Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1383
Hei, hvis man har lastet ned ulovlig materiale på en minnepenn, og deretter slettet dette materialet. Kan da politiet, hvis de inndrar datamaskinen og ikke minnepennen, spore dette materialet?
Alt er mulig bare man legger nok energi i det..

Men, politiet går nok hovedsaklig kun etter en bestemt ting når de tar inn pc'r...
Er ikke slik at de går igjennom alt som ligger på pc'n og alt som har vært på pc'n bare for å se hvilke lover du har brutt..
ja..
Finnes mange recovery program som finner i dette på disken din!
Men hvis det ikke har ligget på harddisken, bare på en minnepenn. Kan man allikevel finne det?
Sitat av Shimmering Vis innlegg
Men hvis det ikke har ligget på harddisken, bare på en minnepenn. Kan man allikevel finne det?
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er mulig nei..
er det i det hele tatt mulig å lagre noe på en minnepenn uten at det helt eller delvis lagres i midlertidige filer på harddisken da? jeg bare spør...
Du kan ha 20 TB med pirat varer uten at politiet letter en finger her i norge.
Sitat av bb001984 Vis innlegg
er det i det hele tatt mulig å lagre noe på en minnepenn uten at det helt eller delvis lagres i midlertidige filer på harddisken da? jeg bare spør...
Vis hele sitatet...
Stort sett lagres det bare i minne før det lagres til disk, og minnepenn er en disk.
Et lite spørsmål. Er det mulig å gjenopprette filer du har slettet helt? Altså fra papirkurven og alt? Jeg antar det er mulig, men er det så lett at "alle" kan gjøre det?
Ikke hvis du har brukt et program som overskriver filene mange ganger mens de slettes... Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, men skal være program som gjør filer nesten umulig å gjenopprette, de blir vel i beste fall veldig korrupt.

Mener å ha lest om slike program, og brukt et et par ganger
Sitat av Viva La sk33to Vis innlegg
Mener å ha lest om slike program, og brukt et et par ganger
Vis hele sitatet...
du kan bruke ccleaner for det
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Et lite spørsmål. Er det mulig å gjenopprette filer du har slettet helt? Altså fra papirkurven og alt? Jeg antar det er mulig, men er det så lett at "alle" kan gjøre det?
Vis hele sitatet...
hvis du ikke har overskrevet mange ganger, som nevnt, er det veldig lett med f.eks. getdataback

men folka på ibas klarer å få opp igjen det meste da.

men jeg vet at det finnes degausere som er godkjent av nasjonal sikkerhetsmyndighet for å slette informasjon gradert hemmelig, så bruk en slik for å slette disker 100%
Sitat av saroth Vis innlegg
men folka på ibas klarer å få opp igjen det meste da.
Vis hele sitatet...
Med overskrevne data som et klart definert unntak:

Overskrevne data
Dette refererer til data som er fysisk overskrevne med andre data. Data som er fysisk overskrevet kan ikke rekonstrueres!
Vis hele sitatet...
http://www.ibas.no/support/ordbok

Det holder å skrive over en eneste gang.

Sitat av saroth Vis innlegg
men jeg vet at det finnes degausere som er godkjent av nasjonal sikkerhetsmyndighet for å slette informasjon gradert hemmelig, så bruk en slik for å slette disker 100%
Vis hele sitatet...
Dette antar jeg brukes hovedsakelig for å slette ting raskt, og være sikker på at dataene faktisk blir fjernet, det jeg mener er at OS ikke alltid skriver over data selv om det kan se slik ut.