Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 2641
Egentlig ikke en relapse da, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.
Jeg har i flere mnd slitt med mye rus problemer og jeg lagde et inlegg her og jeg fikk litt motivasjon for å slutte. Jeg gikk nesten 4uker hvor jeg ikke tok noe shit (bortsett fra ta jeg sigga mye). I går så klarte jeg ikke og jeg kjøpte en tier med hasj og begynte å poppe xanies og drikke. Jeg er full nå atm. Jeg vil ikke dette lengre, men nå har jeg kjøpt alle greiene. Kan jeg ha et tips?
Kast det eller selg det videre til noen andre. Distraher deg selv i hverdagen med noe annet enn rus.
Du kan alltid begynne på nytt. Hørt denne for litt hverdagslig innsikt:
https://dynamic.wakingup.com/course/66315d
Jeg har ikke tellinga på hvor mange ganger jeg sprakk før ting stabiliserte seg, og det tror jeg gjelder de aller, aller fleste som skal komme seg ut av rus.

Spar en Xanax til i kveld når du skal legge deg så du ikke kverner for mye på ting - kast resten.
I dass så du ikke får fiska opp noe av søppelbøtta.

I dag og i morgen kan du skamme deg og ha dårlig samvittighet, men ikke så mye at du sprekker igjen.

I overimorgen tar du det enten opp med ruskonsulent, eller så kan du bare fortrenge det slik jeg som oftest har gjort.
Det som funker best for deg og din rusfrihet videre

Absolutt INGEN jeg kjenner som har vært bare litt på kjøret sluttet på dagen.
De fleste sluttet aldri, jeg måtte heller slutte å vanke med dem.
Vet det ikke er lett kompis. Du må bare se på det som et engangstilfelle og ikke overbevise deg selv om at hu har begynt igjen. Ikke tenkt sånn " faen jeg tok igår, derfor tar jeg idag og." Prøv å bli kvitt det du kjøpte. Hørt med bekjente eller venner om de vil kjøpe det av deg. Det skjer med de beste, Men vær sterk og la det ligge og ikke bli dratt ned i det Lykke til kompis
New generation
colakork's Avatar
Føler med deg. Sykt frustrerende å slåss mot egen psyke og kropp.

Er rart det når du går 2uker å føler deg kjempebra edru også plutselig melder trangen seg for å bli fuckd.
-Tror det går på vaner, må bare bli vandt med å være edru over lengre tid, så blir det mer og mer normalt for deg og hjernekjemien...

Du har kontrollen, du er på freak og spør om råd til tross for at du relapsa for under 24timer siden.

Det er braa.

Fokuser på at du faktisk er her, å vil ha råd til å være edru, istedet for å fokusere på at du "fucket opp". Fordi alle fucker opp avogtil.

En relapse er en fin lekse også, fordi du får kjenne på den følelsen av at selv om du gikk for fristelsen, så ble det ikke så bra alikevell.

Det betyr vel at du faktisk vil være edru.
Kvitt deg med varene, og slutt igjen fra i morgen tidlig.

Alle driter seg ut en eller 100 ganger mens de går av.
Det er ikke noen krise.
Kast varene i kveld og begynn nykter-livet igjen i morgen.
Sist endret av SkammeligNykter; 24. januar 2021 kl. 18:37.
Å sprekke sender deg ikke tilbake til null. Så lenge du ikke gir opp. Ja det skjedde, og så fortsetter du kampen din. Selg det du har igjen ihvertfall ikke rug på det "fordi du brukte penger på det" da bare ligger det der som en konstant fristelse og du vil garantert sprekke mye raskere ved å ha tilgangen på det.

Og ja fremtidige sprekk kan og vil kanskje skje, men det beste du kan gjøre er å ta de forhåndsregler du kan ved å ikke utsette seg selv for fristelser.
Så ikke beat yourself up for at du sprakk, folk som drikker, snuser og røyker sprekker og. Det viktige er å ikke tro løpet er kjørt fordi det skjer. Jeg sprakk selv 3 ganger på snus før jeg kom meg ut av det. Bare ikke se på det som at du har tapt
Sist endret av Mokkasinen; 27. januar 2021 kl. 14:42.
En dag av gangen sier mange som har snudd ryggen til rus. Ja du fikk relapse. Men du kan stoppe nå. Du kan ta et aktivt valg, du flushe ned det du har igjen og bli nykter. Og i morgen konsentrer du deg om morgendagen. Og på torsdag er det fult fokus på torsdagen. Før du aner det har du vært rusfri et år. Eller du har tatt en resett på telleverket. Men sålenge du kjemper vil du nå målet. Gir du opp og gir etter for suget så vet du jo selv hvor det ender. Dette fikser du.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis du virkelig ikke vil lengre så kast det i dass og slett nummerne til alle rusbekjentskaper. Jeg deaktivert fb profilen i noen måneder også og satt alle rusfolk på begrenset tilgang i privacy setting så de ikke skulle poppe opp likes fra dem på profilen min og jeg skjulte de fra nyhetsfeeden i innstillingene så jeg slapp å se postene dems og bli påmint russjargong og gamle vaner.

Holdt ut å vær ensom om det er det som må til for å kutte ut rusfolk og tilgangen på rus, kjøp fete bøker som er godt selskap og gjør det hyggelig å være for seg selv. Filosofi, science fiction, Krim, mye bra.
Kvitt deg med det. Er vanskelig og kjipt å kaste bort "verdier" på den måten, men nettopp derfor er det også effektivt. Da blir det vanskeligere å bruke penger/tid på å skaffe ting i framtiden, da det ville fått det til å føles enda mer bortkastet.

Og ikke se på det som noe tilbakefall, bare en liten sprekk. De fleste drikker seg full i blant, erkjenner du selv at rus er noe du ikke tåler/greier å gjøre i moderasjon og helst bør avstå fra så er du allerede et langt steg foran veldig mange andre.
Sitat av Sitronbrussomsm Vis innlegg
Egentlig ikke en relapse da, men jeg vet ikke hva jeg skal kalle det.
Jeg har i flere mnd slitt med mye rus problemer og jeg lagde et inlegg her og jeg fikk litt motivasjon for å slutte. Jeg gikk nesten 4uker hvor jeg ikke tok noe shit (bortsett fra ta jeg sigga mye). I går så klarte jeg ikke og jeg kjøpte en tier med hasj og begynte å poppe xanies og drikke. Jeg er full nå atm. Jeg vil ikke dette lengre, men nå har jeg kjøpt alle greiene. Kan jeg ha et tips?
Vis hele sitatet...
Hvordan går det nå som det det har gått et par dager?
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Hvordan går det nå som det det har gått et par dager?
Vis hele sitatet...
Jeg gikk ca 5dager uten å ta noe som helst etter jeg drakk. Jeg har fortsatt mye av shittett liggende.