Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 3570
Hallo. Ved avspilling av DVD/Playstation/VHS kommer det opp reflekser av TV-kanalene på AV-kanalen. Skjønner ikke hva dette kan komme av, sendte inn til El-kjøp, men de skjønte ingenting og eg fikk tv'en tilbake igjen. Noen her inne som vet hva det kan være? Er et Telefunken TV.
Sendte du den inn til elkjøp, så bare fikk du den tilbake?


Skal ikke de enten fikse den eller gi deg nytt?
kjøpt hos elkjøp? gammelt? Si de SKAL reparere da
Trådstarter
75 0
Opprinnelig postet av fredrikweb
Sendte du den inn til elkjøp, så bare fikk du den tilbake?


Skal ikke de enten fikse den eller gi deg nytt?
Vis hele sitatet...
Neida, de sendte den inn til reparasjon, og ringte meg tilogmed fra verkstedet. Der så de ikke noe slikt som jeg snakket om, og sa de skulle "stille på bildet" så fikk jeg se om det ga seg. Det gjorde det ikke, men har ikke helt giddet gjøre noe med det enda.
Sjekk om det er noen magnetiske ting i nærheten av TVen. Forstod ikke helt spørsmålet ditt, men det kan være løsningen.
Får du samme problem hvis du kobler vhs-spilleren til tv-en med standard antenneledning og spiller av på en vanlig kanal? Har en kamerat som hadde samme problemet en gang i tiden. Skal høre med han hva de gjorde med det.
kreativ nerd
devotio's Avatar
Og kjøre gjennom antennekabelen er jo ikke noen god løsning. Dersom det ikke ordner seg ville jeg bare levert den inn igjen så du får ny (etter 3 ganger)...
Har hatt noe lignende, bare att hvis jeg spiller av en DVD i PS2'en min så kan jeg høre nrk1 f.ex... Da bruker jeg Scart kabel fra PS2 og vanlig analog antenne til TV'en.

Kan dette komme av at ledningene enten er for tett intil verandre og kan fange opp signaler fra hverandre? Kan det også være det samme inne i TV'en, at kablene fanger opp signaler? Må jeg da pakke inn kablene da så de ikke gjør det så lett? Men hvis jeg skal pakke inn kablene inne i selve TV'en lønner det seg vel å helle sende den inn til rep.
Men si kablene som er utenfor TV'en da, hva kan jeg bruke for å pakke dem bedre inn?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Reflekser av tv i AV? Det høres ut som et signalproblem, heller enn et problem med TVen din. Har du prøvd å koble bare DVD-spiller (uten video eller andre duppeditter imellom) til TVen? Har du prøvd spilleren på en annen TV?

Om det fortsetter, krev ny TV.

hj
er nok ikke bare å kreve ny, fabrikanten skal ha en mulighet til å rette opp en eventuell feil.

Gammelt er tv ?
SharQ: Ja, du kan vel si det er reflekser av TV i AV/scart, Har ingen andre TV'er.
Tviler jeg kan kreve ny TV etter 2 år fra elkjøp, var pappa som kjøpte TV'en der så ikke skyld på meg. Når jeg tar ut kabelen fra den analoge antenna så blir det ikke forsyrringer.

turock: Tv'en er vel 2 år og burde klare å ikke fange opp andre signaler når man har gitt 15k for den.

Men dette har jeg da oppdaget i den senere tid. Er garantien 3 år på brunevarer? Skal selger kunne hente TV'en og frakte den tilbake gratis, og gratis reparasjon, alt-i-ei-pakke?

Men siden det er Sony som har fabrikert TV'en kan man vel ringe direkte til dem, og be dem hente varen?

Hadde et problem med en data som ble kjøpt på elkjøp, så ringte vi til HP (Hewlett Packard) og så kom de på døra og henta daten gratis. Tror dere jeg kan gjøre det samme med en vare fra Sony?
Så jeg vil helst gå for en sånn løsning isdedefor å sende den inn til elkjøp og få igjen TV'en 3 mnd etterpå. Fikk forresten dataen 1 uke etter de kom å henta den
Sist endret av CorLeX; 27. juli 2004 kl. 20:14.
Jobber i tv butikk selv og vi henter ofte varer for kunder som skal til rep. men det er ingen lov som sier det. Er bare en del av serivecen. Tviler sterkt på at en kjede som elkjøp (med sin "fantastiske" service) henter tven hjemme hos deg.

garanti er 2 år og reklamasjon 5 år.
prøv å ha bare DVD-spilleren i, og røsk ut antennekabelen. Det blir litt arbeid hver gang du skal glo film, menmen.
Det er nok ikke tv'en sin feil. Sansynligvis er din scart-kabel av den billige sorten, dvs. den er ikke skjermet mot forstyrrelser fra antenne. Kjøp deg en ny scart. Husk å be om en som er skjermet!
Trådstarter
75 0
Grett, men kan ikke være scart kabelen. Kobler til Playstation i annen kontakt på siden av TV'en, og det er alikevel forstyrrelser...kanskje det er TV-kabelen som stråler for mye? Nei, ikke vet jeg. Men takk for hjelpen.

PS! TV'en er et halvt år gammel
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Frozk
Det er nok ikke tv'en sin feil. Sansynligvis er din scart-kabel av den billige sorten, dvs. den er ikke skjermet mot forstyrrelser fra antenne. Kjøp deg en ny scart. Husk å be om en som er skjermet!
Vis hele sitatet...
For noe tull. Selv om eventuelle radiosignaler (eller tv-signaler) skulle spille inn, så ser man dette i form av "støv" eller mindre skarpt bilde - ikke som "skyggebilder". For at det skal kunne komme skyggebilder, må signalene først tunes - dvs tv-signalene må filtreres ut fra alle andre signaler som svirrer rundt i eteren, og deretter omgjøres til et signal som TVen kan forstå.

Dette har ikke noe med skjermet eller ikke skjermet SCART-kabel å gjøre.

h
Opprinnelig postet av SharQ
For noe tull. Selv om eventuelle radiosignaler (eller tv-signaler) skulle spille inn, så ser man dette i form av "støv" eller mindre skarpt bilde - ikke som "skyggebilder". For at det skal kunne komme skyggebilder, må signalene først tunes - dvs tv-signalene må filtreres ut fra alle andre signaler som svirrer rundt i eteren, og deretter omgjøres til et signal som TVen kan forstå.

Dette har ikke noe med skjermet eller ikke skjermet SCART-kabel å gjøre.

h
Vis hele sitatet...
Ikke?
Jeg har samme problem selv. Derfor spurte jeg en "TV-mann". Han sa at det mest sansynlig var scart-kabelen. Men du har rett: det jeg sier er jo tull i og med at jeg ikke har prøvd selv å skifte kabel. Skal prøve det når lønna omsider tikker inn på kontoen. Inntil da er jeg bare en kvakksalver av en tv-doktor! Sorry!
HA!!!
Jeg vet hva det er!
Det er tv selskapet som prøver å påvirke underbevistheten din! Med å sende ut forskjellige bilder med en frekvens som vi dødelige ikke oppfatter.
Vanlige folk ser ikke disse signalene, men du har sannsynligvis såkalt "supersyn"
Er det noen andre her som er enige
turock: Elkjøp tar seg betalt for å hente varen, det er heller ikke de som henter den, det er et annet selskap som de leier inn. Ihvertfall på Lillehammer

Så da er vel det beste å bruke reklamasjonen da, og f.ex ringe til sony og høre om _de_ henter TV'en?
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Frozk
Inntil da er jeg bare en kvakksalver av en tv-doktor! Sorry!
Vis hele sitatet...
Har du noensinne sett på en kanal som ikke blir sendt på? Alle de svarte og hvite prikkene som danser boogie? Det er resultatet av masse radiostøy som blir sendt.

En SCART-kabel kan fungere som antenne, og på den måten påvirkes signalet, men siden signalet ikke er stilt inn (en TV fungerer akkurat som en radio - man trenger en TV-tuner til å plukke opp signalene man trenger. Teknisk sett filtrerer man bort alle signalene man ikke trenger, men det er irrelevant).

Inntil man "stiller inn" på en spesiell frekvens, så er det umulig å se et bilde på skjermen, fordi fjernsynet ditt i effekt prøver å vise alle verdens TV- og radiokanaler og alle andre signaler (mobiltelefon osv) samtidig.

Dermed kan en scartkabel ikke på egenhånd lage et gjenkjennelig bilde på en TV-skjerm.

h
Opprinnelig postet av SharQ


Dermed kan en scartkabel ikke på egenhånd lage et gjenkjennelig bilde på en TV-skjerm.

h
Vis hele sitatet...
Mente ikke at scarten gjorde dette på egenhånd! Den plukker signalene fra antenneledningen. Når jeg ser DVD-film, kan jeg, når bildet er mørkt, se f.eks TV3-logoen og noen tryner gli over skjermen. Tar jeg vekk antennen forsvinner dette. Men hvis jeg vil ha klart DVD-bilde uten TV3 eller andre kanaler, og uten å måtte dra ut ledninger, må jeg skaffe meg en skjermet scart!

:d
Trådstarter
75 0
Opprinnelig postet av Frozk
Mente ikke at scarten gjorde dette på egenhånd! Den plukker signalene fra antenneledningen. Når jeg ser DVD-film, kan jeg, når bildet er mørkt, se f.eks TV3-logoen og noen tryner gli over skjermen. Tar jeg vekk antennen forsvinner dette. Men hvis jeg vil ha klart DVD-bilde uten TV3 eller andre kanaler, og uten å måtte dra ut ledninger, må jeg skaffe meg en skjermet scart!

:d
Vis hele sitatet...
Vet du, det høres faktisk ut som om du hadde nøyaktig samme problem som jeg har...men jeg får forstyrrelser når jeg bruker inngangene på siden av TV'en også...kan det være selve "kanal"-kabelen som ikke er skjermet?
▼ ... over en uke senere ... ▼
Nå har jeg endelig fått kjøpt meg en skjermet scart-kabel (Monster Cabel fra Fona) som jeg bytta ut med den gamle billige Spaceworld-kabelen. Jammen forsvant "refleksene" fra AV-kanalen. Nå kan jeg endelig se dvd-filmene uten å få signaler fra TV-kanalene inn.

Så det funket i mitt tilfelle. Vet ikke hva du har gjort enda, eller bør gjøre, bygg_bob, men det er mulig du også burde skifte kabel