Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2559
Jeg fant et gammelt, gammelt 15" Cerwin Vega dobbeltspole-element på låven her om dagen, og dro selvfølgelig fram forsterkeren min med en gang. Kjørte opp en heftig basslåt, og gjett hva? Forsterkeren min, som er en 2x1000watt, ga etter! Så jeg har altså et element med relativt frisk lydgjengivelse (Hørte den ned til 15Hz) - men det har ligget så lenge at den røde gummikanten har sprekt opp! Er det noen mulighet for å få tak i denne ringen og lime den på, evt om det finnes servicefirmaer som gjør dette?
hei, kan du fortelle meg hva modellbeskrivelsen på dette elementet er ?

står som regel på undersiden på magneten..
Skal se på det i mårra, har på en måte lagt meg nå.. Det er nok et bilstereoelement, tror det heter Stroker eller noe. Takk til kallewan, linken viste meg blant annet "Cerwin Vega VSW-15 Refoam kit" - altså i grove trekk en ring i Vega-farge på 15 tommer .. tror vi den vil passe med elementet mitt? 15" er 15", aye?
OKEJ, nå har jeg vært inni kassa og kikka:

Cerwin Vega XL-15D

Står 150w per vioce coil, så jeg har sikkert en crap forsterker Uansett, lyden er frisk og god - og 150 CW-watt er ikke til å kødde med

Tror dere skumringen nederst på http://www.soundpressure.no/cerwinvega.htm vil passe på elementet mitt?