Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3716
Jeg er på utkikk etter et norgeskart i stor strørrelse, har funnet 220x160cm.
-men ser etter noe større og mere detaljert. Noen som vet hvor noe sånn kan selges?
skal henge dette på en stor vegg.

Evt noen som har en stor kartfil?
-lime sammen greia på norgeskart tar veldig lang tid..
Er ikke noen mester på å oversette piksler til cm, men jeg tipper/håper du kan velge og vrake ganske mye i størrelser før de her blir stygge.
https://farm6.staticflickr.com/5488/...79086773_o.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikiped...lige_Norge.jpg

Ta kontakt med en bedrift som jobber med prints og sånn, evt noen som lager skilt o.l så burde det ikke være noe problem

edit: såfremt det ikke gjør noe at de ser litt gammaldagse ut.
Sist endret av Klepto; 31. januar 2017 kl. 20:55.
Sider som f.eks photowall.no lager vel prints akkurat så store som du selv vil ha dem.
Hvi du vil ha et så stort bilde burde bildefilen være ca 6500x4600 (75dpi), men det er grensen. Siden det er et kart og man gjerne vil studere detaljer burde bildet være på over 150dpi som betyr 12900x9300.

Med google earth pro kan du ta screenshots på 4800x2700, men så er jo ikke google earth så veldig pent da.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Hvor fant du Norgeskart str: 220x160cm? Har du link?
Jeg kan generere kart etter ønske (større enn du har papir til). Hvor mange kroner tenker du å bruke på dette?
Nå har jeg ikke gjort det selv, men jeg mener det skal være mulig å generere et kart over Norge med data fra Kartverket og et program som eksempelvis QGIS. Har ikke forsøkt selv da jeg ikke gadd laste ned 4,8 GB med kartdata (jeg gikk da for N50 topografisk kart i vektor, mulig du må lese deg opp på de ulike pakkene med kartdata for å finne ut hva du trenger). De fleste kartdataene er gratis selv om du må putte de i handlekurven. Kan jo være verdt et forsøk, hvis du ønsker å gjøre det selv