Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2347
Hei!
Mobilspill har de siste åra tatt helt av, og folk spiller som aldri før. Selv spiller jeg aldri på telefonen min, men nå har jeg bestilt meg en skikkelig smart-telefon, og da tenkte jeg at jeg kunne prøve å spille litt. Det jeg ønsker, og savner (!), er pokemon-spillene til Gameboy colour og Golden Sun til game boy advance. Fins det noen liknende rollespill til mobil som er gode? Ikke noe pay-to-win-opplegg eller noe i den dur. Jeg vil bare ha et enkelt, bunnsolid rollespill som kan spilles på senga før leggetid. Jeg vil helst ha samme vinkelen som i overnevnte spill.

Noen som kan hjelpe meg med dette?
All the way up
last ned en gbc emulator på mobilen og finn ønsket ROM fil. feks pokemon?
Om du har en ålreit mobil er det mange RPG-spill å emulere (SNES, PSX, GB, GBA, NDS, PSP). Noen av mine favoritter:

* Chrono Trigger (SNES)
* Final Fantasy IX (PSX)
* Final Fantasy IV (SNES)
* Final Fantasy V (SNES)
* Legend of Dragoon (PSX)
* Final Fantasy Tactics Advance (GBA)
* Pokemon til GB, GBA, NDS
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Du finner neppe noe som er "originalt" til mobilplattformen utenom shovelware-søppel der du praktisk eller bokstavelig talt må kjøpe mana-poeng. Bedre å holde seg til originalen, men å skulle spille ordentlige spill på en mobil uten "ekstrautstyr" (gamepad e.l.) kan også betraktes som en form for tortur.
Sist endret av robhol; 2. mai 2018 kl. 22:47.
Okey tusen takk for svar! Ja, kan tenkte meg at det ikke er optimalt å spille det på telefonen, men man blir vel vant til det etterhvert.

Ozma, takk for fin liste, her var det mye som kan sjekkes ut!

Hva syns dere er den beste emulatoren? Vil heller betale en femtilapp for en god en, enn å ha en dårlig en full av reklame.
Sist endret av bendiks; 5. mai 2018 kl. 19:21.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
MyBoy! for GBA, My OldBoy! for GB/C, Snes9x EX+ for... vel, SNES, DraStic for DS.