Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 783
Heisann

Tenkte jeg kunne smelle ut en ny låt fra duoen jeg spiller synth i.

Roligere house-ish, med en touch av Psychedelic, litt annen stil en den forrige ...
Designer Substance - House-Tech (Midlertidig navn)



What say you?
Er noe "flatt" og unaturlig med de "vrengeslaga" som går igjen i starten. Den 6. i hver serie burde være litt foran beatet etter min mening.

Ellers var det en ganske behagelig låt å høre på.
Sist endret av Unreal143; 20. desember 2007 kl. 15:12.
Veldig tung beat, veldig oppbrukte og 1999ish hihats og claps, må erstatte lydene litt her for å få litt mer flyt og moderne preg. Hør litt på trancelåter fra 2006-2007 så får du et inntrykk av hvilke lyder du kan erstatte med på nettopp hihats, claps osv. Det hjalp meg mye på å få mer dynamikk i låtene mine

Beaten ga meg hodepine-tendenser, den var litt for dyp, mørk og tung. Basslinjen som er i starten er tøff. Og den vokalvocoder-saken som titter inn er kos. Men kanskje litt brått å hoppe inn med venstresiden med en gang? Kjør den først midtstillt på første parti av den, så kjører dere med panning, blir stort sett tøffere, og kan gjerne dytte inn effekter på den og bare for den ekstra dynamikken.

Ellers minner den lyse pipetonesynthen meg om noe 666 greier, den ble litt for BLOW MY WHISTLE DUdudduduudu!

Get it?

Den synthen på 04:32 passet veldig dårlig inn. Både melodi/toner og selve lyden i den. Den må det gjøres noe med.

All from me for now

Lykke til med videreutvikling! (gleder meg forøvrig til studioet mitt er klart. Vært uten låtspikring i halvt år snart )
min oppfatning av denne låta er at den kunne vært i en eller anen merkelig film.. hehe, hater egentlig sånn musikk som dette men dette var litt gøy:P