Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1390
Jeg har forsøkt en stund å skaffe batteri til et digitalt videokamera for søsteren min.

Har lett endel rundtom etter denne typen batteri, men enten finnes det ikke på lager (hadde bestilling inne hos en nettbutikk i nesten et år), eller så er det altfor dyrt.

Jeg endte opp med å kjøpe et batteri fra eBay som var ganske rimelig og virket greit. Fikk dette batteriet for noen dager siden, og så at det var sendt fra Hong Kong (ikke noe stort sjokk egentlig). Antar derfor at batteriet er produsert der en plass også.

Har lest litt om mobiler som eksplodere og slikt på grunn av billige "Kina"-batterier, er dette noe jeg bør tenke på med dette batteriet også? Jeg ønsker ikke at batteriet skal begynne å brenne under lading eller eksplodere når det er i bruk.

Originale batterier er ikke å oppdrive, så det er kun uoriginale batterier som er mulig, de fleste av disse blir nok laget i Kina uansett.
Jeg har brukt et uoriginalt batteri i min Canon 5D og tidligere i 30D i over et års tid nå og ikke hatt et eneste problem.
Har du ringt produsenten av kamraet? .. De "plikter" vel og støtte opp om produktet innenfor rimelighetens grenser. Og om det virkelig er umulig og fremskaffe kan de i det minste antyde om det vil være farlig med et uorginalt batteri.

Hvilket kamera er det snakk om egentlig?
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Skal man ha uorginalt batteri, er det lurt å kjøpe fra altitec. Hvis utstyr tar skade av et batteri fra dem, erstatter de utstyret.