Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 680
Hei!

Jeg bruker en 42" flatskjerm som tilleggskjerm på PCen min. Det eneste som er litt irriterende er at flatskjermen er primærskjerm, noe som gjør at alle popups fra Ubuntu (fra chatten, info om oppdateringer osv) kommer på TVen. Det er praktisk når jeg ser på film, men veldig kjedelig når jeg bruker PCen og sitter med hue til den andre skjermen. Jeg har brukt google en del, men jeg finner ingen ting som forklarer det i klartekst - så jeg forstår det etter ei uke med Ubuntu.

Also, jeg kunne tenke meg et script eller liknende som skifter mellom skjerm 1 og 2.

Noen?
Jeg har selv holdt på med Ubuntu en stund og føler meg ganske godt inn i det, selv om jeg har jobbet mest på serversiden.

Dette er et problem jeg også har, og aldri funnet ut av. Vet egentlig ikke om konseptet om "primærskjerm" egentlig finnes, og at det holder med å flytte hovedpanelet. Men jeg har ikke giddi å prøvd å funnet ut hvordan dette gjøres.
kommandoen xrandr har et parameter som heter --primary, kanskje det hjelper. 'man xrandr' for mer info.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av tingo Vis innlegg
kommandoen xrandr har et parameter som heter --primary, kanskje det hjelper. 'man xrandr' for mer info.
Vis hele sitatet...
Hey, det funka

Kode

xrandr --output LVDS --primary