Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 7921
BRAND ∞ STRONG
Hodetelefonen mine (JBL) har en 2.5mm inngang.
Kabelen som fulgte med var en 2.5m hann til 3.5mm hunn.
Den har gått i stykker.

Jeg hadde en annen jack kabel liggende så jeg kjøpte en 3.5mm til 2.5mm adapter.
Tenkte litt sånn at plugg er plugg så jeg kjøpte en billig en til ca 40kr hos Kjell & Kompani.
Men selv om diameteren er lik sitter denne dårligere og mister kontakt hele tiden.

Noen tips enten for å få plugger til å sitte bedre eller til plugger (merke) som er bedre?
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Har tenkt tanken.
Men det må jo være ett eller annet, enten med designet eller material valg,
som gjør at noen sitter å andre ikke.
Ja er nok det, men det blir jo umulig for noen å vite. Du må nesten bare teste ut. Kan jo være at den originale ikke har veldig "tett toleranse" eller det kan være at den billig overgangen har dårlig toleranse. Du får ta med deg headset til ymse butikker å teste slik at du vet hvem av dem som er synderen.

Evt. kan du jo bare kjøpe korrekt plugg (2.5mm) som du lodder på kabelen slik at du slipper overganger. Og får du dårlig kontakt senere så er det bare å ta frem loddebolt så fikser du lyden på under 10 minutter.
BRAND ∞ STRONG
Trådstarter
Har faktisk aldri opplevd dette før, så det er mulig det bare er billig pluggene til Kjell som suger.