Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1674
Forrige ble slettet(?)

Lang historie kort; Jeg selger/solgte ting på Instagram. Hadde en falsk instagram konto med en falsk epost(10minutemail), opprettet en nettside med gratis host(000webhost) og hadde et par filer(exe filer laget i Visual Studio) som jeg solgte.

Snakket med en fyr fra vettafaen hvor, som mente jeg svindla han osv, han snakket om RAT(Remote Administration Tool?) og hacking, stjeling og dark web osv...

Uansett, han hadde nettsiden jeg laget og de filene jeg hadde laget. Ble etterhvert kastet litt ufine gloser frem og tilbake, bestemte meg for å blokkere han. Etter noen minutter fikk meg melding fra en annen instagram konto hvor han skreiv følgende på engelsk: "Hei, det er ****" (hvor *** er hannes forrige konto som jeg blokkerte). Jeg vet at du bor I Norge, og jeg kan finne ut hvem du er. Pass deg. Bla bla bla... Med EN gang sletta jeg alle bildene jeg hadde på den instagram kontoen, sletta også kontoen.

Så her sitter jeg, livredd (må jeg være ærlig å si) for at han vet hvem jeg er(navn osv) og vet hvor jeg bor. Skjønner ikke hvordan han kunne vite at jeg bor I Norge når ALT var på Engelsk (via min IP Adresse? Hvordan evt fikk han den?). Hvor kan han vite dette? Og har jeg noen grunn til å være redd? HJELP!


Tilleggsinfo:
Han skreiv noe mere også, men vet ikke hva han skreiv da jeg ble så redd at jeg slettet alt med en gang.
Jeg filmet noen av videoene selv med telefonen, og noen lastet ned fra nettet.

Han begynne å sende meg videoer av seg selv hvor han kastet flere hundre lapper og sa at jeg er fattig osv.

Men så jeg burde ikke være noe redd i heletatt? Har ikke brukt VPN eller noe.
Det går ikke an for uvedkommende å spore deg nærmere enn nærmeste knutepunkt for internett trafikk.

Jeg sitter i Kristiansand og min IP registreres som om den er på Østlandet.

Det er vanskelig å si hvordan han fikk ipen din, det kan ha vært alt fra en lenke du har klikket på eller andre spor.
Men du har lite å bekymre deg for.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Det går ikke an for uvedkommende å spore deg nærmere enn nærmeste knutepunkt for internett trafikk.

Jeg sitter i Kristiansand og min IP registreres som om den er på Østlandet.

Det er vanskelig å si hvordan han fikk ipen din, det kan ha vært alt fra en lenke du har klikket på eller andre spor.
Men du har lite å bekymre deg for.
Vis hele sitatet...
Okei, takk! Fikk nesten ikke sove i natt..
Har hakket på csgo flere ganger har folk sagt jeg bor i Norge og skal komme på besøk. Du har sikkert bare fått en unge på deg som kjeder seg for mye
Sitat av PureFArmageddon Vis innlegg
Har hakket på csgo flere ganger har folk sagt jeg bor i Norge og skal komme på besøk. Du har sikkert bare fått en unge på deg som kjeder seg for mye
Vis hele sitatet...
Håper det!
Har du delt bilder og videoer, er det lagret såkalte metadata i filen. Her kan det godt ligge data som kan spore deg, f.eks. GPS-data.
Kan du si litt om hva du faktisk solgte? No offence, men i og med at du spør om det du gjør er du sikkert ikke en høyt utdannet utvikler. Hva er "noen exe-filer laget i Visual Studio"?

Visual studio er ikke et programmeringsspråk. Vill gjetting: Har du solgt "hacks" til spill som egentlig ikke gjør noen ting?

Uansett sikkert bare folk som (selvfølgelig) er pissed hvis de har blitt scammet.

Noen ting som du bør svare på ift. spørsmålet ditt:

- Hvordan har du tatt i mot betaling?

- Har du tatt bilder med mobil og delt på Instagram eller direkte med kunder?

- Hvordan markedsførte du deg?

- Har du brukt alias eller kallenavn som du har brukt andre steder?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Kan du si litt om hva du faktisk solgte? No offence, men i og med at du spør om det du gjør er du sikkert ikke en høyt utdannet utvikler. Hva er "noen exe-filer laget i Visual Studio"?

Visual studio er ikke et programmeringsspråk. Vill gjetting: Har du solgt "hacks" til spill som egentlig ikke gjør noen ting?

Uansett sikkert bare folk som (selvfølgelig) er pissed hvis de har blitt scammet.

Noen ting som du bør svare på ift. spørsmålet ditt:

- Hvordan har du tatt i mot betaling?

- Har du tatt bilder med mobil og delt på Instagram eller direkte med kunder?

- Hvordan markedsførte du deg?

- Har du brukt alias eller kallenavn som du har brukt andre steder?
Vis hele sitatet...
Har laget en enkel hack til et Call of duty spill på PC, laget i C#.

- Programmet ga jeg bort helt gratis.

- Har tatt bilder og videoer med telefonen og lagt ut på Instagram.

- Markedsførte det bare på Instagram og TikTok.

- Ingen alias eller kallenavn jeg har brukt andre steder.
Sitat av AndeRun Vis innlegg
Har laget en enkel hack til et Call of duty spill på PC, laget i C#.

- Programmet ga jeg bort helt gratis.

- Har tatt bilder og videoer med telefonen og lagt ut på Instagram.

- Markedsførte det bare på Instagram og TikTok.

- Ingen alias eller kallenavn jeg har brukt andre steder.
Vis hele sitatet...
Må da følge opp med et par punkter:
Du sier i OP at du solgte ting på Instagram. Jeg blir forvirret. Hvis du har gitt bort et program gratis, hvorfor blir folk sure på deg?

Har du deaktiveret lagring av metadata og GPS-tagging av bilder på telefonen din? Hvis ikke kan det være at noen har klart å finne cirka lokasjon basert på lokasjonsdata i bilder tatt med telefonen din
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Må da følge opp med et par punkter:
Du sier i OP at du solgte ting på Instagram. Jeg blir forvirret. Hvis du har gitt bort et program gratis, hvorfor blir folk sure på deg?

Har du deaktiveret lagring av metadata og GPS-tagging av bilder på telefonen din? Hvis ikke kan det være at noen har klart å finne cirka lokasjon basert på lokasjonsdata i bilder tatt med telefonen din
Vis hele sitatet...
Gikk sikkert litt fort rundt i svingene når jeg skreiv da, siden jeg var så nervøs. Han personen mente at jeg hadde stjålet informasjon og hacket han på en eller annen måte via programmet (har såklart ikke det).

Har ikke deaktivert lagring av metadata og GPS-tagging av bilder. Aner ikke engang hvordan jeg gjør det.

Kan mitt ekte navn være koblet til noe med tanke på telefonen navnet mitt er "Ola Normann's iPhone" (bare med mitt navn). Eller kan han finne alle sosiale medier som er logget på/brukt med samme IP adresse som han har fått tak i?
Det er nok også noe metadata som lagres sammen med exefilene du har solgt.
Ja, som Rosander nevner så er full kildesti til en del filer kompilert inn i koden. Så hvis prosjektet lå på "C:\users\Navn Navnesen\Documents\CoDHacks2020" så er dette fullt synlig i fila.
Sist endret av Dyret; 4. september 2020 kl. 13:50.
Sitat av Dyret Vis innlegg
Ja, som Rosander nevner så er full kildesti til en del filer kompilert inn i koden. Så hvis prosjektet lå på "Cusers\Navn Navnesen\Documents\CoDHacks2020" så er dette fullt synlig i fila.
Vis hele sitatet...
Filen ble laget i Windows 10 på en MAC(Via BootCamp), og brukeren heter bare Windows. Så navnet mitt er ikke koblet til noe på Windows delen, kun MACen.

Eneste jeg er redd for er om noen kommer for å skal "ta meg" hvis dere skjønner. Jeg har ikke gjort noe ulovlig sånn sett, ikke skadet den personen eller dataen hans på noen måte.
Sist endret av AndeRun; 4. september 2020 kl. 13:56. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du seriøst frykter for livet ditt, bør du ta kontakt med Politiet og spørre og hva du skal gjøre.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Hvis du seriøst frykter for livet ditt, bør du ta kontakt med Politiet og spørre og hva du skal gjøre.
Vis hele sitatet...
Neida, så ille er det ikke. Det med "ta meg" var å sette det litt på spissen.