Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 3175
Heisann!

Finnes det noe som Unlocking av utelandiske kanaler gratis, som tyrkisk ?
altså jeg slipper å bruke sånn kort.

Tar imot frekvens koder, eller hva det enn het

Håper dere vet hva jeg snakker om =)

Mvh

DXT
mener du på parabol? da trenger du eventuelt et "pirat" kort som kan kjøre de kodene du trenger..

Som en start kan du gå hit og finne ut hvilken kanal du vil ha koder til, sjekke hvilken kryptering de kjører, så gå hit og se om det finnes koder til krypteringa du skal "bryte" så må du kjøpe kort og eventuelt dekoder.

Det er iallefall en start.
Takker for et kjapt svar

Akkurat det jeg trengte hjelp til

Men er det mulig å kryptere koder til eget kort så få alle de tyrkiske kanaler gratis eller tar jeg feil ?
der tar du nok feil..
Der finnes jo også løsninger for dette problemet med dreambox evt. andre Linux baserte tunere med nettverksmuligheter.
se her dreambox-center.com
jepp, men i bunn og grunn samme greia.. Finnes det koder for dreambox finnes det som regel koder for ett eller annet kort også..

Med mindre du kjører CS da..
Dreambox ? har aldri hørt om det jeg.. men hvis jeg hadde en slik dreambox, kunne jeg bare sett på alle utelanske kanaler som tyrkiske gratis!! ? WTF..

Har en dekoder hjemme som heter Hadisat, men har ingen kort til den.. så har hørt at man kan skaffe "Piratkort" og hvor skaffer jeg det ? eller kan man lage det selv ?
@DXT Prøv den adressen jeg gav deg. Og @BuzzR DM og kort er ikke det samme hverken i bunn eller grunn. Ei heller er kodene de samme.
Baxter: Jeg gir opp, skjønner ikke dreambox jeg.. ser vanskelig ut.. isåfall denne siden http://itpro.no/art/3433.html

Anyway

Hvor skaffer jeg Piratkort ? kan man lage det selv ?
Dreambox er enkelt. Du kobler den opp som en hvilen som helst annen tuner, du kopierer inn et program fra pc'en din, og vips så er der tv. Så kan men koble Dreamboxen til internet legger inn et ekstra program, og plutselig kan men ved hjelp av CS se stort sett alt som er av kanaler.

Derfor foreslo jeg http://dreambox-center.com registrer deg her så får du all den hjelp du måtte ønsk på temaet.
Baxter: Jeg har allerede en dekoder hjemme men det negative med DB er at det er basert på Linux, og man må kunne om data osv..

Men Piratkort folkens!!! hvor kan jeg kjøpe det ? er det mulig å lage det selv ?
Piratkort er mer eller mindre ute av bruk. Men for piratkort info så meld deg inn på http://www.satandream.com
Takk, for siden

Men finnes det nettbutikk der man får kjøpt kortet ?
Det er sponsorer på den siden som selger kort, men der er mange forskjellige å velge mellom, og du må fortsatt programere dem selv.
Ok, men man kan kjøpe ferdig modifisert kort ?

Sponsoren på den siden, var ikke helt god...

Someone ? noen linker til piratkort!!
Du spør om, og om igjen et spørsmål som blir svart for hver gang du poster. "piratkort anyon111!!!?", men så sier folk at det er heller vanskelig å få tak i et piratkort, og at du bør slå til med dreambox. Men da dette ikke er aktuelt for deg, så er nok løpet rimelig kjørt. Beklager, men piratkort er noe som tilhører "gamledager", og er ikke noe stort utbredt fenomen nå til dags.
Okey....

Da bestemmer jeg meg å kjøpe et kort og Multipro (usb) som man kan putte kortet i.. og begynne å programere til kortet

Hørets det riktig ut ?
"DXT", leste du ikke hva "møkk" og "Baxter" skrev? Piratkort er mer eller mindre "out of fashion". Jeg har selv en Multipro brenner, men den blir aldri brukt. Kjøp deg heller en DB eller en annen tuner og programer den ved hjelp av datamaskinen med den nødvendige softwaren som trengs for å "åpne" de kanalene som det går an å "åpne".
Kanskje noen av kanalene du er ute etter ligger åpen og analog, dvs kanskje du kan bruke en gammel tuner, uten kort ? Vet ikke hvor du skal finne en sånn tuner idag, though..
For endel år siden lå de overalt, på gjenvinningen og rundt el-kjøp.
Har en dekoder.. men bestemmer meg å gå til Dreambox
Nå registrerer jeg at du endelig har tatt til fornuft, da må jeg ønske deg velkommen til en ny verden mht tv-seing. Du vill nok snart ha stort sett alle kanaler du vill og ikke vill ha bare du begynner å lete litt på nettet, ikke alt dreier seg om nøkkelfiler, der er også godsaker som cs etc.
Man kan også kjøpe seg en parabol til 1500 kr der man får ca 500 kanaler uten måneds avgift..
Der man får ca 200 kanaler uten kort..
Om man vil ha mer kan man kjøpe en tuner med kortleser som koster litt mer..

http://www.self-sat.com/main.php

Bare et forslag

Finner ikke noe kanal liste husker jeg hadde det men tror du kan få inn signaler fra noe som heter turk-sat om jeg ikke tar feil
Sist endret av Incogn1to; 20. april 2008 kl. 11:45.
Jeg har parabol og en Hadisat dekoder og får bare 2 tyrkiske kanaler og det er TRT 1,2,3 !

Har den på Eutelsat W3, men den har joo innebygget alle de trykiske kanaler, så trenger ikke å være å på Turksat 1C osv..

Men får bare 2 kanaler fra Eutelsat W3, resten er DVB som noen sier at de er gratis, men kan ikke se på de engang, det kommer bare black screen ^^
Her er en del tyrkiske til pc.en din klipp ut det som står etter :,lim det inn i adresselija og trykk enter.


TRT 1 (Entertainment) : mms://212.175.166.3/TV1

TRT 2 (News) : mms://212.175.166.3/TV2

TRT 3 (Sports) : mms://212.175.166.3/TV3

TRT 4 (Music) : mms://212.175.166.3/TV4

TRT Int (International) : mms://212.175.166.3/TRTINT

Show TV (Entertainment) : mms://opim-showtv2.wm.llnwd.net/opim_SHOWTV2?MSWMExt=.asf

PowerTürk (Music) : mms://opim-powerturk2.wm.llnwd.net/opim_POWERTURK2?MSWMExt=.asf

IZ TV (Documentary) : mms://opim-iztv2.wm.llnwd.net/opim_IZTV2?MSWMExt=.asf

SkyTürk (News) : mms://opim-skyturk2.wm.llnwd.net/opim_SKYTURK2?MSWMExt=.asf



Samanyolu TV (Entertainment) : mms://canli.samanyolu.tv/stv

Mehtap TV (Documentary) : mms://canli.mehtap.tv

Ebru TV (Documentary) : mms://live.ebru.tv/ebru00

NTV (News) : mms://144.122.56.15/odtutv

Cine 5 (Entertainment) : mms://yayin.cine5.com.tr/cine5

Kanal Avrupa (Entertainment) : mms://80.237.255.236/canli

Hilal TV (Religious) : mms://66.90.118.66/hilaltv

Kon TV (Local) : mms://88.248.74.115/kontv
Det kan jeg ;P

Men vil ha de på TV ^^
Sitat av DXT
Det kan jeg ;P

Men vil ha de på TV ^^
Vis hele sitatet...

koble pcn din på tv da
Sist endret av Holmen; 20. april 2008 kl. 19:52.
Great, har en 32 philps *feit TV!!! den er heller ikke LCD eller Plasma :P den har bare 3 porter som du kan putte inn, når du spiller PS2/PS3.. '

Men er det mulig å bruke de 3 portene, som er Gul,Rødt og Hvit ?
ja det er fint mulig, det heter foresten komposit inngang.
Samme det

Men hva trenger jeg av kabler o.l ?
Sist endret av DXT; 21. april 2008 kl. 16:39.
En komposit kabel som passer sammen med det du måtte ha av video ut på din tv. Jeg skrev ikke hva det heter for å være spydig, men slik at du skulle vite hva du trengte.
I know, men hvor i datamaskinen skal jeg putte komposit kabel ? og hvor kjøper jeg komposit kabel til PC --> TV
Du må finne en port på din pc som er video ut, vanligvis er denne merket med en firkant med en pil ut. Evt så kan du se på grafikkortet ditt om dette har en ekstra plugg ved siden av den som går til skjermen din. Det kan være DVI som er en stor (ca 2,5 cm lang og 6mm høy) hvit kontakt, eller det kan være en s-video kontakt som er en rund kontakt med en diameter på 7-8mm med 7 små runde hull og et større firkantet hull. I tillegg må du ha en separat audio kabel fra utgangen på lydkortet ditt til audio inn (den røde og hvite delen av din kompositt inn på tv'en). Merk at det er bare den gule som dekker bildet.