Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 2395
Deler av skjermen på laptopen har blitt knust. Hvordan vet jeg ikke, og det spiller ikke så stor rolle uansett da det hjelper meg lite.

Så jeg blir nå nødt til å ordne en ny skjerm, men er litt usikker på hvor. Maskinen er kjøpt fra statene og har ikke mulighet til å sende den avgårde dit da jeg trenger den i jobb. 90% av tiden bruker jeg kun ekstern skjerm, men det er trasig å stille med maskinen i møter når den ser ut som den gjør. Vil anta at det kan bestilles fra produsent, men har en følelse av at det blir fryktelig dyrt. Originalskjerm er forsåvidt ikke så viktig.

Har sett litt på Ebay uten hell.

Maskinen er fra 2014.
send en mail til razor, og hør om de har noen verksteder i Europa( som de mest trolig har) Vet at apple klarer å få reparert enheter som blir sendt til eksternt verksted i utlandet ganske fort. Typ i løpet av 3-7 dager(tur-retur). Dessverre bruker skjermbytte på laptops å være så dyrt at det nesten hadde lønt seg å kjøpt ny.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du finner skjerm på Ebay fra statene til rundt 800, men 300,- i frakt + toll.
Mulig det dukker opp noe i ettertid, så er verdt å sjekke innimellom.
mange produsenter bruker samme type skjerm, så om du Googler litt kan du nok finne en annen som kan passe.
Etter å ha sett en teardown så er det nok ikke uoverkommelig å gjøre det selv, varmepistol/hårføner og tålmodighet er et godt tips.