Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1253
Jeg har fått noen 20mg rubifen fra en som har vært i utlandet. Pga en utmattelse sykdom har jeg droppet 1-2 hver dag. Disse er hurtigvirkende, og virker bare i 5-6 timer.

I dag har jeg også droppet to i tillegg til rivo og vival som jeg har tatt hver dag i 6 år.

For ett par timer siden fikk jeg lyst å prøve å snorte. Så jeg publisere en 20 mg og dro i meg 4 linjer. Først 2 også ventet jeg 15 min. Nå har jeg selvfølgelig lyst på en til. Dvs at jeg kommer opp i 80 mg i dag. Har brukt mye speed tidligere og tror det kommer til å å gå helt fint.

Noen med erfaring eller som vet hvor mange milligram som er max dose på en dag?
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Rubifen inneholder metylfenidat, samme aktive virkestoffet som i Ritalin og Concerta.
I følge denne siden og flere andre steder jeg søkte er maksimum daglig anbefalt dose metylfenidat 60mg.

Noen andre sider sier 72mg pr. dag går bra, andre sier 100mg, så ta det jeg skriver med en klype salt
Sist endret av kamelia; 4. januar 2020 kl. 02:08.
Sitat av kamelia Vis innlegg
Rubifen inneholder metylfenidat, samme aktive virkestoffet som i Ritalin og Concerta.
I følge denne siden og flere andre steder jeg søkte er maksimum daglig anbefalt dose metylfenidat 60mg.

Noen andre sider sier 72mg pr. dag går bra, andre sier 100mg, så ta det jeg skriver med en klype salt
Vis hele sitatet...
Regner med at dette er avhengig av toleranse.
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Regner med at dette er avhengig av toleranse.
Vis hele sitatet...
I felleskatalogen står det at maks daglig anbefalt dose for voksne er 80mg. Burde gå greit det.
Sitat av kamelia Vis innlegg
I felleskatalogen står det at maks daglig anbefalt dose for voksne er 80mg. Burde gå greit det.
Vis hele sitatet...
Tusen takk!

Og felleskatalogen har nok en sikkerhetsmargin. Tar 10mg først også venter jeg en halvtime med de 10 neste. Hørtes ikke det ut som en god plan?
Sist endret av dansun74; 4. januar 2020 kl. 02:22. Grunn: Feilstaving
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av dansun74 Vis innlegg
Tusen takk!

Og felleskatalogen har nok en sikkerhetsmargin. Tar 10mg først også venter jeg en halvtime med de 10 neste. Hørtes ikke det ut som en god plan?
Vis hele sitatet...
Kjør på, pass på. Kos deg kompis, ikke kjør for hardt a'!
Slo opp i felleskatalogen selv og leste at man skulle starte med 20 og kunne øke med 20 en gang i uken. 4 uker siden jeg fikk de. Så da er 80 innenfor nå.

Har tildlgere hatt vanvittig toleranse på amfetamin. Men det er mange år siden.

Var bare så utrolig deilig å kjenne seg symptomfri i noen timer
Anonym bruker
"Grønn Bakkhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Håper virkelig ikke du drar ME-kortet med mindre du virkelig er syk. Det ødelegger for de som faktisk har diagnosen og regner med du har tatt tatt høyde for at "flere år med rivotril og valium" ikke er grunnen til at du er utmattet.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Håper virkelig ikke du drar ME-kortet med mindre du virkelig er syk. Det ødelegger for de som faktisk har diagnosen og regner med du har tatt tatt høyde for at "flere år med rivotril og valium" ikke er grunnen til at du er utmattet.
Vis hele sitatet...
Har hatt ME i 9 år, 4 år husbunden. Begynte med benzo i 2014. Dette hjelper meg med å få koble ut hodet så jeg får virkelig hvile. Men jeg skjønner spørsmålet. Mange som bruker det for å få medisiner og uføretrygd. Nattens utskeielser på ritalin var ett lite friminutt der jeg slipper å kjenne på symptomer. Noe jeg av og til gjør. Men jeg må nok betale for det i ettertid.