Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 5225
Hei. Jeg har i flere(!!) måneder sett tallene 11,22 og 33 konstant i en hver situasjon. Er det noen av dere som har en anelse om hva slags betydning dette kan ha?
Tror nok du bare har hengt deg opp i de tallene, så du legger merke til de hver gang du ser de.

Hmm... Dette er dog din 11. post
Ganske enkelt er det som han over her sier. Hadde du valgt deg nummer 25, 42 og 76 hadde du sett dette over alt.
Jung coinet dette termet for 'synchronicity' og Vsauce har en veldig bra video om det https://www.youtube.com/watch?v=sHCHEykUxP4

Vet ikke helt om det er dette du opplever eller om dy brygger på en speed-psykose.
Sitat av Bomboklat Vis innlegg

Hmm... Dette er dog din 11. post
Vis hele sitatet...
Vi får skynde oss og gi ham 22 kp!

Nei altså, disse tallene er mer iøynefallende (pga like siffer) og fester seg lettere enn andre i en menneskehjerne som konstant er på utkikk etter mønster og system. I tillegg er det slik at har man først begynt å notere seg noe så ser man det hele tiden. Hver gang jeg får meg ny bil, ser jeg f eks like biler som min på veien hele tiden, og føler at de er overalt.

Du trodde ikke seriøst at det var noe magisk på gang her?
Kan være at du er i en slags psykose hvor disse tallene snakker til deg. Kanskje på tide å kutte ut narkotika over en lenger periode.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tror det betyr at du har 11 gode grunner til ævære glad for du ble 22 år gammel, men ikke sikkert du blir 33 i dette tempoet du holder på med

Sånn tolker jeg det
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Tror det betyr at du har 11 gode grunner til ævære glad for du ble 22 år gammel, men ikke sikkert du blir 33 i dette tempoet du holder på med

Sånn tolker jeg det
Vis hele sitatet...
33 kan være en tøff alder. Spør Jesus.



Når jeg tenker meg om så kan det være noe i dette. Hvis du prøver følgende:

Ta de to tallene du ser oftest og pluss dem sammen. Del svaret på det tallet du ser tredje oftest. Gang svaret med to. Pluss på fem, og gang svaret med 50, siden det er et rundt og sympatisk tall. Pluss deretter på 1769, bare fordi det er fødselsåret til Napoleon (tror jeg i hvertfall) . Trekk deretter fra fødselsåret ditt. Hvis de to siste sifrene i svaret er alderen du fyller i år, da må det nesten være noen ugler i mosen.

Hvis ikke er det nok tilfeldig.
Sist endret av *pi; 17. juni 2019 kl. 20:54.
Spør kvinner som frykter de er gravide om dette fenomenet
Av og til, så har jeg lært et nytt ord som jeg ikke hadde hørt før. Og så har jeg opplevd at jeg ser akkurat dette ordet over alt i en periode etterpå, og jeg har syntes at det er veldig rart. Det jeg har kommet frem til er at vi sensurerer vekk og glemmer veldig mye informasjon hele tiden, og vi kjenner igjen det vi allerede kjenner til. Derfor kan det dermed bli en slags illusjon når en blir opptatt av tall eller ord, at en ser de hele tiden - fordi du ser etter det. Husker når jeg var liten og jeg lærte om rey mysterios knock-out swing-kick ''619''. Husker at jeg så det tallet over alt etterpå, i telefonnummere, i antal gullbolter jeg hadde fått på ratchet and clank på ps2, og en gang når jeg logget på et nettspill så var det 619 aktive spillere nå, og 123 619 spillere denne måneden.

Men som sagt, dette var ikke et enkelttilfelle, dette har skjedd mange ganger. Og jeg vet at vi mennesker ikke får med oss det vi ikke ser etter, og at virkeligheten vår kan være ganske begrenset utifra hvilke forutsetninger vi har. Så med andre ord: grunnen til at du ser disse tallene, er fordi du er veldig bevisst på disse tallene og gjenkjenner dem hver gang du ser dem. Det fører til at du blir enda mer bevisst, og gjenkjenner dem oftere.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Av og til, så har jeg lært et nytt ord som jeg ikke hadde hørt før. Og så har jeg opplevd at jeg ser akkurat dette ordet over alt i en periode etterpå, og jeg har syntes at det er veldig rart. .
Vis hele sitatet...
Jeg tror det kalles "baader meinhof" fenomenet. Hvorfor det har fått samme navn som den tyske terrororganisjonen vet jeg ikke.

Husker veldig godt at vi lærte om mumier i Egypt, også gikk det dokumentar på discovery channel om akkurat det samme som jeg tilfeldigvis så når jeg kom hjem. Kunne ikke fatte det! Og det skjer flere ganger i året fortsatt, at jeg virkelig må fortelle meg selv at det er tilfeldig for så skjønne det.

Trådstarter burde sen den Jim Carey filmen, 23. Eller kanskje ikke?
Hvis du vill dra den ennå lengre, så kan du legge mening i forskjellige tall. Som bare du vet og begynne å se hvor langt du kan dra dette synkronitets fenomenet Haha, jeg har brukt tall for å holde fokuset bort fra russug og kjærlighetssorg i et år nå. Ganske fascinerende, har lært mye om meg selv. Men jeg regner med at et hvert "normalt menneske hadde klassifisert meg som psykotisk med en gang jeg hadde prøvd å forklare det som foregikk i hodet mitt �� Jeg har gått inn i dette mest under cannabis rus, slik at man har en lettere måte å kutte denne tankegangen i ettertid. Not sure if this makes sense for you, but for me it does ^^
Sist endret av bewaah; 17. juni 2019 kl. 22:41. Grunn: Skriveleif
Kan være underbevisstheten din som vet at du reagerer på tallene som er presentert i spesielle mønstre. Dermed vil du ubevisst prøve å oppsøke tallene.
Det er min teori da
Sitat av crazychicken Vis innlegg
Hei. Jeg har i flere(!!) måneder sett tallene 11,22 og 33 konstant i en hver situasjon. Er det noen av dere som har en anelse om hva slags betydning dette kan ha?
Vis hele sitatet...
11e post
22 timer siden 3 KP

...
^... hvor han totalt får 33 KP
Tenk på hvor mange tall du egentlig ser, bevisst eller underbevisst ila. en vanlig dag. Herfra jeg sitter i sofaen nå er tallene 80, 18, 16, 19, 59, 22 og 5 synlige. Trenger ikke mer enn et bittelite oppheng for å "trylle" fram omtrent et hvilket som helst nummer under 999 i dagens informasjonsoverlessede samfunn. Av synkrone ting å henge seg opp i er kanskje tall den mest verdiløse, siden de er over alt.

Av betydning så kan det faktisk være tegn på en begynnende psykose dersom disse tallene plager deg sånn at du ikke kan ignorere dem, bare så det er nevnt.
Sist endret av tihihihi; 18. juni 2019 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
As seen on CCTV
Dirt Chamber's Avatar
Skal ikke se bort i fra at det sitter en ensom stakkar et sted og trykker inn 11, 22 og 33 hvert 66. minutt for å redde verden fra en katastrofe. Har du prøvd å bruke de til lotto?
Dette er gematri, divinasjon ... du kan bruke det for å øke din kreativitet eller du kan bruke det for å innlagt. Å bruke slike sammenhenger som gematri er derimot en praksis som krever din fulle oppmerksomhet og ikke minst mye forforståelse, slik at du i heletatt forstår hva du driver med - som er å utløse kreativt potensiale, ved å bryte opp den konvensjonelle årsak-virkning tenkingen.

Jeg synes forresten ikke nummer er den beste metoden.

Og ... siden du spør, så vet du ikke hva du driver med, jeg vil derfor bare anbefale deg å bare glemme det. Til du selv finner ut hva det er og hvorfor du gjør slikt.

Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jepp, dette er kreativt - å skape egne forbindelser. Forbindelsen er der som du helt klart ser på bildet. Men hva betyr det? det betyr at du skaper dine egne forbindelser. Og at en egentlig er fri til å skape alle forbindelser en vil.
Sist endret av Hans Høyhet; 18. juni 2019 kl. 19:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Dirt Chamber Vis innlegg
Skal ikke se bort i fra at det sitter en ensom stakkar et sted og trykker inn 11, 22 og 33 hvert 66. minutt for å redde verden fra en katastrofe. Har du prøvd å bruke de til lotto?
Vis hele sitatet...
Som på lost når de tror de må trykke inn tallene å den PCn..

Hvem veit. Tall er gøy uansett.

Synes tallet 666 er spennende og det dukker hele tiden opp. Soeiswlt9pø trening legger meg merke til 666 kalorier, 6.66 km, sykkelen gikn her forleden 666km, 6minutter og 66 sekunder (neida), men ja man ser det man leter etter
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Dette er gematri, divinasjon ... du kan bruke det for å øke din kreativitet eller du kan bruke det for å innlagt.
Vis hele sitatet...
Nei, trådstarter beskriver ikke gematri. Enda. Gematri er en hermeneutisk teknikk hvor man tilskriver bokstaver sifferverdier og bruker verdiene til å tolke tekst ved hjelp av tallsymbolikk. Kom gjerne med et konkret eksempel på hvordan du kan øke kreativiteten din ved å bli opphengt i tilfeldige tall.

Dette ligger nærmere numerologi, som forklares ganske enkelt her: https://science.howstuffworks.com/sc...umerology3.htm
Sitat av tihihihi Vis innlegg
Gematri er en hermeneutisk teknikk hvor man tilskriver bokstaver sifferverdier og bruker verdiene til å tolke tekst ved hjelp av tallsymbolikk. Kom gjerne med et konkret eksempel på hvordan du kan øke kreativiteten din ved å bli opphengt i tilfeldige tall.
Vis hele sitatet...
Nettopp! og nei, jeg kommer med ikke noe eksempel, det finner en ut av selv hvis en har kreative aner.
Så du bare synser og vaser som vanlig, det er greit, god bedring.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Beklager nekroposting, men jeg ser for meg at dette screenshottet kan være i TS' interesse å se.


[IMG][/IMG]
Sist endret av Sjølvaste; 27. oktober 2019 kl. 02:37.
For og gi deg ekstra Noia. om du spør en spirituell person om gjentagende tall ville noen påstått at universet prøver å si deg noe.

Å våkne kl 02.22 eller 03.33 etc. Samboeren min gjør det relativt hyppig. Bråvåknet i senga og ser på klokka. BÆM! 02.22 natt etter natt.

Jeg vil kalle det en atomklokke av en indre biologisk klokke.
Det er neppe engler og universet som har ett budskap til deg som noen hevder.

Bror min har kjøpt seg ny bil og etter at han byttet bil mener han at han ser identiske biler som hans hele tiden på veien når han kjører. Det er naturligvis kun fordi nå er fokuset på bil endret, og huet henger seg opp i det og leter etter orden i uorden. Det har ett vitenskapelig navn jeg ikke husker navnet på akkurat nå.
Det er bare starten på 11-gangen. (Gangetabell altså)
Hvis vi tar bilskilt som et eksempel vil det være 3/10 sjanse for at tallet 1, 2 eller 3 er første tall. Sjansen for at neste tall er det samme er 1/10.

3/10 * 1/10 = 3/100 sjanse

Dette kan skje på 4 plasser i bilskiltet. XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX

3/100 x 4 = 12/100

12 prosent sjanse for at et bilskilt har 11, 22 eller 33 i seg.

Hjernen vår bearbeider enorme mengder informasjon, bare det som er relevant slipper gjennom til den bevisste delen av hjernen. Når man da er opptatt av tallene 11, 22 og 33 slipper disse oftere gjennom filteret enn andre tall vi ser.

Om vi går opp til 111, 222 og 333 er det 0,9 prosent sjanse for at et bilskilt har disse tallene i seg. Tre like tall på rekke stikker seg ut og blir lett fanget opp av hjernen. Passerer man over 100 biler på vei til jobb vil disse tallene statistisk sett dukke opp daglig.

Sjansene for at dette inntreffer flere ganger den dagen det skjedde noe bra eller dårlig på jobben er store. Slik får tallene betydning og man kaller dem synkronisiteter.
Uvaksinert 👍
Sitat av Utenforboksen Vis innlegg
Hvis vi tar bilskilt som et eksempel vil det være 3/10 sjanse for at tallet 1, 2 eller 3 er første tall
Vis hele sitatet...
Nei, da det er mange nr serier i bilskilt som ikke er oppbrukt og noen nettopp startet på så vil 1 opptre oftest og 9 sjeldnest som første tall.
Sitat av daffe Vis innlegg
Nei, da det er mange nr serier i bilskilt som ikke er oppbrukt og noen nettopp startet på så vil 1 opptre oftest og 9 sjeldnest som første tall.
Vis hele sitatet...
Det er helt sikkert korrekt og samtidig flisespikkeri i denne sammenhengen. Det betyr at 11, 22 og 33 inntreffer oftere enn i regnestykket jeg skisserer.
Det er et tegn på synkronisitet i livet ditt. Søk på Angel Numbers på Google. Det er et like vink fra universet
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Det er et tegn på synkronisitet i livet ditt. Søk på Angel Numbers på Google. Det er et like vink fra universet
Vis hele sitatet...
Du vet det bare er piss og ønsketanker for fortapte sjeler som leter etter en større meining i sine ellers meningsløse liv?
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Du vet det bare er piss og ønsketanker for fortapte sjeler som leter etter en større meining i sine ellers meningsløse liv?
Vis hele sitatet...
Horoskopet litt sier at du tar feil
Mennesket er kjent for å undertrykke og avslå det det ikke forstår. På hvilket grunnlag er det ønsketanker? Kanskje du har rett og det er jeg som trenger overbevisning..
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Mennesket er kjent for å undertrykke og avslå det det ikke forstår. På hvilket grunnlag er det ønsketanker? Kanskje du har rett og det er jeg som trenger overbevisning..
Vis hele sitatet...
Uh.

Det er jo reint faktisk du som kjem med påstanden om at tilfeldige tal ein ser har meining, og då er det di oppgvåve å underbygge det.

Viare er det jo velkjent at mennesker er fordømt gode til å sjå mønster. Inkludert mønster som ikkje eksisterer.
Sitat av wayup369 Vis innlegg
Mennesket er kjent for å undertrykke og avslå det det ikke forstår. På hvilket grunnlag er det ønsketanker? Kanskje du har rett og det er jeg som trenger overbevisning..
Vis hele sitatet...
For 1000-500år siden ja. I dag kjøres det mer på med moderne innstilling som "kjør ett beviselig eksperiment på det du ikke forstår. Replikker utfallet av første forsøk for verifikasjon". That is The scientific approach.

Før forklarte man mentale problemer med demoner i hodet.... Som i bokstavelig talt.
Science to the rescue
Sist endret av Mokkasinen; 27. oktober 2019 kl. 13:01.