Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4779
Hallo, jeg er en gutt på 21 år å har vært mye ut i bylivet/rusmiljøet de siste ukene. Men det er et ord jeg ofte hører som jeg har ikke har spurt om, vært litt for sjenert til å spørre, nemlig hva er en ''luring''?
Her hvor jeg er fra er det benevnelse på en joint. Ut å ta en luring.
Det henger litt på greip ja, siden disse gutta røyker nesten konstant.
En som later som han er det han egentlig ikke er.
Må nesten spørre, er dette på Vestlandet ?
Sitat av Sluzzz Vis innlegg
En som later som han er det han egentlig ikke er.
Vis hele sitatet...
Ja tenkte meg nesten det, da fikk jeg ordlagt det litt lettere kan du si :P



Sitat av kastrertHankatt Vis innlegg
Må nesten spørre, er dette på Vestlandet ?
Vis hele sitatet...
Hehe nei
Du lurer ikke en luring
Hva er vitsen med kodeord når politiet bare kan spørre dere her inne om fasiten? Hehehe
Anonym bruker
"Tjukk Makrellhai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spørs på sammenhengen. Om det omtales en person er det en som lurer folk, det kan være deg eller andre som blir lurt. Man kan være en luring ovenfor å finne bra sted bak skolen for å røyke hasj i friminuttet uten at noen merker det, man kan være en luring som manipulerer andre, man kan være en luring som tyv og en som utnytter og lurer folk, men man kan også være en luring som tar med seg egne handleposer på butikken og gjøre noe smart/lurt.
Nå har jeg aldri vært i miljøet, men i dagligtale vil jeg påstå at en luring er en delvis slu person som fint kan finne på å gjøre litt shady ting for egen vinning
Det er ihvertfall slik at du kan aldri lure en luring, for hvis en luring blir lurt er man selv luringen
I min krets betyr en luring Kola. Typ "har du en luring" betyr har du en linje.
Bare forsikre deg om å aldri kjøpe luring fra en lurendreier
Luring betyr cannabis
Altså en sigg med hasj
Sitat av Mokkasinen Vis innlegg
Hva er vitsen med kodeord når politiet bare kan spørre dere her inne om fasiten? Hehehe
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen med et forum når man ikke kan skrive/snakke om ting?
Dessuten kan ikke politiet ta deg for å snakke om luring.
I trondheim når jeg fortsatt ruset meg jevnlig med alt jeg fant. Da kalte vi speed for luring, dette var en delvis intern greie i et lite miljø. Men etter noen mnd så hadde det spredd seg og blitt vanlig slang hos flere.
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
På Sørlandet er luring vanlig slang for joint iallefall
En liten luring er for min del bare en vanlig joint.
Liten stripe.. Liten luring
Har forsåvidt ikke noe med rus å gjøre med jeg husker tilbake rundt årtusenskiftet at en utlending, gjerne pakistaner eller liknende ble kalt luringer. Muligens pga fordommer om kjip atferd og slikt. Har vel null relevans i denne tråden men morsomt å tenke tilbake på alle ord og utrykk som har blitt brukt.