Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1237
Anonym bruker
"Blind Kyklop"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er en gutt på 20år, som har begynt å sliter med alkoholproblemer.
For ca 7 måneder siden så gikk meg og min daværende samboer fra hverandre, det var da ting virkelig begynte å skeie ut for meg.. Vi flyttet fra hverandre, jeg ble tatt i kontroll å mistet lappen, så røyk jobben, mistet også leiligheten. Har vært vært veldig deprimert pga dette over en lengre periode. Men føler jeg finner trøsten i alkohol.. Har veldig få venner igjen pga jeg drikker såppas mye, dem eneste som er igjen er rusmisbrukere på en måte.. Jeg er ikke flink til å få venner, bare flink til å få uvenner.. Trenger noen tips til hva jeg kan gjøre for å slutte/trappe ned med alkohol, å heller få livet på plass igjen da jeg trenger det nå.. Mitt største ønske er å ha ordentlige venner igjen og slutte med alkohol så ofte. Hva ville du gjort? Alkohol har ødelagt så mye det siste året.. Vet ikke hva jeg skal gjøre lenger. Håper noen tar seg tid til å komme med noen tips/råd jeg kan prøve å følge.
Ha en fin kveld videre!
Flink jente
Ingulf's Avatar
Snakk med fastlegen din og be om hjelp, evt be om å bli henvist til psykolog. Det vil nok bli lettere å takle hverdagen uten alkohol om du får snakket om de tingene som plager deg, og du får løst problemet litt "ved roten". Finn en hobby eller noe du liker å drive med, gå tur i skog, mediter.

Om du føler det er alt for vanskelig uten mer hjelp, søk deg inn i døgnbehandling.

Stå på!
Sjekk ut naltrexone. se denne dokumentaren one little pill

Få resept hos fastlegen. Fortsett å drikke som vanlig.
Det er tøft og gå gjennom det du har gjort og jeg vet av erfaring hvordan jeg selv havnet på langvariige fyllekuler når jeg ble dumpet av en kvinne til fordel for en "kamerat" for mangfoldige år siden. Når man flykter fra sine indre "demoner" uten og konfrontere dem, kommer det bare nye demoner. Da havner man lett inn i et vakum som suger tak i sjelen. Disse "demonene"! må konfronteres med en gang for alle, ellers vil de forfølge deg. Du vet selv hva du inners inne bør gjøre og mange av tipsene du får her inne er helt sikkert bra. For min del kuttet jeg ut all form for rus, startet med meditasjon og yoga. Det gav et nytt perspektiv på menneskeheten og satte meg i stand til og le av situasjonen jeg var i. Dette klarer du på din måte med litt viljestyrke, og nøl for al del ikke med og oppsøke hjelp om det trengst. Det er en styrke i seg selv og erkjenne sin egen svakhet. Masse lykke til.
Rus er en fantastisk avsporing fra ellers hverdagslige- og psykiske problemer, og lista går lenger. Selv når jeg har innsett at dette, dette må jeg faktisk komme meg ut av, så har jeg tydd til sport/gaming/venner. Hva enn som kan få deg til å tenke på noe som helst annet enn å sitte å måpe og syns synd på seg selv. Det er ingen gøy affære, men det hjelper, det garantert jeg. Alt som kan distrahere deg er gull verdt, selv om du egentlig bare vil gjemme deg i den fine rusen som får problemene til å virke så minimale. Bytt ut alkholen med matlaging, plante blomster, you name it. Alt annet enn rusen er med på å hjelpe hvis det får tankene på noe annet. Ellers er det vel viljestyrken din det går på, du må virkelig ønske det, fordi det kan være en sleip, tung og treig prosess å komme seg ut av hullet du lever i. Ikke at det jeg har skrevet nå nødvendigvis er din situasjon, men til syvende og sist så er det tankemønstre innenfor rusen. Bare å åpne den ølboksen, ta seg et glass, en shot, hva enn du drikker, det roer sjela. Plutselig så er ikke de fæle tankene der like mye lenger, drikker litt mer. Ahhh, der forsvant alle de vonde følsene. Jeg ønsker deg masse masse lykke til, det er absolutt ikke gøy å komme seg ut av en avhengighet/rusproblem. Enkelt er det heller ikke, men det er fryktelig deilig å ha livsglede. Håper du har fine mennesker rundt deg, og om ikke anbefaler jeg deg å møte noen. Det hjelper mer enn du tror og ha noen rundt deg. Sov godt og forsøk å ikke tenke på problemer, det gjør det bare verre.
Sist endret av TheBean; 30. april 2018 kl. 00:15.