukes mye i Usa.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Hører mye forkjellig om dette, noen sier at det er en slags ADHD Pille, mens noen sier det er perfekt "studentdop"
Kjøp heller amfetamin hvis du skal ha uppers. Masse ekle bivirkninger på ADHD medisin. Jeg regner med at et klar over bieffekten av amf også. Men selvfølgelig er det lettere for enkelte å rettferdiggjøre bruken av en pille som man pent kaller «studiedop»
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er vel nesten det samme som elvanse etter det jeg har forstått
Adderall inneholder 25% levoamfetamin og 75% deksamfetamin. Har aldri møtt noen som har fått det utskrevet, men har sett folk her på bruket påstå at det forekommer. Metamina eller attentin (deksamfetamin) vil nok gjøre samme nytten.

Det er snakk om ADHD-medisin, ja. Det er ingen motsetning mellom dét og "studentdop".

Edit: Elvanse er vel lysdeksamfetamin, som må metaboliseres av leveren før det funker (?). Dvs. at du ikke kan snorte eller injisere det, og at det utskilles over lengre tid (depot).
Sist endret av kallisti; 29. mai 2018 kl. 02:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Bred Hjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Er det noen bivirkninger som dere kjenner til kan forekomme av dette ? Har hørt det er avhengighetsskapende, men hva annet ?
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Den verste bivirkningen er følelsen av fullstendig håpløshet, angst og depresjon når det går ut av kroppen.
"spør for en venn"
kmsc's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den verste bivirkningen er følelsen av fullstendig håpløshet, angst og depresjon når det går ut av kroppen.
Vis hele sitatet...
den verste bivirkningen er at man kan dø
Anonym bruker
"Såret Blåhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Haha ja jeg tenkte på det etter jeg skrev det faktisk. Godt poeng!
Du kan jo prøve å google "amfetamin bivirkninger"?
Men de vanligste uønskede bivirkningene jeg kommer på er: man føler ikke sult, det er vanskelig å sove, nervøsitet, urolighet, svetting, skjelving, osv osv. Jo høyere doser man tar, jo mer bivirkninger får man.
(min personlige rekord er 5 eller 6 døgn uten søvn og mat. Da ble jeg først så forvirret at jeg misforsto eller ikke forsto i det hele tatt, noe av det folk sa. Det ble etterhvert så ubehagelig at jeg dro hjemover.
Alene ute i mørket begynte jeg å hallusinere. Skygger og trær i veikanten ble til troll og monstre og dyr (husker spesielt en fem meter høy cowboy som sto og pekte på meg med revolveren sin!). Det hele føltes mer som en magisk ferd gjennom eventyrland enn en Peugeot på landeveien. Så var jeg - ren flaks - hjemme).
En annen vanlig bivirkning er orddiaré.
Har en kjenning som får det på resept. Han er nesten 40 og har vært gjennom all mulig ADHD medisin siden han var unge. Han gikk kry rundt med boksen på seg hele tida
Adderall har ikke markedsføringstillatelse i Norge, men kan derimot foreskrives på godkjenningsfritak hos statens legemiddelverk. Derfor man sjelden ser det her til lands. Det markedsføres i de forente stater.
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Norges svar på studiedop er vel Ritalin eller Concerta, begge er adhd-medisiner. hvis det er studiedop du ser etter kan du vel spørre etter det
Vanlig amfetamin er bedre enn Adderall, synes jeg.
Scora ett par stycken når jeg var i San Francisco, overrated shit spor du meg.
Litt klarere headspace enn vanlig amfetamin, ellers veldig likt.

Ang. Elvanse; det er en pro-drog for dextroamfetamin, hvis en tar wikipedia på orden.
Riktig att det må gjennom leveren; snorte det er bare slosing med drugs.
Getter att skyte det er detsamme.