Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3660
Hallo. Kjøpt min første bolig som skal stå ferdig til høsten. Bygget har begynt å komme opp nå, etter at jeg har vært borte på en lengre utenlandsreise.

Ser at leiligheten stemmer ikke med prospektet i forhold til hvor de har plassert dør til terrasse samt vindu. De har gjort det motsatt, noe som gjør at jeg må snu om møbleringen på hele stua som igjen gjør at jeg får sofagruppen mer mot kjøkkenet... Jeg snudde om på stikk kontaktene til tv uttak osv, om de har gjort det i tillegg til den fatale feilen med å snu om på dør og vindu, så blir sofaen stående foran døra til terrassen...

Har jeg krav på noe her? Har tatt kontakt med utbygger og megler, de skulle sjekke opp i saken å komme tilbake i morgen.
Men leiligheten stemmer jo nå ikke overens med prospektet eller tegninger jeg sitter med.
Ta en telefon til en advokat som kan dette, så tar du hvertfall et møte og hører hva du kan få til.
Du har krav på svært lite, det ligger som standard inne i kontraktene at det kan skje endringer i forbindelse med utbyggingen, og terskelen for å få kompensasjon på bakgrunn av dette er høy.
Dog, du sier at du har flyttet stikkontakter og uttak til tv på bakgrunn av plasseringen av verandadør. Der vil du kunne ha en sak for å få disse snudd, men forhåpentligvis kan du nå få tatt tak i dette tidsnok til at de ikke har stengt veggene enda.

At sofagruppen kommer nærmere kjøkkenet er nok dessverre noe du må leve med.
Det første du bør gjøre er å lese grundig gjennom avtalen du har signert på. Gjerne sammen med en advokat eller annen person med erfaring fra avtaletolkning og jus.

Forøvrig er det helt riktig å påpeke feilene for utbygger slik du har gjort. Jo lenger de kommer i byggeprosessen jo vanskeligere er det å få gjort noe med det.
Men det er nok fare for at det er som doseren sier. Det kommer vel også litt an på om dette er for et borettslag eller om det er selveier tenker jeg.
Er hele leiligheten speilvendt ? - Er du sikker på at du har vært i rett leilighet?

Eller er det kun stuen som er blitt speilvendt, mens resten er normalt?

Dette er naturligvis noe du burde ha blitt varslet om. - Om du ikke har dette, så ville jeg krev en eller annen form for erstatning på dette.