Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 2511
New generation
colakork's Avatar
En kompis ble stoppet ilø av en kjøretur her-der også var han seff () påvirket av thc og benz/oxy.

Plutselig hører jeg at denne kompisen fikk lappen tilbake og sak henlagt. Selv om blodprøve ble tatt og kompis bekreftet at han var ruset.

Har han lagt noe avtale for å slippe unna og få lappen tilbake? Klarer ikke å fatte at de henlegger en sak som er treffsikker, med mindre han ga dem noe?

Tanker freaks?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan være flaks, har vedkommende rulleblad?

Skjønner tankene fort går på "å være behjelpelig" når man sitter i avhør, men det virker temmelig fjernt å tyste seg ut av selvforskyldt rus?

Kommer nok an på hva politiet lokalt har ressurser og ork til. Hør med denne kompisen da, hadde han kanskje en råtass av en advokatpappa? Kanskje en slektning i uniform?
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Ingen advokat involvert, ingen krangling fra kompis til politi heller. Han nikket og samarbeidet igjennom hele avhøret fra de stoppet ham til de sendte ham hjem igjen etter legebesøk (han var samarbeidsvillig). De kjørte han visstnok mot hjem og. Sist jeg ble fuckd av politi slapp de meg ut rett utforbi politi stasjon og sa pretty much fuck off, ta taxi, buss eller fiks nooe.

Er ikke typen som banker opp ei rotte, er bare nysgjerrig på freak sine tanker om dette og tidlige erfaringer selv om jeg ikke forventer å høre om sist nevnt. spesi greier..
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slipper man påfallende billig unna så lukter det jo dritt selvsagt. Observerte du ham selv når han satt i avhør, eller er det gjenfortalt?

Ro deg litt ned før du evt. skulle finne på noe dumt.Ta en prat med fyren før du foretar deg noe fysisk (selv tar jeg fullstendig avstand fra vold). Kjenner du ham godt?

Er det en veldig presset situasjon kan man vel stikke innom kontoret deres for å få bekreftet at forholdet er henlagt. Det vil garantert vekke uønsket oppmerksomhet, med mindre en jurist av en eller annen grunn ønsker dette på kompisen din sine vegne.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Tror ikke at politiet henla saken og ga han sjokoladen for å terge vennene hans. Vi er ikke der i det hele tatt.

Men noe skurrer hardt hos meg såpass at hjertet hopper litt hver gang jeg prater/skriver /tenker på det.

Men takk for tanken og alt annet. Det blir tatt med videre
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Saker blir ikke henlagt av den typen det når blodprøve er tatt å bevist at vedkommende har kjørt i rus. Må isåfall være blod prøve feil eller noe rart som ikke kan brukes som bevis. Tror ikke noe på at en med forskjellige stoffer som kommer på prøven som positiv slipper unna.. må være snutens beste tyster isåfall
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slapp unna en gang men klarte lure unna pissing. Å var nok så på tryne så havnet et annet sted. Flaks snuten dro så slapp pisse at dem ikke tok blod prøve var jo helt utrolig.
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Har selv lurt meg unna lenge nok til at prøver osv ikke er positive men dette er ikke saken her. Gutten ble tatt med til legevakten, fra stedet han ble stoppet, også ble han kjørt halvveis hjem. 2uker etterpå hører jeg at han fikk lappen på magisk vis tilbake pga Corona? Høres bull ut liksom............................

Jeg antar ingenting da og bare påpeker igjen hvor jeg står ang dette. Håper flere hjerner gidder å kaste inn en tanke,
Mulig han lyger? Sikker på at han faktisk har fått førerkortet tilbake?
Spørr han bare hvorfor saken ble henlagt?
Var det pga ikke medhold i tingrett eller negative resultater, eller er han en rat tro? Eneste som kan finne ut av det er deg...
New generation
colakork's Avatar
Trådstarter
Har funnet ut såpass at, fra hans ord, er saken henlagt pga CORONA'n tar opp så mye tid at dem ikke har tid til å følge opp denne saken. Så de henla heller saken og ga han tilbake lappen.

Høres jo ut som et eventyr, derfor jeg spør freak.no
Sist endret av colakork; 14. oktober 2020 kl. 22:51. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av colakork Vis innlegg
Har funnet ut såpass at, fra hans ord, er saken henlagt pga CORONA'n tar opp så mye tid at dem ikke har tid til å følge opp denne saken. Så de henla heller saken og ga han tilbake lappen.

Høres jo ut som et eventyr, derfor jeg spør freak.no
Vis hele sitatet...
Skjønner. Joa er vel mulig?

Er du nysgjerrig ber du bare om bilde av papiret?
Kan også hende han fikk negativ på pisset eller noe og de gadd ikke bruke tid på han siden han fremstod oppegående og avslutta sak deretter
Sist endret av Livsnyter3n; 14. oktober 2020 kl. 23:00.
Lukta litt snitch av dette, mulig han har vært litt for sammarbeidsvillig og faktisk fått noe igjen for det
Ikke umulig, men vet du at verdiene var høye nok til å gi positiv? Bruker han fast, tenker på to sistnevnte da helst?

Og det er mulig han slapp billig i dag pga papirarbeid ville kommet i veien for sirkelrunk siste timene på dagens skift, og at de heller velger å benytte seg av å nå kunne komme etter han når de ønsker, og velger en tid der det tilfeldigvis blir veldig mye collateral damage... typ stoppe han på vei til en dealer/med en dealer feks?

Andre grunnen jeg kan se om han ikke har tysta direkte, så har han gitt koden til tlf, og der har politiet funnet noe saftigere, feks en melding fra en dealer, og derfor valgt å prioritere innholdet funnet som resultat av tørrsnitchingen hans til å begynne/bygge en sak mot noen? Hvis han har tlf sin allerede så har han oppgitt koden, og det er da man må tenke om det er mulig det ville gitt ett slikt resultat som nevnt, isåfall så er det på kanten til å tyste, kanskje værre også..


Ble litt rotete, men sitter halvvåken å freser over folien mens jeg poster dette.


Uansett, politiet gikk så langt som de gjorde for en grunn, ikke for å skremme han litt så la han beholde førerkortet hvis han lovde å ikke gjøre det igjen bare.
Det kan være at han kun har fått lappen tilbake midlertidig, dvs frem til svar på eventuelle blodprøver er klare.
Har aldri hørt om at en slik sak blir henlagt så kjapt, og dersom det er tilfelle så skal han ha fått et brev der det står skriftlig at saken er henlagt, om ikke så snakker han BS, og vil sikkert få et brev senere om at førerkortet må leveres inn.
Men tok de prøver på legevakta? Eller gjorde de det ikke på grunn av corona sikkerhet?

Politiet kan finne på mengt, men er ikke mange av de som slipper ruskjøring igjennom pga snitching tror nå jeg.
Mye om, hvis, men i denne saken. Om verdiene han fikk på blodprøve/urinprøve var under 0.5 eller 0.2 omregna til alkopromille får man som regel beholde lappen. Ved mellom 0.2-0.5 får man dog som regel forelegg. Har aldri hørt at man kan beholde kortet etter påvirka kjøring pga tysting etc. Å få redusert steaffereaksjon med lavere bøter, betinga dom vs ubetinga derimot. Jeg tipper at prøvene enten var under 0.5 eller at han ikje snakker helt ærlig.
Det som virket jævlig rart er at noen tror man kan beholde lappen etter ruspåvirket kjøring fordi man tyster. For meg virker det totalt usannsynlig at politiet ville sluppet en slik sjåfør tilbake igjen i trafikken uansett hvor mye han tyster.
Ble tatt i full LSD rus for en tid tilbake, da ringte de bare etter en ambulanse og kjørte meg til legevakta. Ble tatt masse prøver, og siden jeg var megarusa på LSD så innrømte jeg at jeg hadde tatt det. Ble bare gitt noe beroligende da jeg trodde sikkerhetsvakta var satan som hadde kommet for å hente sjela mi og har ikke hørt noe siden, annet enn at fastlegen var informert. Kjenner flere som har blitt henta inn med søppel i blodet uten at det har gitt noen reaksjoner i ettertid.
Sitat av colakork Vis innlegg
Har funnet ut såpass at, fra hans ord, er saken henlagt pga CORONA'n tar opp så mye tid at dem ikke har tid til å følge opp denne saken. Så de henla heller saken og ga han tilbake lappen.

Høres jo ut som et eventyr, derfor jeg spør freak.no
Vis hele sitatet...
Henlagt pga corona? Rart de ikke sender melding til fylkeslege, for de kan jo også ta lappen og da blir det plutselig ikke politiets jobb lenger.
Min tanke men..
Det er riktig at politiet henlegger mange flere saker nå pga mindre ressurser pga corona.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Må være noe som ikke stemmer med historien