Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 1794
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Amerikanske sikkerhetsdirektiv har bestemt at det nå skal lages forbud på alle flyturer til USA mot å stå i do-kø.

Singapore airlines, og mange andre, synes dette er latterlig. Representanter fra flyselskapet skal ha sagt "Her prøver vi å få folk til å gå rundt, slik at de ikke får problemer med å sitte stille i lange perioder, og samtidig skal vi forby dem å stå i do-kø? Latterlig."

Mer informasjon fra stuff.co.nz

Synes dere at amerikanske sikkerhetstiltak begynner å gå litt vel langt?

h
Tja, hørte om detter for noen uker siden..
Skjønner jo at Amerikanerne har litt noja for tiden, men skjønner ikke helt poenget med dokø forbud.

En kaprer hadde jo kapra flyet om han sto i kø eller ikke?
Jeg synes det begynner å gå litt for langt borti statene. Folk som jobber i skyskrapere får fallskjermer til julegave, og nå dette. Sikkerhetstiltakene er latterlige. synes jeg da
frykt selger..
Amerikanerne kan da ikke bare kjøre gjennom enn sånn sak uten å ha godkjenning fra et internasjonalt flyforbund? Husker jo de ville at alle flygningne til dem skulle bemannes militært også, men da satte norkse og andre lands flymyndigheter ned foten.
Jeg kan se for meg at de vi forhindre at personer som gjør en operasjon ombord på flyet skal utveksle våpen eller planer. Dessuten er det langt vanskeligere å ha oversikten over hva som skjer i en slik do kø enn når alle passsjerer sitter i setene sine.
Jeg trodde USA alleredet hadde sivile troopers på flyene? Kankje dette var innenriks.
Er det andre en meg som syns at USA har begynnt å bli litt vel paranoid politikk, de bruker jo milliarder av dollar på ubruklige antiterror systemer og regler, selv når økonomien går på dunken.

Nå blir sikkert flyselskapene saksøkt fordi noen pisset på seg eller noe. LOL!
(er det rart flyselskapene går konkurs)
Opprinnelig postet av The Lama
Er det andre en meg som syns at USA har begynnt å bli litt vel paranoid politikk, de bruker jo milliarder av dollar på ubruklige antiterror systemer og regler, selv når økonomien går på dunken.
Vis hele sitatet...
De er ikke paranoide uten grunn.
Man prøver vel å unngå 11/9 igjen, da.
Det finnes likevel grenser. USA tøyer dem vel langt nå.
"De er ikke paranoide uten grunn"...

Kan du utdype den litt?
Tror han tenker på terrorangrepene. Disse gir likevel ikke grunn til å bombe et helt folk i midtøsten.
Det er jo en god del som ikke akkurat er fan av USA og hva de driver med, og kan finne på å uttrykke dette gjennom terroraksjoner. Å bombe Midtøsten løser nok ikke det problemet, men økt flysikkerhet er vel helt greit.
Sist endret av Gullhorn; 30. januar 2004 kl. 20:47.
Ser Usa's poeng her i teroor frykt, men pokker heller, blir det kølapp system da eller? å være pissatrengt er grusomt og ingen fortjener det.
Kølapp system er nok lurt. tror ikke folk pisser noe mer på seg av denne grunn. Jeg antar at myndighetene velger å ha et standpunkt som "alle er mistankte frem til det motsatte er bevist" og med dette i bakhodet er jo køforbud et nyttig hjelpemiddel.
Sist endret av knusp3r; 30. januar 2004 kl. 22:58.
Opprinnelig postet av knusp3r
Jeg trodde USA alleredet hadde sivile troopers på flyene? Kankje dette var innenriks.
Vis hele sitatet...
Alle interkontinentale fly, hvertfall fra USA, har minst en US Air Marshal ombord. Disse er bevepnet i sivile klær.

Det har også vært snakk om at alle innenriks fly i USA også skal få Air Marshal ombord.
Noiaen deres kommer ikke til å hjelpe på meg, for jeg kommer til å oppføre meg normalt, stå i dasskø, og ikke gå rundt og mistenke alle som ser litt arabisk ut for å være terrorister. Fy faen som jeg er lei av at dem skal lage regler helt ut av det blå. Hva blir det neste? At det ikke er lov til å ta med seg sko inn på flyet, og man har ikke lov til å se sånn og sånn ut?
Pinnsvinet: Ja jeg har merka at de er spesiellt oppmerksomme på sko faktisk. Klart de er paranoide. De har jo terga på seg en hel del folk og nå får de smake det.
Ministry of Love
sptz's Avatar
Nå har det tippet helt over for de.. Bare mentalt ubalanserte personer kan finne på noe slikt.. 11/9 var ille, men når de lager helt paranoide lover så viser det bare at terroristene har vunnet. Men noen som har fått med seg straffen for å stå i do-kø?
Mobiltelefoner blir trolig også forbudt i nermeste framtid.

Les mer på TIME.com
USA's paranoia må da vel snart utløse reaksjoner? De kan da ikke bare fortsette med sitt uten hensyn? Håper de kan få et litt bedre syn på saken dersom de får en ny president i november.
SharQ: Jeg synes du igrunn satt den artikkelen litt på spissen. Amerikanske myndigheter sendte en etterspørsel om å forby folk å reise seg og deretter sammle seg. Dette gjaldt ikke bare foran toalett, men også hvor som heldst i flyet. Myndighetene sende denne etterspørselen til Australske flyselskaper rett etter nyttår. Det var forøvrig høy terror fare i store deler av verden på dette tidspunktet. Det har aldri blitt sagt noe om at dette skal bli en regel, hvor vidt dette skal bli innført, hvilke flyselskaper om skal overholde eller følge denne regelen.
Opprinnelig postet av MacGyver
.... Myndighetene sende denne etterspørselen til Australske flyselskaper rett etter nyttår. Det var forøvrig høy terror fare i store deler av verden på dette tidspunktet....
Vis hele sitatet...

Hvorfor tror du at terror faren er høyere på noen tider av året? Terror kan forekomme når som helst, hvor som helst. Det er derfor det kalles terror.
Pinnsvin, jeg håper du forstod hva han egentlig mente? Etterretning (E-tjeneste) pågår hele tiden, hvis den amerikanske etterretningen får masse signaler om at det kan skje noe eller at diverse leder uttaler seg om fremtidige aksjoner. Ja da hever USA terrorberedskapen. Selvsagt er ikke dette avhengig av årstidene, men 11/9 er blitt en merkedag da NATO og US pleier å ha hevet terrorberedskap på alle sine baser/fartøyer/installasjoner.
Latterlig!
USA må roe seg ned 11 hakk (på de fleste områder) og innse at ikke alle som skal på do er terrorister. Og at mennesker med store og høye sko ikke nødvendigvis har en kniv eller en pistol i dem.
greit at 11/9 var ille, men USA har jo "tatt igjen", og mer til, derfor syns jeg ikke synd på dem.
Opprinnelig postet av knusp3r
Pinnsvin, jeg håper du forstod hva han egentlig mente? Etterretning (E-tjeneste) pågår hele tiden, hvis den amerikanske etterretningen får masse signaler om at det kan skje noe eller at diverse leder uttaler seg om fremtidige aksjoner. Ja da hever USA terrorberedskapen. Selvsagt er ikke dette avhengig av årstidene, men 11/9 er blitt en merkedag da NATO og US pleier å ha hevet terrorberedskap på alle sine baser/fartøyer/installasjoner.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg leste feil. Trodde han mente at måneder som februar og januar er mye mer aktive måneder for terror en ellers. Tok feil, beklager. Håper ingen skade skjedde .
Kristenfundamentalistene kan gå og trøkke sikkerhetsdirektivet opp der bak!