Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  184 29064
Tittel: Advarsel
Fra: jesus 24
Til: pao87 19
Dato: 17. juli 2007, 18:12
Slettes: 15. januar 2008
http://nettby.seblogg.net/

IKKE veldig lurt å bruke !

Byvakt
Vis hele sitatet...
får vell ta å dempe bruken
Sist endret av PAO87; 18. juli 2007 kl. 09:57.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Sitat av Dyret
Jess, har visse admins her som har vært ute med noe info (Hei, Tipex ;P)

Om ip-adresser har blitt kryss-sjekket, eller om det kunne oppdages på andre måter, vet jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Du mener at vi har gitt IP-adressen din til Nettby? Da tar du styggelig feil.
Sitat av drmight
Tipper fellende beviset er fra postene mine her på freakforum, da jeg begrensa bruken med VB scriptet jeg skrev..
Skal uansett gå gjennom ToS å se etter smutthull, poster hvis jeg finner noe...
Vis hele sitatet...
Virker som at de fyrer ivei ban til folk som har skrevet her at de har brukt det, har ikke brukt det selv, men fikk en kompiss til å prøve før jeg posta her, og dermed var jeg banna og ikke kompissen som prøvde det faktisk
Lag et nytt og bedre script, som ikke kan spores? (a)
Slik jeg oppfatter det, så blir de busta fordi brukeren deres får registret veldig stor aktivitet på Nettby. Ellers er det vel egentlig ikke mulig å spore crawler'n...(?)

Altså, man trenger ikke et nytt script, men rett og slett å begrense bruken av det!
Sist endret av Blomsen Jr.; 18. juli 2007 kl. 17:32.
Eller lage et script som ikke flooder servern? Hørte jeg snakk om delay?
Sitat av nso
Du mener at vi har gitt IP-adressen din til Nettby? Da tar du styggelig feil.
Vis hele sitatet...
Beklager, burde kanskje ikke mistenkt noe sånt. Snakket med en admin på nettby tidligere over MSN og han nevnte at han hadde fått betydelig med info fra en admin her. Synes også det var så merkelig at kun folk fra freakforum ble bannet, hvorav andre ikke ble det. Mulig de har klart å sammenligne nick eller gått etter kjennetegn på requests elns - men da har de rett og slett latt jenter slippe mellom fingrene.
Jenter har ikke sluppet unna.
Sitat av Sfun
Eller lage et script som ikke flooder servern? Hørte jeg snakk om delay?
Vis hele sitatet...
Det hentes kun ut html-kode, ingen bilder blir lastet ned, så det blir omtrent 30kB/profil. Det er stort sett det samme som om du søker etter noe og åpner alle linkene du får i nye tabs. Nettby skryter av flere sidevisninger enn VG, så jeg tror de burde klare dette.

Er vel fordelen en får over andre medlemmer som går under "Teknisk utnyttelse av systemet", og som fører til utestenging. Ingen brukeravtale godtas når du registrerer deg, men du må følge "Byreglene" som det er linket til på hver eneste side.
Jeg har kjørt den utalige ganger nå med 999999999 sider, 5 ganger dagen, 3 dager ca nå.
Ikke bannet enda.
Sitat av torsken
Jeg har kjørt den utalige ganger nå med 999999999 sider, 5 ganger dagen, 3 dager ca nå.
Ikke bannet enda.
Vis hele sitatet...
Men nå, som du har skrevet det her, er du nok bannet før du kan si 2013. :-)
Sist endret av dadyd; 18. juli 2007 kl. 18:32.
Sitat av dadyd
Men nå, som du har skrevet det her, er du nok bannet før du kan si 2013. :-)
Vis hele sitatet...
Hvordan da?
De har verken brukernavn eller ip!
Tror du NSO ville forådet oss? NEI!
Sitat av torsken
Hvordan da?
De har verken brukernavn eller ip!
Tror du NSO ville forådet oss? NEI!
Vis hele sitatet...
Kan være du slipper unna siden du ikke har likt nick. Nei, tror ikke nso har forrådt oss. I så tilfelle hadde han hatt en mannevond traktor av ei kvinne med klypetang og strikk, klar til å benytte sine overbevisende evner, ved sin side. :-)
Jepp;D Da fortsetter jeg
Vel, nicket mitt er ikke i nærheten av det jeg bruker på nettby, dessuten brukte jeg det kun 6 ganger.. Og fikk rundt 700 profilbesøk, dvs. moderat bruk i forhold til en del andre her.. Og jeg ble utestengt.
(ノಠ益ಠ)ノ彡┻━┻
Alphanio's Avatar
Sitat av Sub_sic
Og jeg ble utestengt.
Vis hele sitatet...
Verdens undergang ? neppe
Prinsippsak ... eh eh!
Enten åpner nettby profilen min, eller så sprer jeg scriptet mitt på nettby...

Profil nr2 ble netopp stengt, uten at jeg har gjort noe galt der, dvs kan være fordi det er 2nd acc, har aldri lest lovverket...
Nettby-reglene
Jeg ser ikke noe der om at det ikke er lov å lage ny profil - jeg trodde straffen var at du mista poeng og alt, jeg. Med tanke på at du kan lage så mange profiler per nummber som du vil, liksom.
Sitat av drmight
Enten åpner nettby profilen min, eller så sprer jeg scriptet mitt på nettby...

Profil nr2 ble netopp stengt, uten at jeg har gjort noe galt der, dvs kan være fordi det er 2nd acc, har aldri lest lovverket...
Vis hele sitatet...
ja, spre det !
Byvaktene kommer neppe til å se med glade øyne på at så godt som alle brukerne jukser

De kan ikke utestenge alle heller?
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Banna!
Nå skal jeg leke uskyldig og si jeg ikke aner hva som har skjedd!
De har tom. slutta å svare på tickets jeg har posta, grrrr....

You're making me angry, very angry. You don't wanna see me angry...
hehe.. funka som fan her
Hvis noen vil ha prog som jeg skrev, ligger det ute til free download HER
Sitat av drmight
Hvis noen vil ha prog som jeg skrev, ligger det ute til free download HER
Vis hele sitatet...
program som gjør hva? sorry hvis det står lengre tilbake, jeg mener jeg så etter.
Besøker alle profiler med id X til Y.
Sitat av jesus, byvakt
No sier meg at det ikke er lurt å begynner her med en script/bot for å jukse besøk.

Byvakt
Vis hele sitatet...
Tror nok man må ha noe med random profil-id som besøkes og med lengre opphold mellom hvert besøk om dette skal fungere.
De tar nå å overvåker trafikk, så ingen programmer er dessverre ban-sikre.
Sitat av dadyd
Men nå, som du har skrevet det her, er du nok bannet før du kan si 2013. :-)
Vis hele sitatet...
Nå er jeg bannet, ble det halvtime etter jeg skrev det her!!:-s :-s
Tror de blir flinkere og flinkere til å ta folk nå.
Sitat av drmight
Enten åpner nettby profilen min, eller så sprer jeg scriptet mitt på nettby...

Profil nr2 ble netopp stengt, uten at jeg har gjort noe galt der, dvs kan være fordi det er 2nd acc, har aldri lest lovverket...
Vis hele sitatet...
Men vhrodan vet ce at et er din 2 acount?
Du må jo registrere den nye kontoen på telefonnummeret ditt.
Sitat av Makk
Du må jo registrere den nye kontoen på telefonnummeret ditt.
Vis hele sitatet...
Men når jeg gjør det får jeg beskjed om at den allerede er registrert så jeg får ikke lage en 2 acount. :-s
Sitat av torsken
Men når jeg gjør det får jeg beskjed om at den allerede er registrert så jeg får ikke lage en 2 acount. :-s
Vis hele sitatet...
Rett under det står det om hvordan du fikser en second acount på ditt nummer


Edit;
Skulle også fortelle fra en byvakt om at de vet om dette scriptet og at all bruk av slike script vil gi fra 3mnd til permanent ban fra nettby.
Sist endret av Popp; 18. juli 2007 kl. 22:51.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Tresh(trash?)hold <-