Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 2342
Begynner terrorismen og gå ut av kontroll? Kan vi oppleve ting som du har sett på "24 hours"?
Der en Atombombe sprenges i en by med mange sivile og uskyldige mennesker?
____________________________________________________
I VG i dag kunne man lese:

Spørretimen i parlamentet ble avbrutt i ettermiddag etter at en mann kastet fiolett pulver på statsminister Tony Blair.

En mann i publikumsgalleriet sto opp og ropte noe om "innser du" og "5 år". Blair reagerte tydelig da han ble truffet. To mann ble arrestert, mann ensom kastet pulveret og en annen som holdt opp en plakat. En organisasjon som kaller seg "Fathers 4 Justice" har påtatt seg ansvaret for aksjonen.
____________________________________________________

Da tenkte jeg jeg hva som skjedde med presidenten i USA på "24 hours"

Og Norge, er vi for opptatt av andre ting, og tenker for lite på Terrorangrep?

Hva skjer visst en Bombe sprenges på vår største oljeplattform/eller ved et stort oljefelt?
Eller et dødelig virus begynner og sprees gjennom verden?

Skal vi da si at "vi var på vei til forberedelse” mot terrorisme?

Og hva med USA som gikk til angrep på Irak, dette skaper bare enda mer terror. USA har jo dempet ned, men nå foregår det jo en Gerilja krig, og det vet man er vanskelig å vinne.

Man kan jo se på Vietnam kriger, USA ble jo egenlig ”kastet ut”.

Så hva mener dere, gjør vi nok motstand mot terror?
Liker hva du har skrevet. Er faktiskt litt bekymret om hvordan verden vil se ut om om 10år.
Gjør vi motstand mot terrorisme eller støtter land f.eks. USA kommer vi nok til å bli angrepet av terrorisme en gang før eller siden.. Men å forberede oss mot et angrep ved utplassering av gassmasker osv vil mest sannynlig ikke provosere Bin Laden & co
Det at CIA, FBI og hele pakka skal ha skylden for at 9/11 kunne vært unngått synes jeg er drøyt. Når man lever i et fritt samfunn har terrorister nesten uendelig med muligheter og anledninger til å terrorisere oss.
Opprinnelig postet av Frazzy
Begynner terrorismen og gå ut av kontroll? Kan vi oppleve ting som du har sett på "24 hours"?
Der en Atombombe sprenges i en by med mange sivile og uskyldige mennesker?
Vis hele sitatet...
Har noen noensinne hatt terroren under kontroll?! Det kan jo knapt kalles terror om man har full kontroll over den Sett fra f.eks bin ladens side forsvinner også litt vitsen med terroren om resten av verden har full kontroll over hva som skjer.

Opprinnelig postet av Frazzy
Og Norge, er vi for opptatt av andre ting, og tenker for lite på Terrorangrep?

Hva skjer visst en Bombe sprenges på vår største oljeplattform/eller ved et stort oljefelt?
Eller et dødelig virus begynner og sprees gjennom verden?

Skal vi da si at "vi var på vei til forberedelse” mot terrorisme?
Vis hele sitatet...
Vi er faktisk forbredt mot terrorisme. Kanskje ikke så mye som mange ønsker, men vi har beredskap og forsvar mot terrorisme. Bondevik er ikke helt blåøyd.

"Er på vei til forbredelse mot terrorisme"? Et sted må man jo starte, og da er man jo også et sted i prossen i forbredelses fasen, men jeg vil ikke påstå at vi er i den nå.

Opprinnelig postet av Frazzy
Og hva med USA som gikk til angrep på Irak, dette skaper bare enda mer terror. USA har jo dempet ned, men nå foregår det jo en Gerilja krig, og det vet man er vanskelig å vinne.
Vis hele sitatet...
Jeg blir så irritert og det kålhue bush. Alt er bare blitt værre siden han startet. Saddam har ingen atomvåpen og han har fått store deler av de fanatiske muslimene i irak mot seg. De sier at det er ærklært jihad mot den vestlige verden, men det er bare bull. Ifølge min pakistanske venn kan de ikke det, siden de verken har resten av den muslimske verden med seg, eller de som faktisk kan ærklære jihad. De prestefolka
Opprinnelig postet av cokeloop
Gjør vi motstand mot terrorisme eller støtter land f.eks. USA kommer vi nok til å bli angrepet av terrorisme en gang før eller siden.. Men å forberede oss mot et angrep ved utplassering av gassmasker osv vil mest sannynlig ikke provosere Bin Laden & co
Vis hele sitatet...
Fint inlegg med tanke på at du er en amerikansk statsborger!

Bosett dere på landet folkens, da er risikoen for bilbomber mye mindre!
Terrorisme er ute av kontroll, det er det som gjør den til terror.
Det er egentlig ikke slik at situasjonen er spesiellt mørk i forhold til hva den var for 20 år siden. Sett fra et litt militært perspektiv har norges, og de fleste vestlige kapitalistiske lands, trusselbildet blitt radikalt endret de siste 15 til 20 årene. Før Berlinmuren falt, under den kalde krigen hadde man et klart definert trusselbilde; mens atomkappløpet pågikk var verden delt i 2, øst og vest. Man visste hvor fienden var, hvilke kapasiteter den hadde, etterretningsoppgaven gikk stort sett ut på å finne ut hvilke hensikter fienden hadde.
Et lands militære kapasitet, sammen med dets hensikter utgjør hvorvidt det er en trussel.


For oss i Norge har egentlig ikke terrorismen siden 9/11 utgjort noen særlig trussel, men vi har også her i landet mange strategiske punkter som vil være potensielle terrormål. Dette dreier seg om knutepunkter i infrastruktur, telekommunikasjon, og offshore innstallasjoner. Atomkraftveverket på kola-halvøya kan også nevnes ettersom et eventuellt anslag på dette vil få store konsekvenser for landet vårt.

Norges forsvar er etter mimn mening godt forberedt mot terror angrep, i den grad det går ann å forberede seg mot terroranslag. Vi har en masse avdelinger i forsvaret som har spesifikke oppgaver innen objektsikring, slike avdelinger vil umiddelbart bli satt inn dersom etterretningen tilsier at vi kan vente terror anslag. Jeg har selv deltatt i skarpt objektsikringsoppdrag for å hindre eventuelle anslag mot en av NATOs innstallasjoner i Norge.

Slik jeg har oppfattet det, fantes det etteretning i USA før 11.september som tilsa at noe slikt kunne skje. Det var styresmaktene i landet som ikke tok gode nok forhjåndsregler etter min mening.

Måten jeg tror vi kan sikre vår egen sikkerhet på er gjennom nøytral og profesjonell deltagelse i internasjonale fredsoperasjoner. Vi er avhengige av hjelp fra andre nasjoner dersom vi står ovenfor en invasjonstrussel, dette kan vi kunne sikre oss gjennom selv å hjelpe andre. Vår utenrikspolitikk må aldri gå i retning av USAs kriger for å trygge sin egen sikkerhet, vi vet jo alle at dette har fungert dårlig. NATO er Norges trygghet i dag, vi må sørge for at det forblir slik.

edit: Hyllekjeks: Risikoen for bilbomber er liten i Norge grunnet vår geografiske beliggenhet. Norge er en kystnasjon, det er lite trolig at svenskene kommer til å sprenge biler hos oss med det første, det må du være enig i.
Slik trusselbildet er i dag, litt forenklet, så vil et angrep på Norge komme i form av mindre spesialtrente enheter som gjør anslag mot vitale mål. Ergo dersom sivile vil bli utsatt for terror angrep vil det være fordi de oppholder seg i umiddelbar nærhet av vitale mål i landet.
cokeloop Det heter vernemasker ikke gassmasker, fordi de verner mot alle kjennte B og C-stridsmidler (Biologiske og kjemiske) - ikke bare kjemiske.
Sist endret av knusp3r; 19. mai 2004 kl. 20:21.
Frazzy's Avatar
Trådstarter
USA driver jo en slags terrorisme på den måtten de behandler fangene i Irak.
Rart jeg ikke har hørt noe om amnesty, trodde de var imot slikt.

Noen som er enig/uenig?
Det er en god ting jeg har gjort som jeg kan se tilbake på å le av, som f.eks å mist en softis i et badebasseng. Forhåpentligvis vil menneskehet overleve,og de vil kunne se tilbake på denne tidsepoken og le de og...
Dette var en interresant post.
jeg frykter seriøst hva som vil skje om terrorismen fortsetter utviklingen som har startet, nå er det jo så ufattelig mer terrorisme enn det var for tja. 10 år siden.
det jeg lurer på er hva som skal til for å stoppe det?
Religion er jo en god drifkraft bak terrorisme. Så lenge det finnes religion så vil man også ha fanatiske grener av religionen som er villig til å gå til angrep på sivil befolkning og til og med ta sitt eget liv i samme slengen for å (hvertfall fra de sin synsvinkel) kjempe for sin sak.
Personlig tror jeg ikke det finnes noen annen måter å stoppe terror på en å bruke militærmakt. Disse personene er villige til å dø for sin sak, uansett hvor liten sjangse de har for faktisk å lykkes. Dermed er det så å si så godt som umulig å få dem til å kapitulere.
Forresten så er terrorisme en veldig subjektiv definisjon. De vi kaller terrorister idag, kaller seg selv "frihets forkjemper" eller noe lignende, Tyskerene kallte "Gutta på skauen" og MILORG for terrorister, mens vi ser på dem som krigs helter.


http://www.tetrisblocks.net/superislam.jpg

beklager kunne ikke dy meg
Jeg tror religion er overvurdert som en grunn til terrorisme. Usa og Israel skaper nye terrorister hver dag pga sin opptreden i araberverden og det ikke utelukkende pga religionen. Hvor mange terrorister har ikke blitt skapt ved de siste ukers avsløringer om amerikanske tortur i fengslene i Irak?

Man kan bruke så mye vold man vil mot "terroristene", rive ned hus i Palestina, skyte Irakere som gjør motstand osv, men det fører bare til enda mere terrorisme.
Opprinnelig postet av Simple
Jeg blir så irritert og det kålhue bush. Alt er bare blitt værre siden han startet. Saddam har ingen atomvåpen og han har fått store deler av de fanatiske muslimene i irak mot seg. De sier at det er ærklært jihad mot den vestlige verden, men det er bare bull. Ifølge min pakistanske venn kan de ikke det, siden de verken har resten av den muslimske verden med seg, eller de som faktisk kan ærklære jihad. De prestefolka
Vis hele sitatet...
Skal nok ikke se bort i fra at han gikk inn i irak for å få olje.. + at jeg tror han er en maktsyk jævel, akkurat som faren sin..
Opprinnelig postet av FotSopp
De vi kaller terrorister idag, kaller seg selv "frihets forkjemper" eller noe lignende, Tyskerene kallte "Gutta på skauen" og MILORG for terrorister, mens vi ser på dem som krigs helter.
Vis hele sitatet...
word

Eneste forskjellen var faktisk at milorg, kompani linge osv ikke drepte sivilbefolkning eller gjorde kamikaze angrep mot forskjellige mål. Det gjør gutta på bagdad (hehe). Milorg og Kompani Linge ødela forskjellige strategiske mål som var viktige for Tyskland. Sånn sett var jo World Trade Center et fair mål, men å f.eks bombe et tog eller smelle en bombe i et marked er ikke særlig identifiserbart med de norske gutta.
Opprinnelig postet av DonTomaso

Man kan bruke så mye vold man vil mot "terroristene", rive ned hus i Palestina, skyte Irakere som gjør motstand osv, men det fører bare til enda mere terrorisme.
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at jeg var enig i Israels håndtering av selvmords aksjonene, å drive kolletiv avstraffelse på grunn av noen få menneskers handlinger er galt. "Per sprenger seg selv og ole i lufta, derfor skyter jeg jens i kneet"
Men man kan ikke la personer/grupper som tyr til grusomme midler, ja også personer innenfor hæren, få fritt spillrom uten at man setter inn midler for å forhindre at det fortsetter å skje. Hvert land/grupper/organisasjon vil beskytte sine interesser og mange ser nok å gripe til våpen som den eneste utvei, jeg sier ikke nødvendig vis at det er moralsk riktig, men for meg ser det ut som den mest åpenbare løsningen . ville du ikke gjort allt for å beskytte kjæreste, venner og familie?

Skal det ikke mye til for at du forkaster alle dine overbevisninger og heller slutter deg til massen?
Sist endret av FotSopp; 22. mai 2004 kl. 01:29.
I dag tok jeg meg selv i å være en ignorant som ikke har visst nok om ting som skjedde i forrige millenium. Satt å bladde i noen Hvem Hva Hvor bøker fra syttitallet. Dere som tror terrorisme er noe som ble høyaktuellt etter 9/11.. Vel. Glem det. Flykapringer, bomber, attentat, kidnappinger, organiserte terrorgrupper, gisseltakninger.. det var massevis av dette på f.eks syttitallet. Mens flykapringer nærmest har blitt tabu nå var det snakk om et hundretalls flykapringer på noen år den gangen. Og ja, islamsk fanatisme fantes absolutt for tretti år siden også.
Terroren går begge veier, jeg liker ikke når folk demoniserer araberne fremfor oss vestlige. Dette går begge veier. Problematikken sett fra et annet perspektiv (ikke nødvendigvis mitt):

Mange forskere, professorer og andre "lærde" mener at det vesten i dag opplever som terrorisme, vil bli sett på som en heltemodig global frigjøringskamp (fra turbokapitalisme, USA, etc) om 100 år.

Midtøsten må kunne sies å være kilden til terroren som kommer i vår retning. Området har også en snart hundre år lang blodbesudlet tid bak seg, og "vi" i vesten har veldig mye av skylda for dette. Bakgrunn: Tyrkia styrte store deler av midtøsten fra 1500-tallet og utover. I 1880 tok britene kontroll over Egypt, og kontrollerte dermed Suez-kanalen, som sikret rask handelsforbindelse med koloniene. Da WW1 kom lovte britene og franskmenna å la midtøsten få frihet fra Tyrkia hvis de kjempa på deres side. Araberne har alltid hatt et ønske om å samles, og hev seg inn i krigen. Det de ikke visste var at B og F planla alt annet enn frihet for araberne bak deres rygg, og underskrev avtaler om deling av midtøsten etter krigen. Olje, Suezkanal og andre ressurser var for fristende. Siden den gang har USA og Storbrittania rævkjørt arabere for å bli rikere; Starta kriger, drevet terror, splitta og herska. I tillegg løste vi europeere vårt jødeproblem enkelt og greit: Vi gav dem land i Palestina, og alle kjenner vel blodstanken etter det.

De samme professorene som er nevnt over, rynker ikke stort på panna av 9/11 og lignende hendelser. De ser på det som et klassisk resultat av modellen Handling/Konsekvens. Er vi i fare? Ja, hvorfor ikke. Personlig håper jeg bare at det ikke er for sent for fred. (Det er antageligvis det)

N5K oppsummerte greit:
Faen ikke rart folk vil "gi litt tilbake" til USA, spør du meg...
Vis hele sitatet...
Sist endret av Gilgamesj; 22. mai 2004 kl. 12:02.
Se på alt USA har gjort opp gjennom årenes løp. Styrta lovlig valgte regjeringer og presidenter, for så å sette inn diktatorer. Ta Chile som et eksempel.
Faen ikke rart folk vil "gi litt tilbake" til USA, spør du meg...

Oppfordrer alle til å lese "Blanke løgner, Skitne sannheter" av Stian Bromark og Dag Herbjørnsrud (ISBN: 82-10-04764-7). Genial bok om det nye verdensbildet, mytene vi bygger vår forståelse av verden på, og om bl.a. hvor mye/hvordan den "østlige" delen av verden har påvirket USA/den vestlige delen av verden.

En interessant ting i boken er f.eks. at World Trade Center ble bygget som en hyllest til Islam, med Mekka som forbilde. (Tegnet av Minoru Yamasaki, en amerikansk arkitekt med japanske foreldre).
Opprinnelig postet av Frazzy
USA driver jo en slags terrorisme på den måtten de behandler fangene i Irak.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke terrorime, det er krigsforbrytelser, brudd på forskrifter og lover som sier hvordan krigsfanger skal behandles.
Frazzy's Avatar
Trådstarter
Så, en gutt på 17 år laget Sasser (et virus) fordi moren da skulle få flere Pc-er og reparere.
__________________________________
http://www.itavisen.no/art/1298838.html
---------------------------------------------------

Hva skjedde?

Jo, tusenvis av Pc-er ble infisert og selskaper som IF hadde problemer.
Nok om det.

Men visst en 17 år gammel gutt fra Tyskland kan lage et så ”farlig” virus, hva kan da terrorister som har penger/makt klarer?
Hva visst strøm eller vann hadde blitt utilgjengelig over store deler av verden?
Hva visst alt som var koblet sammen til, eller styrt av en datamaskin ”slo seg av”?

Og en annen viktig ting er hva visst Biologisk/eller kjemiske virus/gasse blir slippet ut?

Dere lærer faktisk litt av å se på 24, og andre filmer. Ikke at jeg sier alt er rett, fordi det er USA som lager filmene/seriene og da fremhever de seg selv ofte.

Så hva visst et ekstremt dødelig virus ble gitt til en tilfeldig på et kjøpesenter?

Han kommer jo da i kontakt med utrolig mange folk på veien hjem, og de folkene han kom i kontakt med kommer i kontakt med andre folk.

Et dårlig eksempel:
|
||
||||||
|||||||||||
|||||||||||||||||||||
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

Så dette med USA, hvordan hadde verden vært i dag visst USA hadde vært som ”Island” bare for å ta et land. Hadde verden vært bedre da?



http://www.wackyneighbor.com/ashcroft/
Opprinnelig postet av Frazzy
Hva visst strøm eller vann hadde blitt utilgjengelig over store deler av verden?

Så hva visst et ekstremt dødelig virus ble gitt til en tilfeldig på et kjøpesenter?
Vis hele sitatet...
Strøm og vann er utilgjengelig over store deler av verden, ikke glem at det bor ekstremt mange forferdelig fattige mennesker i Asia, Afrika og Sør Amerika f.eks. Disse bekymrer seg nok lite om våre datamaskiner krasjer, de er mer opptatt av å holde seg eller barna sine i livet til neste dag.

Det med virusspredning på kjøpesentre o.l. er veldig aktuelt, du har kanskje hørt om terroristene som angrep med nervegassen Sarin på Tokyos undergrunnsbane 20.03.1995?
Over 3000 mennesker ble skadet og måtte på sykehus.
(Dette er også et godt eksempel på at terror var en populær tidsfordrivelse i noen kretser før 11.september)

En annen effektiv måte for spredning av biologiske stridsmidler kan være i rulletrapper, en person kan enkelt og diskre påføre slikt langs "gelenderet" i en rulletrapp, der hvor folk holder hendene. Dersom dette gjøres på Oslo S vil i løpet av en dag mangfoldige tusen være i kontakt med stoffet.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
"Hva visst strøm eller vann hadde blitt utilgjengelig over store deler av verden?
Hva visst alt som var koblet sammen til, eller styrt av en datamaskin ”slo seg av”?
Vis hele sitatet...
Dette kunne ha skjedd da det var/er en feil i tcp/ip protokollen.
Frazzy's Avatar
Trådstarter
Tenkte litt på alle maskinene som var på sykehus, ect...
Jeg synes det er bra at bush's slaver ikke finner bin laden. Om de skulle gjøre det engang i fremtiden så tror jeg ikke terroren tar slutt. Tror heller at den bli verre og al qaida medlemmer rundt omkring i verden går berserk med bombene sine og fjerner mer sivile mennesker.

Leste akkurat på vg.no at Bush skal ha fått skrubbsår og kutt både på kinnet, overleppen, nesen, høyre hånd og på begge knærne etter sykkelvelt. Drepe uskyldige kan han men sykle kan han faen ikke.
Han kan ikke kjøre på Segway heller
Frazzy's Avatar
Trådstarter
Les

Som derre ser, kan sikkerheten ofte være stor, men det kommer stadig folk igjennom.

Tenker på mye han kunne gjort, visst det var en terrorist som var ukledd.
Greit nok, det der var jo ikke akkkurat sjokkerende. Mannen ble jo bedt om å forlate området før de kongelige ankom uansett.
Vet ikke hvor mye han egentlig kunne gjort jeg, kanskje plassert ut en form for ladning som kunne detoneres i ettertid. Men selv om han klarte å passere er det ikke sikkert han ville kunnet gjøre stort mer, vet ikke hvordan sikkerheten var når han først hadde kommet inn.
Dette er jo et typisk eksempel på hvordan sikkerheten ofte feiler dersom man bare later som man hører til på stedet og er overbevisende nok.
▼ ... over en uke senere ... ▼
USA gjør det rette når de går inn for å dempe terror ved å angripe landene i midtøsten. Det er bare synd at vi andre ikke vil hjelpe til...

og USA og Israel skal ikke ha noe ansvar for terrorismen hittil.
Jeg finner det høyst merkelig at de skal få skylden for terror, etter som disse to landende faktisk kjemer imot terror.

om måten de opptrer på:
Vel, hvis du sikter til drepte sivile, så skjer dette i alle kriger.
Og USA/Israel går ikke målrettet etter sivile(iforhold til de som de kjemper mot).

Hvis du sikter til fangene i Irak:
Dette skjer også i nesten hver krig, og vi skal også huske på at Saddam(som de sloss mot i Irak) har gjort langt værre ting.
Og at det ikke er hvem som helst som sitter i fengselet!
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Da - Nuka
USA gjør det rette når de går inn for å dempe terror ved å angripe landene i midtøsten. Det er bare synd at vi andre ikke vil hjelpe til...
Vis hele sitatet...

Herregud, aggresive handlinger som angrep avler mer terror.

og USA og Israel skal ikke ha noe ansvar for terrorismen hittil.
Jeg finner det høyst merkelig at de skal få skylden for terror, etter som disse to landende faktisk kjemer imot terror.
Vis hele sitatet...
Israel bedriver jo selv statsterrorisme... Håper ikke du mener at en selvmordbomber i ny og ne er noe imot systematisk utrensking.

om måten de opptrer på:
Vel, hvis du sikter til drepte sivile, så skjer dette i alle kriger.
Og USA/Israel går ikke målrettet etter sivile(iforhold til de som de kjemper mot).
Vis hele sitatet...
Greit nok sivile dør i krig, men ville du sagt det samme hvis det var mora eller dama di som ble drept? Derfro kan det lønne seg å unngå krig

Hvis du sikter til fangene i Irak:
Dette skjer også i nesten hver krig, og vi skal også huske på at Saddam(som de sloss mot i Irak) har gjort langt værre ting.
Og at det ikke er hvem som helst som sitter i fengselet!
Vis hele sitatet...
Alle vet at saddam var en grusom diktator. MEN USA leker verdenspoliti.

Hvis en politistyrke slår til mot gisseltakere, og gisslene er blitt torturert, men gisslene er selv forbrytere (rivaliserende gjenger eller noe.) Er det greit at politiet tortureret gisslene? Kan det unnskyldes ved at gisseltakerne også torturerte dem, eller at de var forbrytere?
At USA leker verdenspoliti er ikke helt rikitg.
Under den kaldekrigen, kanskje! (Men egentlig var det stater og land som ba USA om hjelp da også).

Nå, så er det faktisk terroristene som angriper USA(Og egentlig hele vesten), og USA som tar igjen, og prøver å få overtaket ved å gå på aggresiven.

At millitære aksjoner fører til mer terror:
Kanskje akuratt der og da, men på sikt vil det bli bedre!
Og enste vei er nok en gang en millitær handling!
Terroristene vil ikke gi seg før alle hvite mennesker er drept og hele verden er Islamsk.
Da - Nuka, faen til piss er det lenge siden jeg har hørt.
Krig og vold (...eller "militæraksjoner" som noen liker å kalle det) fører kun til meg krig og vold. Ikke bare nå, men også i fremtiden! (...noen liker å kalle det "terror")

Make Love, not War ;]
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Opprinnelig postet av Da - Nuka
At USA leker verdenspoliti er ikke helt rikitg.
Under den kaldekrigen, kanskje! (Men egentlig var det stater og land som ba USA om hjelp da også).
Vis hele sitatet...
Det jeg mener med verdenspoliti er at de driver å rydder opp i verden på steder de ikke har noe å gjøre... Greit nok hvis FN gir sin velsignelse da vil opplegget være legitimert av dem, men i forb. med Irak ser vi at USA gir faen i FN når de selv vil noe.

Nå, så er det faktisk terroristene som angriper USA(Og egentlig hele vesten), og USA som tar igjen, og prøver å få overtaket ved å gå på aggresiven.
Vis hele sitatet...
Haha, mer overfladisk går det vel ikke ennå bli
Så latterlig naiv at det ikke fortjener et svar.


At millitære aksjoner fører til mer terror:
Kanskje akuratt der og da, men på sikt vil det bli bedre! Og enste vei er nok en gang en millitær handling!
Vis hele sitatet...
Kan du begrunne dette? Stemmer dette med hva vi har sett tidligere her i verden? (hint: NOT)

Terroristene vil ikke gi seg før alle hvite mennesker er drept og hele verden er Islamsk.
Vis hele sitatet...
Igjen presterer du å være så overfladisk at man bare for riste på hodet og le.
Her er et interressant blog innlegg som tar for seg Al-Qaidas mål.
At USA leker verdenspoliti er ikke helt rikitg.
Under den kaldekrigen, kanskje! (Men egentlig var det stater og land som ba USA om hjelp da også).
Vis hele sitatet...
USA leker verdenspoliti, jo. Se bare på Afghanistan og Irak. De støtter også Israel, en terrorist-stat som dreper sivile (ikke har noe med krigen der å gjøre) og ødelegger husene dems. Hvorfor du støtter disse terrorlandene er forbi meg.

Nå, så er det faktisk terroristene som angriper USA(Og egentlig hele vesten), og USA som tar igjen, og prøver å få overtaket ved å gå på aggresiven.
Vis hele sitatet...
Det lyser uvitenhet av det utsagnet der. USA har vært utrolig mye værre enn hva f.eks. Osama har vært. Hvis du ser all dritten USA har gjort siden 50-tallet, og sammenlikner det med Osama & Co. er Al-Qaida bare småbarn.

USA bruker krigen mot terror som en unskyldning for å spre kapitalismen sin over hele verden. Disse krigene kunne heller ikke ha kommet på et bedre tidspunkt, alle Amerikanere hyler over at de må betale 3 kr. literen, og hva bedre kan du gjøre med det enn å åpne nye oljemarkeder i land som ellers var lukket for deg?

At millitære aksjoner fører til mer terror:
Kanskje akuratt der og da, men på sikt vil det bli bedre!
Og enste vei er nok en gang en millitær handling!
Terroristene vil ikke gi seg før alle hvite mennesker er drept og hele verden er Islamsk.
Vis hele sitatet...
På sikt vil det bli bedre? Du mener, når Zionistene har renska det hellige land for Arabere? Eller når Irakerene sitter igjen med småpenger fra landets ufattelige rikdommer? Hvem skal bli beskylt for å ha WMD neste gang? Cuba?

Terroristene gir seg ikke før Amerikanere slutter med imperialismen sin. At du ikke har skjønt det, er overraskende siden ethvert annet oppegående menneske har gjort det. Men avataren din svarer for seg selv.
www.tellhim.no

Tellhim.no ønsker å samle inn penger til en annonse i Washington Post der vi forteller hva Norge mener om Irak-krigen, og George W. Bush' utenrikspolitikk.
Vis hele sitatet...
Følg mitt strålende eksempel, og donner 20kr ved å sende tellhim til 2030
Opprinnelig postet av Da - Nuka
om måten de opptrer på:
Vel, hvis du sikter til drepte sivile, så skjer dette i alle kriger.
Og USA/Israel går ikke målrettet etter sivile(iforhold til de som de kjemper mot).
[/b]
Vis hele sitatet...
Hvem startet krigen?`uten gyldig grunn? imot fn`s råd?

(usa,usa,usa er de rette svarene)

fordi de ville krige litt (de hadde ingen grunn eller håndfast bevis) nede i midtøsten,
blir flere og flere sivile drept helt meningsøst der nede,
fn frarådet krigen,bush dreit i det og sendte inn styrker i fleng.
Mange amerikanere og sivile har dødd på grunn av denne avgjørelsen.
Jeg tror ikke like mange ville dødd hvis saddam fortsatt regjerte,
og det finnes vel andre måter og få folk avsatt på?

Det er desutten ingen god grunn,at man skal avsette en diktator,
for og gå til krig når man ikke enagang sier dette i offentlighet man vasser rundt grøten!

No pun intended,mvh 3dme.
Jeg har tatt ett lite oppgjør med psykopat kommentarene deres her:
http://www.freakforum.nu/forum/showt...582#post366582
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
Da - Nuka:Du svarer ikke på spørsmål og argumenter fra meg og kriss lenger oppe her...
Sist endret av SilverKhan; 4. juni 2004 kl. 13:59.
hvordan verden ser ut om 10 år er vanskelig å si..man får vel bare vente å se..