Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1370
Noen klassekompiser av meg laget denne filmen i et skoleprosjekt.

Pjeben

Ja, jeg vet det er amatørmessig, dette var i 10. klasse, da man er 15 år gammel.
Ja, jeg vet det er ripoff av Rocky, men se bort i fra det.
Og ja, jeg vet at trenings scenen er alt for lang, men vær vennlig og se bort i fra det også

En annen amatør film nylig lagt ut her inspirerte meg til å se hva folk synes om denne filmen. Note: Jeg var ikke med å lagde filmen og spilte ikke i den. Gruppa mi skulle lage en annen film som mildt sagt gikk til helhvete. Det var denne filmen som ble stemt fram til å være den beste i klassen. Gimme, gimme kritikk! (konstruktiv takk...)
jaG
Produktutvikler
Legg den heller her.

edit: så du ikke hadde laget den selv.


Men uansett så var ikke dette noe bedre enn den andre vi fikk se i dag. Ikke noe dialog og ikke mye handlig. Så personlig så syns jeg den var crap.
Som han ene sier i en komentar, så har dere forbedringspoteniale. Bedre kameravinkel i denne filmen enn NAV?. Det hadde heller ikke gjort noe å koreografert den såkalte "slossinga" litt bedre.
Sist endret av jaG; 19. november 2007 kl. 22:05.
Nja, ikke så verst i forhold til alt det andre drittet som ligger på youtube. Av en eller annen grunn så blir alltid "fjortisfilmer" bedre når de ikke prater.
Oppbrukt tema. Var egentlig ikke noe som var spesielt bra med den; men ikke så aller verst.
Sist endret av Gjøk; 19. november 2007 kl. 22:05.
Hehe, filmen varte i 4 minutter. I 3 av de minuttene var det trening. Ergo, du hadde 1 minutt med knapp handling. Slosscenene var heller ingenting å skryte over. Det eneste som var interessant var begynnelsen, men så ble alt ødelagt pga de lange treningsseansene.

Når vi først er så giret på å poste filmer:

Filmen vår er også fra 10. klasse, en uke med prosjekt. Noen morsomme elementer, men ellers dårlig gjennomført med tanke på linselus og at vi ble enig om hva rollene skulle si når kamera rullet. Jeg som har redigert og filmet og ellers directet. Tok alt på sparket på en dag=) Kritikk ønskes faktisk. Skal også nevnes at vi tok inspirasjon fra en film som ble postet på nFF for en tid tilbake, 'Superdude vs Ultraman' eller noe. Total ripoff! Sry about that.

http://www.youtube.com/watch?v=PWZb3RJl-DI

Typisk ungdomsskolefilm, så ikke forvent store saker.
Sist endret av Bagster; 19. november 2007 kl. 22:08.
"Bedre enn gj.snittet", litt for mykje av treninga, ellers bra!
I denne filmen kunne man faktisk se hva som foregikk i og med at kameraet var i ro.
Mangel på dialog var kanskje bare en fordel med tanke på hvor mye en dårlig dialog kan ødelegge en film. Og dialog i slike filmer pleier som regel ikke å bli så stor suksess pga generellt dårlig skuespill av uerfarne 15-åringer.

Men det som det kunne vært kutta ned på var "trenings-scenene" de ble veldig lange og kjedelige etterhvert.
Det var jo en handlng, ikke en veldig dyp en, men med tanke på lengden på filmen er det ikke så aller verst. Syns ikke man skal proppe inn all verdens av handling på de fire minuttene. Enkel film og enkel handling.

Syns den var helt grei
jaG
Produktutvikler
Sitat av jOkKeJacKaL
Hehe, filmen varte i 4 minutter. I 3 av de minuttene var det trening. Ergo, du hadde 1 minutt med knapp handling. Slosscenene var heller ingenting å skryte over. Det eneste som var interessant var begynnelsen, men så ble alt ødelagt pga de lange treningsseansene.

Når vi først er så giret på å poste filmer:

Filmen vår er også fra 10. klasse, en uke med prosjekt. Noen morsomme elementer, men ellers dårlig gjennomført med tanke på linselus og at vi ble enig om hva rollene skulle si når kamera rullet. Jeg som har redigert og filmet og ellers directet. Tok alt på sparket på en dag=) Kritikk ønskes faktisk. Skal også nevnes at vi tok inspirasjon fra en film som ble postet på nFF for en tid tilbake, 'Superdude vs Ultraman' eller noe. Total ripoff! Sry about that.

http://www.youtube.com/watch?v=PWZb3RJl-DI

Typisk ungdomsskolefilm, så ikke forvent store saker.
Vis hele sitatet...
Hehe, dette var over gjennomsnittet bra. Morsomt koreografert slossing må jeg si. Kameravinklene var gode nok og dialogen var morsom, mye grunnet amerikansk med en norsk undertone

Syns dere kunne brukt en annen font. Ikke at den var uleselig, men hadde ikke gjort noe med en litt lettleslig font. Også ble det ganske mye blodspytt

Og det må ha vært fryktelig varmt i kjeledress? Syns jeg så en som satt i barisen, så det må jo ha vært varmt?
Yepp, fyren klagde hele tiden. Og 'blodet' som ble brukt var ketchup blandet med vann. Med andre ord, begge de to ble dårlig i ettertid.

I knivscenen lå fyren med en vannflaske med ketchup og vann, og presset som fan på den så det sprutet ut igjennom genseren. Vi brukte nesten mer tid på å få det til, enn vi brukte på å gå igjennom dialogene i filmen.
nå ser jeg hvor faens kjedelig vår film må ha vært
Ser man bort i fra alt det du nevner er det jo omtrent mye mer igjen av filmen, for det var jo bare det den besto av. Men ellers en helt middelmådig skolefilm for 10 klasse å være.

Noe som kunne vært bedre ville vært litt mer varierte treningsøvelser. Det går jo kunn i 3 -4 forskellige
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av jOkKeJacKaL
Skal også nevnes at vi tok inspirasjon fra en film som ble postet på nFF for en tid tilbake, 'Superdude vs Ultraman' eller noe. Total ripoff! Sry about that.
Vis hele sitatet...
Det var jeg og Lefsegokk som laga Superdude vs. Ultraman (jeg spiller hydroboy, han superdude) og dette er ikke den første rip-offen vi har sett

Det som var mest irriterende var noen som hadde kopiert den så og si 100% (bortsett fra at den var ca 100% mere crappy) og ble omtalt i en lokalavis hvor de tok den som sin egen. Litt irriterende når man blir anklaget for plagiat av sitt eget arbeid. Bortsett fra det er det jo bare morsomt.

Hvis jeg hadde hatt tid skulle jeg laget en skikkelig proff action-komedie nå som jeg har langt mere kunnskaper om filmproduksjon enn jeg hadde da. Oh well.
Sitat av mombog
nå ser jeg hvor faens kjedelig vår film må ha vært
Vis hele sitatet...
Hehe. Jeg tror kunsten å lage film i den alderen er å ikke ha med så mye seriøs dialog, ettersom manglende skuespillprestasjoner og dårlig retorikk er et faktum. Tror det er bedre å fokusere på enkle plots og lite dialog

Sitat av Polar-
Det var jeg og Lefsegokk som laga Superdude vs. Ultraman (jeg spiller hydroboy, han superdude) og dette er ikke den første rip-offen vi har sett

Det som var mest irriterende var noen som hadde kopiert den så og si 100% (bortsett fra at den var ca 100% mere crappy) og ble omtalt i en lokalavis hvor de tok den som sin egen. Litt irriterende når man blir anklaget for plagiat av sitt eget arbeid. Bortsett fra det er det jo bare morsomt.

Hvis jeg hadde hatt tid skulle jeg laget en skikkelig proff action-komedie nå som jeg har langt mere kunnskaper om filmproduksjon enn jeg hadde da. Oh well.
Vis hele sitatet...
Haha Det var deg ja! Elsket 'dialekten' din i filmen deres. Og scenen da du kom opp fra vannet sitter som brent fast i hukommelsen.

Skjønner at det er surt at folk kopierer dere. Men deres film er den beste amatørfilmen jeg har sett.=)
Sist endret av Bagster; 19. november 2007 kl. 22:54.
Sitat av Polar-
Det var jeg og Lefsegokk som laga Superdude vs. Ultraman (jeg spiller hydroboy, han superdude) og dette er ikke den første rip-offen vi har sett
Vis hele sitatet...
Link, værsåsnill?
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
http://youtube.com/watch?v=_dAZG2yZ6WA&feature=related

Del2:

http://youtube.com/watch?v=GXgtPsknA1k&watch_response

Behind the scenes:

http://youtube.com/watch?v=vvFN_SuQ7tU&feature=related


Merk at dette er 3-4 år siden og hadde inget manus (alt ble funnet på i farta)!

PS. Det er en gammel tråd på det http://www.freakforum.nu/forum/showt...ight=superdude
Sist endret av Polar-; 19. november 2007 kl. 23:10.
Rattus Norvegicus
pr0cyon's Avatar
Superdude vs Ultraman

del 1: http://www.youtube.com/watch?v=_dAZG2yZ6WA

del 2: http://www.youtube.com/watch?v=GXgtPsknA1k

del 3: http://www.youtube.com/watch?v=vvFN_SuQ7tU

too late:P
Sist endret av pr0cyon; 19. november 2007 kl. 22:57.
jaG
Produktutvikler
Sitat av Polar-
Det som var mest irriterende var noen som hadde kopiert den så og si 100% (bortsett fra at den var ca 100% mere crappy) og ble omtalt i en lokalavis hvor de tok den som sin egen. Litt irriterende når man blir anklaget for plagiat av sitt eget arbeid. Bortsett fra det er det jo bare morsomt.
.
Vis hele sitatet...
Du har ikke link til lokalavis-ripoff`n?
He he. Den minte meg om en film jeg lagde for veldig lenge siden.

Ca akkurat samme handling:
Lassemasakeren
Teknisk vurdering:
For lite klipp, for lite nærbilder.
og en standard historie...

mn sikker gøy og lage den...
Off topic. Hvilket redigerings studio brukte du polar-?
"Synes du befølte han ene du banka først litt for mye på rumpa :/"

Fra youtube XD