Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 907
Hei, har oppfølgning av fact team men føler ikke de er stort til hjelp.. har nylig vært innlagt på lukket avdeling der de seponerte alle medisinene mine inkludert adhd medisinene mine siden jeg var positiv på noen prøver . Fast legen har sagt at jeg får medisinene mine med en gang jeg kommer ut, mens fact er strenge og sier nei. Syns nå at fastlegens ord burde stå sterkere enn fact teamet? Og hvordan kommer jeg meg ut av fact? Vil gjerne reise til utlandet og lignende men da trenger jeg adhd medisinene mine…

Jobbet som tatovør tidligere , vil gjerne jobbe med det igjen, da trenger jeg også egentlig adhd medisinene mine..0om noen av dere eier studio eller lignende som Kan bidra til et godt arbeidsmiljø som jeg kan bli med på?
Sist endret av hemmeligartist; 4 uker siden kl. 19:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fact er vel frivillig? Si isåfall adjø. Fastlegen kan skrive ut selv om de sier nei hvis han har baller.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hva er begrunnelsen til FACT team?
Tror ikke fact er frivillig … virker ikke slik ihvertfall… vil veldig gjerne ut ifra fact , men må få meg jobb først … så jeg virker som jeg har ting på stell.. var innlagt på dps en lang stund også fikk jeg en Haug av diagnoser som ikke stemmer da jeg egentlig bare ble utrolig «rota med» psycologisk av en gjeng med andre , også lot jeg de gjøre det for … hva kan vi si, når man presser kroppen en del med utfordringer kan man komme litt lengre spirituelt i forståelse… men det satte jo sine men så har traumer fra det, men ikke diagnosene de har gitt meg.. hvordan kan man få fjernet diagnoser fra journalen?
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Jo FACT er frivillig. Du er blitt henvist dit av noen, NAV eller fastlege e.l.

Du kan si at du ikke ønsker oppfølging derfra og da har de ikke noe de skulle sagt. Det er sannsynligvis en lege eller psykiater i FACT som maser om medisinene dine.

Om det hjelper deg noe å ikke få oppfølging fra dem kanke jeg svare på, men du MÅ ingen ting.

Diagnoser kan du ikke få fjernet fra journal, hvis du ikke gjør en ny utredning av aktuell diagnose som viser at du ikke fyller kriterier lenger.

Du snakker om jobb. Fact team har ofte tilknyttet masse forskjellige folk, ofte også jobbspesialister. Spør om dette. Still krav til dem og si hva du ønsker. Det er vel en grunn til at du ble henvist dit i første omgang?
Jeg vet om andre som har hatt FACT team og oppfatter at det er vanlig for pasienten å ikke forstå vitsen med FACT team. Men FACT team er noe de som er svært alvorlig syke, meg bekjent der at de ikke kan ta vare på seg selv (psyke/rus eller begge) får, og da er det ikke så rart at man heller ikke ser hvilke behov man har og hva man trenger for å få det bedre. Jeg vet det er et kjedelig svar, men jeg vil råde deg til å ha god kontakt med FACT teamet ditt og stole på at de hjelper deg. Fastlegen og FACT bør selvsagt samarbeide, om du opplever av samarbeidet er dårlig så be om et tverrfaglig møte med alle sammen.

I og med at du nettopp er ute av lukket avdeling er det nok best å legge reiseplaner litt på vent, men det er veldig fint at du har ønske og motivasjon om å komme deg tilbake i jobb igjen etterhvert og få tilbake et mere normalt liv. Ønsker deg all lykke til i det.