Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1794
Hamburgertallerken
40 0
"Fant" en kina scooter(moped) i en søppelkonteiner lenge siden, skulle nok kastes. Hvordan burde jeg gå fram med å registrere den? Eller burde jeg la være? For alt jeg vet kunne den ha vært stjålet. Har nummer til sist eier, som brukte den 5 år siden...
Fornøyd & nysgjerrig
Newlife2020's Avatar
19 4
Kontakt forige eier å spør rett ut hva som var greia?
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Får vel nesten gjøre det, er bare redd eieren vil enten ha den tilbake eller at det blir noe sak av det hvor jeg ender opp som tyven
Sitat av Laksetako Vis innlegg
Får vel nesten gjøre det, er bare redd eieren vil enten ha den tilbake eller at det blir noe sak av det hvor jeg ender opp som tyven
Vis hele sitatet...
Du fant den I en container? Trenger ikke være redd for å anmeldes for tyving om du ikke er tyv. Sykkelen var ikke i noen andres besittelse, slik at av kravene for tyveri er oppfylt.
Har du sjekka om den virker?
Er ikke sikkert eieren skal ha den tilbake når den lå i en container. Kan være han/hun fikk seg bil og kom seg videre i livet
Tviler på at det er farlig å ringe, i værste fall vil de ha den tilbake, men personlig så tviler jeg på det.

Tenk så deilig om du får beskjed om at alt er greit, og bare kan registrere denne og bruke lovlig? Må fortsatt til med en salgsmelding eller lignende for å få registrert sykkelen på ny eier. Det krever likevel samtykke fra tidligere eier, så hvorfor ikke bare ringe?
Hamburgertallerken
Trådstarter
40 0
Ja, hadde havnet på miljøstasjonen dagen etter om jeg ikke hadde plukket den ut. Den lå uten tennplugg, men ny plugg og tråkking i en time fikk den i gang igjen
Jeg tenker at du bør for ordens skyld ringe tidligere eier uansett.
Hvordan gikk det?