Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2859
Halla freaks! Jeg har en kompis som har tatt en del amfetamin(nasalt) 0.5g tipper jeg. Noen timer senere
opplevde han blodtrykksfall(svimmelhet og neste tap av bevisthet). Er det lurt for han å ta en 2mg rivotril, ettersom benzodiaspiner senker blodtrykket? Vanligvis
Ville han bare holdt ut nedturen, men han og jeg har et viktig vurderingspunkt i morgen. Derfor hadde der vært greit med en god natts søvn. Hva tenker dere? Kunne det vært bedre å dele en 2mg i to, slik at effekten ikke blir like sterk?

En ting til; tror dere at han er nogenlunde klar i hodet til prøven imorgen, selvom han tok riv? Jeg vet at halveringstiden på clonazepan ligger på 30-50 timer, men ettersom dosenene er så lave burde der vel ikke gi så mye utslag? Dette er bare synsing fra min side, så jeg håper dere kan gi meg noen gode svar

PS: Han har ingen toleranse for benzo

Mvh Fuglern
Sist endret av Mirage; 13. mai 2016 kl. 01:37. Grunn: Viktig tilleggsinformasjon
De blodtrykksfallene høres ikke bra ut. Er det vanlig? Ellers ville jeg tenkt mer på hjertet hans. Jeg vet at amfetamin og rivotril ikke har gitt problemer fysisk for kompiser, men siden vennen din svimer av å er svimmel ville jeg revurdert hele rivotrileksperimentet.
Sist endret av Relevant; 13. mai 2016 kl. 01:56.
Mirage's Avatar
Trådstarter
Sitat av Relevant Vis innlegg
De blodtrykksfallene høres ikke bra ut. Er det vanlig? Ellers ville jeg tenkt mer på hjertet hans. Jeg vet at amfetamin og rivotril ikke har gitt problemer fysisk for kompiser, men siden vennen din svimer av å er svimmel ville jeg revurdert hele rivotrileksperimentet.
Vis hele sitatet...
Takk for et godt svar relevant! . Tror jeg dropper å gi han rivo mtp at hjertet hans har hatt litt problemer med andre stimulanter(mdma). I tillegg til hyperventilering som han har fått samtidig som ujevn hjerterytme.

Har lest at blodtrykksfall ikke er spesielt farlig i seg selv, men blander du det med benzoer og stimulanter kan risikoen for komplikasjoner øke.

Jeg kommer til å oppfordre han til en EKG test, så om den testen avslører noen problemer med hjertet så blir nok det slutten på hans karriere som bruker av sentralstimulerende.

Mvh: Fuglern
Ja, det høres lurt ut med en EKG. Problematikken her er jo at rusuløste arrytmier gjerne er usynlige på en vanlig ekg, og kompisen din må enten få påført enten holter monitor, eller en event recorder som er en bærbar ekg i flere dager, så gjerne utløse ett slikt anfall. Men da er det viktig å være ærlig med legen. Det finnes arrytmier som ikke er helt gunstig (heller ikke nødvendigvis veldig farlige, men kan bli det) som kan bli utløst av spesielt stimulanter. Dette kan føre til at hjertet pumper merkelig, og en får ikke alltid nok blod til hodet som resulterer i hva kompisen din opplever. Snakker av personlig erfaring bl. annet, samt bekjente med samme problem. Men best av alt vet jo en eventuell kardiolog som kompisen din vil bli henvist til. Lykke til.
Mirage's Avatar
Trådstarter
Blir kanskje dumt og sent å legge til dette nå, men det skal sies at kompisen min spiste siste gang 22:00 og vi snortet 14:00 dagen . Kan ikke så mye om blodtrykk og ernering, men er det ikke slik at
Mangelend på mat kan ha vært årsaken til blodtrykksfallene? Jeg hadde kanskje holdt meg til den teorien, men han har opplevd noe av det samme på MDMA, dog ikke så kraftige bivirkninger som han fikk av speeden. Og da spiste han ganske rett før vi droppet. Så nå kommer det enda er spørsmål. Tror du at det er mangelend på næring som skaper bivirkningene eller har han noe problemer med hjertet/blodtrykk O.L.
Umulig å si. Lite mat kan føre til blodtrykksfall, ja. Det skyldes bl. annet på grunn av saltmangler. Jeg tenker det bare er at han kjørte kroppen litt hardt, men en tur til legen ville jeg tatt om det skjer konsekvent ved bruk av eksempelvis speed.