Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1797
Fikk kjøpt en del apodorm, skal bare brukes for å sove.
Er veldig følsom for medisin så en kvart er nok for meg til å sove på
Men merker at det henger i kroppen lenge utover neste dag, halveringstiden på disse er jo ekstremt lang, i forhold til Zopiklon feks, som jeg egentlig ville hatt.
Er det bare meg, eller blir man litt gnoma dagen etter av apodorm?
Og hvor lenge kan jeg ta en kvart før jeg blir avhengig eller prega?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Er ikke lurt å ta benzodiazepiner over lengre tidsperioder, de er svært avhengighetsskapende. Skal ikke sitte å moralisere, men bruk helst kun Apodorm når du absolutt trenger det. Om du bruker det hver dag i 3-4 uker pådrar du deg en avhengighet som kan gi veldig kjipe seponeringssymptomer.

Finnes bedre måter å få sove på enn sovepiller som er ganske effektive, snakk med fastlegen din.
Sist endret av kamelia; 9. januar 2020 kl. 15:31.
Jeg bruker sovepiller veldig sporadisk, har både fått apodorm og zopiclone, de skal du ikke bruke mer en 4 uker i strekk. Hadde ikke hangover av noen av dem faktisk. Jeg synes apodorm var bedre for min del.det som også er med sånne type tabletter er at om du tar de flere dager på rad så vil effekten avta for mange, at de ikke funker som de skal lenger. Ville spurt legen om noe annet du faktisk kan bruke uten at det skal gi abstinenser om du vil slutte på det. Ville hørt om quetapin kanskje.
Nå om dagen bruker jeg enten Apodorm eller Vival før leggetid.

Kjenner at Apodormen gjør at jeg slukner fortere, og gjør det hakket verre å stå opp dagen etter. Enig i at Apodorm, sånn sett, har en mer merkbar "hangover" enn f.eks Vival.
Nå skal det sies at jeg nyter hangover på Benzo ettersom det betyr fravær av abstinenser. Dessuten er det fort gjort å våkne skikkelig ved å bare ta seg en sterk kopp kaffe
Du har rett i at halveringstiden er lang (20-30 timer om jeg husker riktig?) og den sitter lenge i kroppen. Tenk på det i forhold til bilkjøring og alkoholinntak.

Vær varsom og bruk helst Apodorm etter behov. Om du blir avhengig vil du slite med søvn uten Benzodiazepiner - og det vil være et av de mindre problemene dine forbundet med benzoavhengighet!
de fleste benzo vil funke bra i starten, men bare etter en uke el to daglig bruk så må du opp i dose for å fortsette med samme effekt, dette legger på seg fort i lengden, og benzo er ikkeno lek å gå av om du har utvikla høy toleranse..

daglig benzo bruk over lang tid kan ikke forsvares så sant du ikke ligger på hospice el.l.

gå til nesten hvilken som helst "narkis" så får du sikkert minst 2x 7.5mx ekte zopiklon fra norske apotek mot hver 5mg apodorm.
Sant det mounted artist sier, mange vil gi to tre imovane for en apodorm 5mg, så du kan jo prøve å bytte, hehe. Imovane er mye sniller mtp avhengighet og virker bedre etter du har brukt det en stund enn apodorm vil gjøre på meg hvertfall. Alle skikkelige benzoer er gode, men slutter å virke over tid. Imovane virker alltid på meg, fremdeles etter flere år.

I dag manglet det imovane i dosetten min, helvete, jeg håper jeg får ny før kvelden ellers blir det våkenatt på meg.

s
Etter år med runder på alle sovepiller landet jeg på imovane, og de virker enda etter to tre år fast.,Apodorm ga meg urolig søvn og mareritt, stilnock ga syke bivirkninger, deriblant hoven tunge.
Jeg foretrekker imovane før zopiclone,,jeg innbiller meg at den grusomme, bitre smaken er mildere på imovane.
Apodorm er noe møkk, blir helt ødelagt og går i en tåke etterpå. Imovane + en liten dose vallergan er det som har fungert best hittil for meg.