Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2170
Hei sann!

Jeg er på utkikk etter nye ørepropper, i prisklassen 700-1500 kroner.
Valget falt på Disse. Er det et bra valg? Evt hva anbefaler du?

Takk for svar.
Du kunne jo sjekke ut ultimate ears triplefi 10, har hørt mye bra om dem. Tror lyd og bilde har en test på dem også. Ligger en 500-lapp over prisklassen men kanskje du finner ut at det var verdt det?

Selv gikk jeg for shure se535, vanvittig dyre plugger, men en fantastisk lyd- og byggekvalitet.
anbefaler også shure.
http://cdon.no/elektronikk/shure_se315-k-14250014
Er nok de beste du får for pengene du har.
Sist endret av Lonelycrab; 27. november 2011 kl. 17:07.
a jays er på lik linje som beats og koster 500
Vanskelig prisklasse egentlig.
Hakket over det som er bra i middelklassen, og hakket under det som er bra i proffklassen.

Monster er bare overhypet søppel, og ikke noe å kaste bort pengene sine på egentlig.
Stjeler tråden i et lite øyeblikk.

Noen som kan anbefale meg noen propper med maaasse bass. Tenker da helst på propper til under 1000, men kan strekke meg til 1300 hvis det er noen som dere mener er verdt det. Har prøvd beats, men syntes diskanten er så skarp i forhold til bassen. Går mye i elektro og house osv.
har selv a-jays four til 600kr disse gir veldig bra lyd, men har hørt at a-jays three til 500kr har enda bedere lyd. jeg ville gått for et par a-jays
Sist endret av ThePiggyDude; 29. november 2011 kl. 17:54.
Har selv sittet og lest på in-earphones de siste 2 timene, og valget mitt faller trolig på A-Jays (Har et budsjett på maks 700) Har du over 1000, så ville jeg lett gått for en av modellene til Shure.

En god fordel med de nye A-Jays for meg, blir kablene. har røket for mange kabler på dyre headsett og in-ears før.
Sist endret av SkyMarshal; 29. november 2011 kl. 18:04.
A-Jays kabler er veldig fine og solide, men de bråker noe forferdelig når de rører på seg. Man hører tydelige dunk hver gang kabelen slår borti noe og det kan være veldig forstyrrende.

Men det er veldig bra lyd i dem mtp på prisen. Så sitter du stille på t-bane el.l. er A-Jays Three mye lyd for penga.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
A-Jays kabler er veldig fine og solide, men de bråker noe forferdelig når de rører på seg. Man hører tydelige dunk hver gang kabelen slår borti noe og det kan være veldig forstyrrende.

Men det er veldig bra lyd i dem mtp på prisen. Så sitter du stille på t-bane el.l. er A-Jays Three mye lyd for penga.
Vis hele sitatet...
Har aldri hatt det problemet.
Sitat av guppy Vis innlegg
Har aldri hatt det problemet.
Vis hele sitatet...
Kjæresten har A-Jays One og har akkurat samme problem. Men det er bare når man rører på seg selvfølgelig; løper, kommer borti kabelen, osv. Merkelig at du ikke tenker på det, for dette er et problem på alle A-Jays-proppene.
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Kjæresten har A-Jays One og har akkurat samme problem. Men det er bare når man rører på seg selvfølgelig; løper, kommer borti kabelen, osv. Merkelig at du ikke tenker på det, for dette er et problem på alle A-Jays-proppene.
Vis hele sitatet...
Har for det meste kabelen under genseren og rett ned i lomma da
Vil anbefale Bose IE2.
http://www.soundgarden.no/hodetelefo...replugger.html

Har hatt mine i ca. 1 år nå og er meget fornøyd. De har muligheten for mye bass, selv om jeg kjører EQ'en på litt mindre bass. Generell lydkvalitet er meget god. Har hørt bedre, men da må prisen også opp. De legger forresten mine AKG k518DJ et lite stykke bak seg. Vil si det er god balanse mellom diskant og mellomtone.

De blir heller ikke ubehagelig over tid. Altså de presses ikke inn i øregangen som mange andre propper gjør, de ligger bare og småkoser med øregangen. Hvis du ser på bildet av de, så holder den gummibøylen dem godt fast i ørene, merkes nesten ikke at de er der. Lette å rengjøre er de også, noe som kan være greit hvis du skal være så uheldig å fylle de med ørevoks
Sist endret av proffeloffen; 29. november 2011 kl. 18:32.
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Ikke får å stjele tråden, men vurderer å gå til anskaffelse av a jays. Men lurer på hvor stor forskjell det er mellom ONE og THREE. One selges for 279, mens THREE selges for 450kr. Med THREE får jo du med etui og sånt, men lurer egentlig på hva frekvensrespons er. Hvor stor forskjell i lyd kvalitet er det mellom THREE som har Frekvensrespons 20-22 000 Hz, og ONE som har 20-18000 Hz ? Kan noen forklare meg hva dette betyr ? takker for svar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
A-Jays kabler er veldig fine og solide, men de bråker noe forferdelig når de rører på seg. Man hører tydelige dunk hver gang kabelen slår borti noe og det kan være veldig forstyrrende.

Men det er veldig bra lyd i dem mtp på prisen. Så sitter du stille på t-bane el.l. er A-Jays Three mye lyd for penga.
Vis hele sitatet...
Har selv et par a-jays og skjønner ikke hva du snakker om..... Hva mener du?
motherfucker Jones
snowdog's Avatar
Da gikk jeg for a- JAYS three og er storfornøyd ! beste in ear speakeren jeg har eid. PERSONLIG liker jeg disse bedre framfor beats by dre tours. Syntes lyden er utrolig lik, jeg kan egentlig ikke høre noe forskjell. Men så er jeg heller ikke ekspert på dette området, og i tillegg liker jeg a jays bedre enn beats pga beatsene er jo så jævlig lange og de faller ut med en gang jeg rører på kabelen. Det med at de bråker når du rører på kabelen er ikke så veldig merkbart med mindre du hører på veldig svakt volum. For meg er dette ikke ett problem

Bottomline: Utrolig gode earphones til en amazing pris
Er i situasjonen der jeg ser på nye propper selv. Blir visst A-Jays three!

Dette var uten tvil en tråd som var til god hjelp, takk!
Når vi først er i gang, er det noen som kan anbefale et sett gode ørepropper til treningsbruk? Er i utgangspunktet ikke gira på å betale veldig mye over 500-ish.

Antar A-Jays Two/Three/Four egner seg veldig dårlig hvis det kommer ulyder når man kommer borti kabelen. Bør også tåle noe svette og sitte ekstra "godt" i øret, så det ikke detter ut hele veien.
Har koss the plugg selv, http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=123338
Blokker ut nesten all lyd rundt så du slipper å kjøre på med mye lyd. Bruker dem selv når jeg kjører motorsykkel, mye vindstøy.