Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1769
Jeg finner IMAP veldig forvirrende, så jeg må sjekke om noen har noen tips. Huet mitt er litt opphengt i pop ennå..

Jeg har kjøpt en liten bærbar med kun 40 gb ssd. Om jeg installerer outlook på den og laster ned alle mail som ligger der (imap) så er det nesten ikke plass igjen. Er det noe mulighet for at outlook har en funksjon der den sparer på kun de seneste mailene. Sånn som det fungerer på en telefon. Der ligger det bare et visst antall mail... Eller må jeg bruke webmail?

Har også montert en ekstra ssd på maskinen, men office vil jo bare installere på c. Så jeg er fucked der også - kan kanskje flytte data filen? Har forsøkt å klone den nye ssdèn, men det var ikke så greit. Gikk at skogen..

Takker for tips.
Liker best thunderbird selv med imap. Mye mindre rare problem med mapper og lignende
BlueAngel's Avatar
Trådstarter
32 6
Skal sjekke ut den, men har den funksjonaliteten jeg spør etter.
Det må du nesten prøve. Er litt anderledes enn Outlook men du får kalender og slikt også på den
Må du på død og liv bruke IMAP? Er det helt utelukket å heller bruke POP3 imot en Gmail og la Google stå for lagringen? (husk at POP3 kan brukes uten å slette originalen på serveren den henter ifra, selv om dette strengt tatt hva som gjør at mange heller bruker IMAP)
BlueAngel's Avatar
Trådstarter
32 6
Pros and cons med begge deler, I guess.... Akkurat installert outlook på en annen ny datamaskin og det ble sjukt mye surr med flere email-kontoer, mapper og mail som dukker opp etter at de er slettet og problemer jeg trodde ikke var mulig. Microsoft er flinke til å gjøre det vanskelig for en kløne... Nei, det får bli webmail på den lille maskinen. Stay trygda :-)
Det som er fint med thunderbird, mye mindre rot med mappene (synes jeg i hvertfall). Alle kontoene kommer helt separat i lista
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Må du på død og liv bruke IMAP? Er det helt utelukket å heller bruke POP3 imot en Gmail og la Google stå for lagringen? (husk at POP3 kan brukes uten å slette originalen på serveren den henter ifra, selv om dette strengt tatt hva som gjør at mange heller bruker IMAP)
Vis hele sitatet...
Uh.

POP3 ha ein lokal kopi av e-posten. IMAP kan arbeide mot serveren. IMAP er langt betre og meir moderne protokoll.

Du vil ikkje spare plass ved å bruke POP3, men du vil miste mange features.
Forsøkt å leke med «Mail to keep offline»-slideren under «Change account»-settingsene?

Der ser jeg hvertfall jeg kan dra slideren fra 3 dager opp til «all».
Sist endret av pinkrabbitz; 11. mai 2018 kl. 09:57.
BlueAngel's Avatar
Trådstarter
32 6
Er det i outlook . Ok. Takk. Skal leke meg litt med den,,