Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3708
Hva er satsen for barnebidrag hvis jeg mottar AAP(15.000)eller mottar minstesum i form av uføretrygd?
Har du avtalt frivillig barnebidragbeløp med den andre foreldren som har hovedomsorgen for barnet ditt/ deres?
I så fall kan du høre med hen om du kan nedjustere beløpet i den perioden du har lavere inntekt fremover nå, enn tidligere og forutsatt.
Hvis det offentlige har fastsatt barnebidragbeløpet, kan du ta det opp med dem å få det (midlertidig) redusert.
Trådstarter
Sitat av Eager Igor Vis innlegg
Har du avtalt frivillig barnebidragbeløp med den andre foreldren som har hovedomsorgen for barnet ditt/ deres?
I så fall kan du høre med hen om du kan nedjustere beløpet i den perioden du har lavere inntekt fremover nå, enn tidligere og forutsatt.
Hvis det offentlige har fastsatt barnebidragbeløpet, kan du ta det opp med dem å få det (midlertidig) redusert.
Vis hele sitatet...
Grunnen til at jeg spør er at jeg nettopp fikk vite at min tidligere kjæreste har vært gravid i 6 måneder og har termin i august måned, så jeg regner med at jeg må betale barnebidrag. For øyeblikket så mottar jeg AAP som er 13.000kr etter skatt hver måned, men hvis jeg blir uføretrygdet så får jeg 18.000kr etter skatt. Hvis beregningen jeg gjorde på NAV stemmer, så har jeg for lav inntekt til å måtte betale barnebidrag.
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Og du er sikker på at du er faren? Har du sett ultralyd/gravidmage? Når ble det slutt mellom dere, og hadde det noe med tillitsproblmer å gjøre? Grunnen til at jeg spør er fordi en når slektning av meg har nettopp betalt noen kroner hver måned for en unge som ikke er hans. Blitt knyttet til dette barnet og hatt det med på ferier.