Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  59 7557
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Hva er østrogenet ditt? Og testoen? Så kan jeg ha et sammenligningsgrunnlag.
Vis hele sitatet...
jeg kan gi deg hormonverdiene mine om du legger ut kostholdsplan og treningsplan først. Quid pro quo.
Sitat av OneofaMind Vis innlegg
jeg kan gi deg hormonverdiene mine om du legger ut kostholdsplan og treningsplan først. Quid pro quo.
Vis hele sitatet...
Hva lurer du på?

Mitt kosthold når jeg trener er perfekt, etter boka. Det vil si jeg bruker myfitnesspal til å føre absolutt alt jeg spiser, og jeg spiser 210 gram proteiner om dagen. Maks 2500 kcal.

Treningsprogrammet er upper/lower.
Vis meg treningsprogrammet du følger. Hvordan er periodiseringa? Auto-regulering? Progresjon? Hva tar du i baseøvelsene?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Hva lurer du på?

Mitt kosthold når jeg trener er perfekt, etter boka. Det vil si jeg bruker myfitnesspal til å føre absolutt alt jeg spiser, og jeg spiser 210 gram proteiner om dagen. Maks 2500 kcal.

Treningsprogrammet er upper/lower.
Vis hele sitatet...
Hvordan i alle dager er 2500 kcal om dagen nok kalorier hvis du trener hardt? En enkel kalorikalkulator forteller meg at en på din vekt, høyde og alder trenger 3700-3900 kcal om dagen hvis du har en helt stillesittende jobb men trener 4-5 dager i uken. Det er litt over det jeg trenger selv for å holde vekta, som er 3500 kcal om dagen.

Det betyr altså at du ligger rundt 1200 kcal i kaloriunderskudd om dagen, noe som er rimelig ekstremt, og hvis dette er noe du har gjort over flere år så kan jeg ikke tro at du har en eneste muskel igjen på kroppen.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatore...v-kaloribehov/
Sitat av Dongerino Vis innlegg

Det betyr altså at du ligger rundt 1200 kcal i kaloriunderskudd om dagen, noe som er rimelig ekstremt, og hvis dette er noe du har gjort over flere år så kan jeg ikke tro at du har en eneste muskel igjen på kroppen.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatore...v-kaloribehov/
Vis hele sitatet...
Men hallo? Han spiser jo perfekt. Han har de 7 måltidene med kylling og brokkoli som han har overtalt morra si til å lage til han, hver eneste dag.

Ser for meg at han har 3 forskjellige varianter av tricepsøvelser også.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Hvordan i alle dager er 2500 kcal om dagen nok kalorier hvis du trener hardt? En enkel kalorikalkulator forteller meg at en på din vekt, høyde og alder trenger 3700-3900 kcal om dagen hvis du har en helt stillesittende jobb men trener 4-5 dager i uken. Det er litt over det jeg trenger selv for å holde vekta, som er 3500 kcal om dagen.

Det betyr altså at du ligger rundt 1200 kcal i kaloriunderskudd om dagen, noe som er rimelig ekstremt, og hvis dette er noe du har gjort over flere år så kan jeg ikke tro at du har en eneste muskel igjen på kroppen.

https://nhi.no/skjema-og-kalkulatore...v-kaloribehov/
Vis hele sitatet...
Når man allerede er lubben, og høy fettprosent, så vil det å spise over 3000 kcal være helt ekstremt idiotisk. Vil bare adde mer fett og se enda mer lubben ut, med bittelitt muskler. Bedre å rippe vekk fettet og trene da, istedenfor å bli seendes ut som en feit kjerring, tenker nå jeg.

For min kropp går jeg fort opp i vekt av 3500+ kcals. Maksgrensa er 2500.

1200 kcal i underskudd? Hvordan kom du fram til deg regnstykket? Jeg spiser nok maks 2400 kcal om dagen. Men jeg veier allivkell 90-91 kg, noen som vil altfor mye.
Sist endret av bigdaddy; 7. august 2020 kl. 13:51.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Når man allerede er lubben, og høy fettprosent, så vil det å spise over 3000 kcal være helt ekstremt idiotisk. Vil bare adde mer fett og se enda mer lubben ut, med bittelitt muskler. Bedre å rippe vekk fettet og trene da, istedenfor å bli seendes ut som en feit kjerring, tenker nå jeg.

For min kropp går jeg fort opp i vekt av 3500+ kcals. Maksgrensa er 2500.

1200 kcal i underskudd? Hvordan kom du fram til deg regnstykket? Jeg spiser nok maks 2400 kcal om dagen. Men jeg veier allivkell 90-91 kg, noen som vil altfor mye.
Vis hele sitatet...
Da trener du mindre enn du påstår, eller så regner du feil på kaloriene dine i myfitnesspal (eller hva du bruker). Kcal-kalkulator er ikke rein vitenskap men de gir en ganske grei pekepinn på hva du trenger.

1200kcal i underskudd kom jeg fram til fordi en med din vekt, høyde og aktivitetsnivået du påstår at du har trenger 3700 kcal om dagen for å holde vekta. Spiser du 2500 kcal så ligger du 1200 i underskudd. Anbefalt er å ligge 500 kcal i underskudd hvis man skal ned i vekt.

Legg deg på 500 kcal i underskudd (3200 kcal om dagen), spis sunt og tren kontinuerlig så vil du gå ned i vekt hvis du klarer å holde rutinen over tid. Som mange andre her sier så tviler jeg litt på at du trener så mye som du påstår.

Jeg er 168 cm og veide 88 kg (trenger 3500 kcal for å holde vekta). For litt siden tenkte jeg som deg og trodde jeg trengte 2500 kcal, selv om jeg trente. Jeg la meg på 2000 kcal og trente mye, da lå jeg altså 1500 kcal i underskudd. Jeg gikk ned 14 kg på 4 eller 5 uker og ble dritsyk, forsto ikke hvorfor jeg gikk ned så fort når jeg trodde jeg bare lå 500 kcal i underskudd. Jeg har lært nå.

Gikk så klart opp i vekt igjen etterpå fordi jeg ikke klarte å opprettholde rutinen over tid. Nå har jeg akseptert greit at litt ølmage er ikke krise og hvis jeg vil gjøre den mindre så må jeg rett og slett bare være mer aktiv og opprettholde det over tid. Men jaget etter å fjerne magen forsvant rimelig greit når jeg fikk føle hvor syk man kan bli av rask vektnedgang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Har et spørsmål her, om man skal konvertere nmol/L til f.eks ng/ml, for å få et bedre inntrykk av hvor lave/høye nummere man har. Kan man bruke denne kalkulatoren her? http://www.endmemo.com/medical/unitc...pinephrine.php

Altså si du har 0.14 på østrogen, det vil si du har 26 ng/ml, som i USA er i midsjiktet, går fra 7-49.
Sitat av bigdaddy Vis innlegg
Når man allerede er lubben, og høy fettprosent, så vil det å spise over 3000 kcal være helt ekstremt idiotisk. Vil bare adde mer fett og se enda mer lubben ut, med bittelitt muskler. Bedre å rippe vekk fettet og trene da, istedenfor å bli seendes ut som en feit kjerring, tenker nå jeg.

.
Vis hele sitatet...

men du opplyser også om at du spiser 210g proteiner daglig. Noe som gjør at kaloriinntaket burde være vesentlig høyere. 210g er alt for mye for de fleste, jeg var oppi kanskje 150g proteiner når jeg lå på 3500 kcal om dagen. Ideelt sett så burde proteiner utgjør 20% av kaloriinntaket. Og ikke glem at proteiner som er til overs og ikke benyttes av kroppen lagrer seg som fett i kroppen, så for mye proteiner er ikke noe ekstra utbytte, i tillegg til at proteiner kan belaste nyrene mer enn nødvendig.
Sist endret av Deagleflyndre; 12. oktober 2020 kl. 12:43.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
men du opplyser også om at du spiser 210g proteiner daglig. Noe som gjør at kaloriinntaket burde være vesentlig høyere. 210g er alt for mye for de fleste, jeg var oppi kanskje 150g proteiner når jeg lå på 3500 kcal om dagen. Ideelt sett så burde proteiner utgjør 20% av kaloriinntaket. Og ikke glem at proteiner som er til overs og ikke benyttes av kroppen lagrer seg som fett i kroppen, så for mye proteiner er ikke noe ekstra utbytte, i tillegg til at proteiner kan belaste nyrene mer enn nødvendig.
Vis hele sitatet...
Man legger på seg av for mye proteiner. Javell? Trodde det var overskudd av spising som gjorde det?