Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  119 15011
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Fullt av dobbelmoral her ja.. Ikke noe nytt.

Det eneste man i mine øyne aldri skal tulle med, uansett grunn, er legning og seksualitet, samt selvmord. Dette svir faktisk mer enn flesteparten av dere kan forestille dere, selv når det er ment som en vennlig spøk. Det gir også meg svært lyst til å rive folk i filler, om det ikke blir stoppet på oppfordring. Skal ikke se bort ifra at jeg faktisk gjør det heller.



Forøvrig har Carlos Mencia et helvetes godt poeng når det gjelder vitser o.l; Om du ikke har baller til å si vitsen til de den omhandler, har du faenmeg INGEN rett til å fortelle vitsen til NOEN. Hvis du har en homsevits du ikke tør å fortelle til homofile kan du gi faen i å si den til noen i det heletatt. Samme gjelder selvsagt religiøse vitser, sykdommer.. Ja, alt.
Vis hele sitatet...
Vel, vel..
Jeg syns jeg ser dobbelmoral her også, eller er jeg bare veldig sensitiv?
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Fullt av dobbelmoral her ja.. Ikke noe nytt.

Det eneste man i mine øyne aldri skal tulle med, uansett grunn, er legning og seksualitet, samt selvmord. Dette svir faktisk mer enn flesteparten av dere kan forestille dere, selv når det er ment som en vennlig spøk. Det gir også meg svært lyst til å rive folk i filler, om det ikke blir stoppet på oppfordring. Skal ikke se bort ifra at jeg faktisk gjør det heller.

En liten ikke-altfor-grov vits tåler man jo, men det skal ikke mye til før det blir tatt ille opp.

Forøvrig har Carlos Mencia et helvetes godt poeng når det gjelder vitser o.l; Om du ikke har baller til å si vitsen til de den omhandler, har du faenmeg INGEN rett til å fortelle vitsen til NOEN. Hvis du har en homsevits du ikke tør å fortelle til homofile kan du gi faen i å si den til noen i det heletatt. Samme gjelder selvsagt religiøse vitser, sykdommer.. Ja, alt.
Vis hele sitatet...
Hvordan har du kommet fram til at det er akkurat legning og selvmord som er de store universelle tabuene å spøke med? Er du suicidal homo eller no? Haha, neida. Men sånn seriøst, det er jo bare sært å tro at noe så subjektivt som dette skal kunne gjelde alle andre.

Det vil alltid være noen som føler seg såret av vitser, men som regel er det disse personene som må tilpasse seg samfunnet, ikke omvendt. Selvsagt drar man ikke voldtektsvitser framfor noen man vet nettopp har blitt voldtatt, men denne voldtatte personen kan allikevel ikke kreve at hele verden plutselig skal slutte å spøke om voldtekt. Det er et helt urimelig krav, det er bedre om personen herder seg så mye at temaet ikke er et problem lenger. Dette tror jeg personen bare har godt av, man blir jo psykisk sterkere. Man skal ikke behandle alle som om de var lagd av glass, da knuser de bare for lett.
Jeg synes man kan tulle med det meste. Det er ikke hva man tuller med, men hvordan man tuller med det som er avgjørende. Mange vil sikkert hevde at det er umorralsk å tulle med nazisme fordi ofrene for denne ideologien kan ta seg nær, men så lenge humoren angriper nazistene og ikke ofrene deres, må det være greit.
Alt kan tulles med,så lenge det gjøres riktig

lurer på hva jeg skal gi fattighuset i julegave i år. Står mellom "economics for dummies" eller et foto av meg på cruise

Dyresex foreksempel : Jeg kommer ikke til å ha sex på en stund,de har nemmlig satt opp overvåkningskameraer i dyrebutikken

Er det ikke en punchliner så blir det bare tamt
Sitat av moret Vis innlegg
Humoren i South Park er finfin. Fordi de henger ikke ut èn gruppe, i den serien får alle gjennomgå. Bare se på hovedpersonene: En feit, en jøde, en fattig, en "normal". Og alle får gjennomgå av hverandre, ofte i samme scene. Det er rettfedighet det
Det er jo ingen gruppe South Park ikke har gjort narr av..
Vis hele sitatet...
Bullshit. South Park skaperne driver med samfunnskritikk og direkte mobbing av enkeltpersoner. Ja, det er ofte god underholdning, og det meste er med veldig mye glimt i øyet. Dog har de aldri mobbet Obama eller andre de faktisk har sansen for (episoden med Obama mobbet han aldri, heller velgerne).
Ytringsfrihet sier jeg bare. Alt eller ingenting; enten er alt greit å kødde med, ellers så kan jeg bare drite i å kødde i det hele tatt. Ja, kanskje folk blir provoserte av at man kødder med ting som er politisk ukorrekt å kødde med, men nå digger jeg at folk blir provoserte xD Alle kan ikke like all humor, folk har forskjelige verdier og type humor. Hva hvis jeg blir jævlig provosert av en helt "nøytral" vits, skal jeg ha mindre rett til å "tabulegge"/forby den slags humor enn en som blir støtt av dyresex/rase/religion-vitser? Nei, alt bør være "lov", så får folk bare bli så støtte de vil.

Hva er så galt med å være litt kontroversiell, skape litt debatt? Få folk til å våkne opp og tenke?
Sitat av Vargas Vis innlegg
skal jeg ha mindre rett til å "tabulegge"/forby den slags humor enn en som blir støtt av dyresex/rase/religion-vitser? Nei, alt bør være "lov", så får folk bare bli så støtte de vil.

Hva er så galt med å være litt kontroversiell, skape litt debatt? Få folk til å våkne opp og tenke?
Vis hele sitatet...
Hehe, vel.. Nå skjønner jeg ikke hvordan du får til å våkne opp osv. ved å fortelle vitser om dyresex, men å få dem til å le burde vel fungere ypperlig dersom de deler samme humor som deg og meg.
Sitat av NitroFis Vis innlegg
Hehe, vel.. Nå skjønner jeg ikke hvordan du får til å våkne opp osv. ved å fortelle vitser om dyresex, men å få dem til å le burde vel fungere ypperlig dersom de deler samme humor som deg og meg.
Vis hele sitatet...
Haha, ser den! Litt dårlig eksempel kan man si da på en måte lissom....
Mente vel e'gentlig at jeg liker å "vekke" folk fra fantasiverdenen, og sjokkerer og provoserer dem.

Offtopic: Brødskivene mine til kvelds smaker noe helt for jævlig mugg, men jeg fortsetter å spise dem ^^
Etter mye tankevirksomhet er jeg ganske bestemt på at man skulle få lov til å tulle med alt egentlig. Hva skjer med ytringsfriheten vår hvis den skal inneholde unntak, og hvem skal definere disse unntakene? Jeg fant igrunn bare ett tema jeg personlig føler man skal holde seg unna. Og det er syke/dødssyke barn.
Eneste jeg kan komme på i farten er vel egentlig depressjons lidelser,dette skal man være jæve*kremt* forsiktig med,det kan fort bli stygt vis vitsen er "ondskapsfullt" nok ladet
Sitat av Omaha Vis innlegg
Hva skjer med ytringsfriheten vår hvis den skal inneholde unntak, og hvem skal definere disse unntakene?
Vis hele sitatet...
Ytringsfrihetens fremste begrunnelse er individets frie meningsdannelse. Fordi mennesket ikke er allvitende og selv er i stand til å se alle perspektiver, antas det at det er gjennom den åpene meningsutvekslingen at samfunnet og det enkelte individ blir best mulig opplyst.
Vis hele sitatet...
Hvem skal definere unntakene?
Din egen fornuft og andres moral, akkurat slik som det gjøres per dags dato.
3 ting man aldri tuller med:

1.Dersom man vil unngå å bli stemplet som en antisionist eller antisemitt, så må man for all del ikke tulle om jøder eller staten Israel. En vits kan være nok.

2.Profeten Mohammad er også noe man ikke tuller med. I enkelte land kan tull som omhandler han bety dødsstraff. Vitser og karikaturer av han er generelt lite populære og har tatt liv.

3.Av egne observasjoner her på forumet så ser jeg at innlegg og tråder som er ordlagt litt tullete ofte blir slettet etter meget kort tid. Mao, nFF er ikke noe man tuller med!

4.Man tullar inte med det svenska tullverket.
Synes folk skal få tulle med hva de vil jeg.
Noen trenger seriøst å bli litt herda.
Om man skal gå rundt å være redd for at noen blir såra er det jo ingenting man kan tulle med.
Har selv erfart mesteparten av de store 'tabuene' i nær familie eller selv. Betyr ikke at jeg klikker om noen sier 'gå å heng deg' elns. Sier det selv jeg. Mye sunnere sånn spør du meg.
Når jeg er ute med venner eller på skolen, og hører ordet potet.. Da er grensa gått. Skal faen meg ikke utsettes for rasistiske bemerkninger i mitt eget land.

Men er heller ikke stor fan av "jøde" og "homse"
Gamlelæreren min opplevde et par ubehagelige opplevelser på skolen fordi han var homofil. Han var en drit kul lærer som på ingen måter fortjente å høre det som ble sagt.
Det å skrike "AIDS" når man er sur syntes jeg er en stor uting.

Ikke henge ut andre som har noe de ikke kan noe for, syntes jeg er en gyllen regel. f eks en sykdom, eller en unormalt stor nese.

Men å smådisse noen som har spist seg smellfeit er en litt annen sak..
Sitat av Euforia Vis innlegg
Folk har det med å bruke "jøde" som skjellsord. Det synes jeg er virkelig stygt. Å bruke rase og etnisk bakgrunn som skjellsord er i mine øyne en uting.
Vis hele sitatet...
Jeg elsker å bruke "jøde" som skjellsord.
Jeg bruker det flittig, men kun når det passer inn i sammenhengen. For eksempel når noen er grådige, trangsynte eller grovt urettferdige. Muligens også sterkt selventrerte.

Jeg syns dette er greit å gjøre, ettersom jødene selv legger opp til denne bruken av betegnelsen på deres folkeslag.
Jeg syns ikke de fortjener noe annet med tanke på hvordan de oppfører seg ovenfor verdenssamfunnet. Denne oppførselen krever en reaksjon, og at denne reaksjonen på deres meget nagative adferd føres inn i dagligtalen er kun forventet.
Selvsagt vil jeg legge av meg bruken av jøde som skjellsord hvis de mot all formodning skulle lære seg folkeskikk og slutte å ta uskyldige liv hemningsløst.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg elsker å bruke "jøde" som skjellsord.
Jeg bruker det flittig, men kun når det passer inn i sammenhengen. For eksempel når noen er grådige, trangsynte eller grovt urettferdige. Muligens også sterkt selventrerte.

Jeg syns dette er greit å gjøre, ettersom jødene selv legger opp til denne bruken av betegnelsen på deres folkeslag.
Jeg syns ikke de fortjener noe annet med tanke på hvordan de oppfører seg ovenfor verdenssamfunnet. Denne oppførselen krever en reaksjon, og at denne reaksjonen på deres meget nagative adferd føres inn i dagligtalen er kun forventet.
Selvsagt vil jeg legge av meg bruken av jøde som skjellsord hvis de mot all formodning skulle lære seg folkeskikk og slutte å ta uskyldige liv hemningsløst.
Vis hele sitatet...
Du snakker om sionister, ikke jøder.
Det er STOR forskjell.
Sitat av revejakta Vis innlegg
Jeg elsker å bruke "jøde" som skjellsord.
Jeg bruker det flittig, men kun når det passer inn i sammenhengen. For eksempel når noen er grådige, trangsynte eller grovt urettferdige. Muligens også sterkt selventrerte.

Jeg syns dette er greit å gjøre, ettersom jødene selv legger opp til denne bruken av betegnelsen på deres folkeslag.
Jeg syns ikke de fortjener noe annet med tanke på hvordan de oppfører seg ovenfor verdenssamfunnet. Denne oppførselen krever en reaksjon, og at denne reaksjonen på deres meget nagative adferd føres inn i dagligtalen er kun forventet.
Selvsagt vil jeg legge av meg bruken av jøde som skjellsord hvis de mot all formodning skulle lære seg folkeskikk og slutte å ta uskyldige liv hemningsløst.
Vis hele sitatet...
Sånn holdning som dette skaper du deg uvenner med. Det blir litt feil å gre alle over en og samme kam. Blir som å si: Du er fra Somalia, derfor er du pirat, slik som mange andre der nede er.
Sitat av Matthiesen Vis innlegg
Bullshit. South Park skaperne driver med samfunnskritikk og direkte mobbing av enkeltpersoner. Ja, det er ofte god underholdning, og det meste er med veldig mye glimt i øyet. Dog har de aldri mobbet Obama eller andre de faktisk har sansen for (episoden med Obama mobbet han aldri, heller velgerne).
Vis hele sitatet...
Hvis dette ikke er mobbing av Obamas velgere så vet ikke jeg.
http://www.youtube.com/watch?v=0WXhO...eature=related

Men jeg er nå forsåvidt enig i det du sier, South park skal man så absolutt ikke ta seriøst. Jeg har også inntrykk av at skaperne ikke mener at du skal gjøre det heller
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
vitser som "har du hørt om negergutten som (...)" er greie, fordi jeg ikke tar neger som et skjellsord. er man brun, er man brun, det er ingenting galt i det. har rødt hår selv, og allt som trengs er selvironi. jeg har gjerne en ginger-vits på lur, for å drite meg selv ut. tror det er nettopp selvironien som har gitt meg mye av den sosiale kretsen jeg har nå.

selvmord og voldtekt, er noe man IKKE kødder med. vet om flere, inkl. meg som har vudert eller gjennomført selvmord. er en person SÅ nær kanten at dette blir ett alternativ, er det ikke snakk om en liten "vits" som gir det siste dytten over kanten.

voldtekt er bare IKKE koseligt. det er rett og slett kvalmende hvordan flere oppfordrer, og spøker med slikt. det ødelegger liv.

poenget med negervitsene glemmte jeg: det er en spøk, som ikke kan forandre noe. man sier det seff ikke forann en svart, uten å vite hvordan personen tar det.

Sitat av Dæng Vis innlegg
Sånn holdning som dette skaper du deg uvenner med. Det blir litt feil å gre alle over en og samme kam. Blir som å si: Du er fra Somalia, derfor er du pirat, slik som mange andre der nede er.
Vis hele sitatet...
eller:
"du er normann, og morer deg over andres ulykke, mens du selv svømmer i overflod, sånn som mange av nordmenna.