Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  128 27767
Kjenning av meg som ble hengt ut av de. Jeg viste ikke at han hadde gjort det de påsto han hadde gjort, men det viste seg å stemme. Han endte opp på sykehuset etter en voldshendelse som hadde med innlegget å gjøre.

Støtter selvfølgelig ikke det han har gjort, men tar personlig avstand fra å leke politi på fritiden.
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Nei, de har ikke pålitelige kilder. Alt foregår jo via sosiale medier. De risikerer å henge ut flere potensielle uskyldige. Inntrykket mitt er at MGO/Nabovarsel (og da spesielt rettet mot dem som er aktive) fremstår som en overhysterisk og kritikkløs gjeng som overhodet ikke har peiling på hva de holder på med. Å påpeke at det bare er pedofile personer alene er skyld i barnemishandling er jo bare helt hinsides tankeløst... Og hvorfor henge dem ut i sosiale medier? Hva hjelper det, når det er for sent? Hvorfor et så jævlig stort fokus på den skyldige, når man heller burde ha 100% fokus på å lytte og hjelpe ofrene? Og hva med de uskyldige i nær relasjon til den skyldige? Er de også unntatt regelverket?
Vis hele sitatet...
Han har selv uttalt at han ikke henger ut noen uten å få se dommen. Så om norges domstol ikke er politelig nok vet ikke jeg ass

Sitat av Viper33 Vis innlegg
Nei, de har ikke pålitelige kilder. Alt foregår jo via sosiale medier. De risikerer å henge ut flere potensielle uskyldige. Inntrykket mitt er at MGO/Nabovarsel (og da spesielt rettet mot dem som er aktive) fremstår som en overhysterisk og kritikkløs gjeng som overhodet ikke har peiling på hva de holder på med. Å påpeke at det bare er pedofile personer alene er skyld i barnemishandling er jo bare helt hinsides tankeløst... Og hvorfor henge dem ut i sosiale medier? Hva hjelper det, når det er for sent? Hvorfor et så jævlig stort fokus på den skyldige, når man heller burde ha 100% fokus på å lytte og hjelpe ofrene? Og hva med de uskyldige i nær relasjon til den skyldige? Er de også unntatt regelverket?
Vis hele sitatet...
Sitat av Viper33 Vis innlegg
For en usmakelig kommentar. Du bekrefter det mange andre personer syntes om en slik tankegang. Kortsiktig og lite gjennomtenkt.
Vis hele sitatet...
Og hvorfor er det en usmakelig kommentar?
Sist endret av 6ix9ine xx; 7. januar 2021 kl. 19:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Han har selv uttalt at han ikke henger ut noen uten å få se dommen. Så om norges domstol ikke er politelig nok vet ikke jeg ass
Og hvorfor er det en usmakelig kommentar?
Vis hele sitatet...
Så du mener det er et bedre argument å henge ut folk på nett, så lenge de er dømt av norsk lov? Makan til middelaldersk tankegang... Skal vi bare legge ned hele personvern-lovverket i samme slengen, så kan Aron og hans jentedisipler henge ut så mange de bare orker på nett.

Gå tilbake til innlegget, les innlegget og sett det i kontekst til mitt svar.

Sitat av dnbalex Vis innlegg
Kjenning av meg som ble hengt ut av de. Jeg viste ikke at han hadde gjort det de påsto han hadde gjort, men det viste seg å stemme. Han endte opp på sykehuset etter en voldshendelse som hadde med innlegget å gjøre.

Støtter selvfølgelig ikke det han har gjort, men tar personlig avstand fra å leke politi på fritiden.
Vis hele sitatet...
Kjenner en som ble falskt anklaget av en gruppe på sosiale medier. Mistet jobben, kona og barna i en og samme sleng. Ble frikjent av retten grunnet falske konstruksjoner av bevis fra gruppen. Han er fortsatt skilt, ser nesten ikke barna og går på NAV.

Og her sitter de i sin glitrende høyhet og spyr ut ting de åpenlyst ikke har peiling på.
Sist endret av Viper33; 7. januar 2021 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Så du mener det er et bedre argument å henge ut folk på nett, så lenge de er dømt av norsk lov? Makan til middelaldersk tankegang... Skal vi bare legge ned hele personvern-lovverket i samme slengen, så kan Aron og hans jentedisipler henge ut så mange de bare orker på nett.

Gå tilbake til innlegget, les innlegget og sett det i kontekst
Vis hele sitatet...
Jeg mener pedofile/folk som har knulla barn burde kjemisk kasteres og offentlig hengt ut så sånne mennesker har ikke retten til personvern lenger
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Jeg mener pedofile/folk som har knulla barn burde kjemisk kasteres og offentlig hengt ut så sånne mennesker har ikke retten til personvern lenger
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hvorfor? Er det for at du skal kunne føle deg bedre? Eller har du faktisk et argument som faktisk kan få meg til å revurdere meningen min?
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
er vist mange som er redde for og bli hengt ut her.. syns det aron gjør er bra. ville gjerne vite om det bodde en pedo oppi gata hvis jeg lar kidden min leike ute i hagen eller på lekeplassen, så man kan holde litt ekstra øye med dem.
Vis hele sitatet...
Og hva får deg til å tro at den pedofile i gata di jakter på barn i samme gate? Du tror altså ikke dem reiser lange veier for å unngå å bli identifisert? Og hvis du ikke passer bra nok på barna dine nå, bør du passe bedre på dem uansett hvem som bor i nærheten. Lykke til med heksejakta di.
Sist endret av ivar_oslo; 7. januar 2021 kl. 20:34.
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Kan du forklare meg hvorfor? Er det for at du skal kunne føle deg bedre? Eller har du faktisk et argument som faktisk kan få meg til å revurdere meningen min?
Vis hele sitatet...
Fordi at når du begynner å knulle barn ødelleger du barnets liv videre og derfor har du ingen rettigheter lenger.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Og hva får deg til å tro at den pedofile i gata di jakter på barn i samme gate? Du tror altså ikke dem reiser lange veier for å unngå å bli identifisert? Og hvis du ikke passer bra nok på barna dine nå, bør du passe bedre på dem uansett hvem som bor i nærheten. Lykke til med heksejakta di.
Vis hele sitatet...
hva med han dømte pedoen, som flytter til byen din og blir fotball trener for ungen din? hva med han?, skal han få lov til og flytte rundt på seg, og lett få seg en jobb rundt barn?. et register ville fått en slutt på sånnt. Jeg skjønner det er et sårt tema for noen av dere, men de tidene som var der pedoer kan flytte på seg rundt i lande vårt, og gjøre som dem vil er over.

jeg er ikke på noe hekse jakt, jeg bare sier meningen min på et nettforum, men jeg tror aron prata om at nettsiden hans med pedo register skulle være oppe nå en av dagene.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
hva med han dømte pedoen, som flytter til byen din og blir fotball trener for ungen din? hva med han?, skal han få lov til og flytte rundt på seg, og lett få seg en jobb rundt barn?. et register ville fått en slutt på sånnt. Jeg skjønner det er et sårt tema for noen av dere, men de tidene som var der pedoer kan flytte på seg rundt i lande vårt, og gjøre som dem vil er over.

jeg er ikke på noe hekse jakt, jeg bare sier meningen min på et nettforum, men jeg tror aron prata om at nettsiden hans med pedo register skulle være oppe nå en av dagene.
Vis hele sitatet...
Åpner snart, siden er klar tror jeg
Sitat av 6ix9ine xx Vis innlegg
Fordi at når du begynner å knulle barn ødelleger du barnets liv videre og derfor har du ingen rettigheter lenger.
Vis hele sitatet...
Seksuell misbruk av barn er en dårlig ting. Da har vi punkt 1. på plass.

Punkt 2. Hvilke rettigheter snakker du om nå?
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Seksuell misbruk av barn er en dårlig ting. Da har vi punkt 1. på plass.

Punkt 2. Hvilke rettigheter snakker du om nå?
Vis hele sitatet...
rettigheten til og være på smart telefon, ha en pc, jobbe med barn, bo inærheten av barnehager/skoler, du havner i et register.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
rettigheten til og være på smart telefon, ha en pc, jobbe med barn, bo inærheten av barnehager/skoler, du havner i et register.
Vis hele sitatet...
OK. Hvem skal bestemme alt dette og hvem skal sørge for at dette blir overholdt?
Sitat av Viper33 Vis innlegg
OK. Hvem skal bestemme alt dette og hvem skal sørge for at dette blir overholdt?
Vis hele sitatet...
det burde jo være den norske stat som gjør dette, men per dags dato så er det aron som har satt ballen igang. fårhåpentlig vis blir det en lov endring ettervært. vi får se. men et register er jo absolutt en god start.
Problemet med dette prosjektet er at falske rykter kan spres enkelt og fort:
https://www.nettavisen.no/okonomi/en...-95-3424058914
En ungdomsgjeng slo og ropte «pedo» og «rasist» til konduktøren: Nå blir han uthengt som rasist i sosiale medier
Sist endret av TylerDurden777; 7. januar 2021 kl. 21:12.
Sitat av TylerDurden777 Vis innlegg
Problemet med dette prosjektet er at falske rykter kan spres enkelt og fort:
https://www.nettavisen.no/okonomi/en...-95-3424058914
En ungdomsgjeng slo og ropte «pedo» og «rasist» til konduktøren: Nå blir han uthengt som rasist i sosiale medier
Vis hele sitatet...
er jo kun dømte pedofile med rettslige papirer som blir hengt ut i denne sammenheng. men og kalle folk pedofil uten noen form for grunnlag, det er jo absolutt ikke greit.
Kan ikke være de mest intelligente menneskene som er for dette greiene her. Tanken er kanskje god, men når man har 14 IQ bør man være forsiktig med hva man finner på.

Det er klart at overgrep på barn er ille, men hvis man oppriktig mener offentlig gapestokk er veien å gå så kan man heller flytte til en eller annen bana republikk der den slags er normalt praktisert. Det vil alle være tjent med.
Ronald og 69_xx: Norge er et demokratisk samfunn, derfor har dere begge to en medbestemmelsesrett. I utgangspunktet bare en stemme som kanskje ikke teller så mye - det er litt av meningen - men et engasjert individ som arbeider systematisk mot et mål kan oppnå ganske mye gjennom vanlige politiske kanaler. Du vet, lobbyvirksomhet, engasjement i politiske partier og verv. Så! Hvorfor mener dere det er bedre å bedrive netthets enn å benytte alle disse kanalene som samfunnet serverer dere på et sølvfat for å oppnå målene deres helt lovlig? Synes dere at straffenivået er for lavt? OK, jobb for å heve det, da! Dere oppfører dere imidlertid ganske antidemokratisk. Dere vil ikke følge reglene, bare diktere de. Dere ønsker å fjerne rettigheter som beskytter folk dere ikke liker, men dere kan ikke gjøre det uten å undergrave deres egne rettigheter i samme åndedrag. Det er ganske selvutslettende, men jeg mistenker at dere egentlig gir en lang faen i effekten av det dere driver med.
Sist endret av Myoxocephalus; 7. januar 2021 kl. 22:26.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
er jo kun dømte pedofile med rettslige papirer som blir hengt ut i denne sammenheng. men og kalle folk pedofil uten noen form for grunnlag, det er jo absolutt ikke greit.
Vis hele sitatet...
Innleggene dine duger ikke som noe annet enn eksempler for hvor kort MGO- og deres støttespillere tenker. Du vet jo ikke engang hva en pedofil er(!) Altså.. Dømte pedofile? Folk blir for faen ikke dømt for pedofili. Pedofili er ikke en handling eller en slags livsstil, og det er heller ikke frivillig slik du fremstiller det. I din verden er det sikkert en ubetydelig bagatell at du ikke brukte ordet barneovergriper, men det er like skivebom som å kalle en heterofil for voldtektsmann. Det er så og si akkurat det samme, så da kan du jo(antageligvis ikke) tenke deg selv hvilket elendig utgangspunkt du diskuterer fra.

Denne diskusjonen dør stort sett alltid ut før den får fotfeste i noe konstruktivt, alltid i den samme idiot-sumpen. Hver bidige gang blir det metadiskusjoner og nytteløse forklaringer om at dehumanisering- og å gjøre livene til overgripere verst mulig, til syvende og sist slår tilbake på de alle faktisk hevder å argumetere på vegne av, altså barna. At MGO&fans kjemper barnas sak er pisspreik, men dette er neppe noe de er i stand til å innse sjøl.

Det er så provoserende håpløst å få et gjennomtenkt svar fra folk som støtter ideologien til MGO's nabovarsel, men det er ikke på langt nær så provoserende som standardfrasene dere møter kritikk med - regelrett stempling av motstandere som tilhengere barneovergrep. Hadde noen lagt seg så lavt i en diskusjon og stått innenfor en armlengdes avstand, så ville jeg instinktivt endra kommunikasjonsform til en som umulig går over hodet på en.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
er jo kun dømte pedofile med rettslige papirer som blir hengt ut i denne sammenheng.
Vis hele sitatet...
hvordan vet du det? poster han dommene sammen med "OMG DIS DUDE A PEDO"-videoene? eller sjekker du opp dommene selv for å se at det stemmer? eller bare "regner du med at det stemmer fordi han sier det"?

han karen her har jo allerede klart å ta feil av 2 hus, hvordan kan du stole på at han klarer å skille mellom 2 personer med samme (eller kanskje bare nesten like) navn? det er jo tydelig at han, hvertfall tidligere, ikke har dobbeltsjekket allverdens før han poster dette her?
Mange spennende meninger i denne diskusjonen, og jeg begynner som smått å gjøre opp min egen etter å ha lest deres.

En side av meg ønsker at disse personene skal kastreres, fradømmes all sosial kontakt og henges ut til spott og spe for alle, absolutt alle! Men det er den sinte irrasjonelle siden min som sier, den rasjonelle og litt mer gjennomtenkte ser det fra en litt annen vinkel.

For dem som har sett ''How to catch a predator'' fra NBC med Chris Hansen, så var det ganske komisk, forbausende, sjokkerende og rystende når det dukket opp gjengangere på døren. Dem som allerede var fengslet/straffet, hengt ut og latterliggjort på et internasjonalt tv program(Ble bla. sendt på TV Norge i 2008) bet på samme agnet to ganger.

Det finnes utallige eksempler på gjengangere blant pedofile også i Norge. Har sett flere tilfeller om personer som har blitt fengslet både fire og fem ganger for samme lovbrudd innenfor samme paragrafer som omhandler seksuelle handlinger med mindreårige/barn.

Poenget mitt her er å opplyse om hvor ekstrekt avhengige disse menneskene er etter seksuell kontakt med sin målgruppe, selvom de er fullt klar over konsekvensene de må møte dersom de blir tatt. Det er nok umulig for oss friske å sette oss inn i hvor tilfredstillende det må være for disse menneskene -med tanke på hva de risikerer ved å leve ut sine syke drømmer og fantasier. Frihet, jobb, stabil økonomi, familieliv og sosialt nettverk kan potensielt falle i grus ved små øyeblikk tilfredshet -en kjapp konsekvensanalyse som er helt ubegripelig å fatte for meg ihvertfall!

Kanskje dere skal tenke dere litt om før dere sprer rundtom med hat og sinne, og heller tenkt på hva som skal til for å unngå at slik skjer. Disse menneskene er syke og trenger sårt hjelp!

Det er lett å være sint, kanskje er det den letteste følelsen å dra frem og det er gjerne derfor den kommer frem. Fordi det er så forpult enkelt å være forbanna!

Anybody can become angry-that is easy; but to be angry with the right person, and to the right degree, and at the right time, and for the right purpose, and in the right way-that is not within everybody's power and is not easy.
Sist endret av Nymano; 8. januar 2021 kl. 14:55.
Så å bli dømt til 3 år og 3 mnd for gjentatte voldtekter av en jentunge på 2 år, da har man gjort opp for seg?
Ikke i min bok! Da snakker jeg heller om moralsk lov og rett! Og vet at veldig mange er enig med meg i det...

Skal ikke gå i detalj om eventuell straff jeg ville påført vedkommende, kan tenke dere selv.
Sist endret av Bobben79; 8. januar 2021 kl. 15:30. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Bobben79 Vis innlegg
Så å bli dømt til 3 år og 3 mnd for gjentatte voldtekter av en jentunge på 2 år, da har man gjort opp for seg?
Ikke i min bok! Da snakker jeg heller om moralsk lov og rett! Og vet at veldig mange er enig med meg i det...

Skal ikke gå i detalj om eventuell straff jeg ville påført vedkommende, kan tenke dere selv.
Vis hele sitatet...

Som folk har nevnt tidligere i denne tråden. Man lever i et demokrati. Alle har en stemme og mulighet til å påvirke eventuelle lover. Mange er kanskje enige/uenige i at strafferammene i noen instanser er noe lave. Men hvorfor ta den enkle løsningen å være lovløs med å leke politi? Start en politisk organisasjon, engasjer deg og sett deg inn i saken. Man kan faktisk oppnå ting via mulighetene man er gitt i et demokratisk samfunn. Syntes det er billig at noen snakker om moralske og etiske lover, men samtidig undergraver de demokratiske prinsipper i det samfunnet man lever i.
Sist endret av Viper33; 8. januar 2021 kl. 15:37.
Lave dommer kommer pga mangel på beviser. Sex og overgrep er noe som foregår i det skjulte, så det finnes sjelden vitner (med mindre fyren videofilmer det da). Og barn er dessverre ikke troverdige, alt for mange juger, og det må tas hensyn til. Og siden vi lever i et demokrati, må skyld og handling bevises, du kan ikke bare kastrere en fyr bare fordi han så litt for lenge på kidden din. Eller?
Oki, ser det at man har andre muligheter i et «demokratisk» samfunn. Men om jeg hadde klart å få igjennom 21 år + sikring for slikt(long shot), så er ikke det nok etter min, og mange andres, mening. Heller mot korte rettsaker og dødstraff.

Synes ikke det såkalte demokratiet har fungert bra hittil hvertfall, når man får mye lenger straff for å smugle cannabis, enn gjentatte voldekter av et barn på 2 år, for å trekke frem samme eksempel.
... Jeg syns man i slike tilfeller må se ann. Men sånn generelt sett tror jeg kanskje man tenke at noen kanskje har fått hjelp etc. og noen hører dette. Flytter eller enda verre tar det opp med vedkommende. Selvom barn pr definisjon skal vernes om. Så kan det ikke gå på bekostning av overgrepsdømte.

Javel? Overgrepsdømt? Når? Hvor mange?

En 15 og en 16 åring forelsker seg: han 16 åringen var kanskje litt rask, hu anmelder: han er da pr definisjon overgrepsdømt.

Nei jeg syns ikke noe om det. Men disse groomerne for eks. De skal gjerne få tryna planta overalt men jeg mener det må skje etter at de har bevist at man er aktiv.

Ellers blir det litt som en som har sona den drapsdom. Slipper ut også blir han drept fordi han har vært drapsdømt. Jeg skjønner at analogien ikke passer helt men de faller ganske nære hverandre for min del

#nopedo
Sitat av Politietsuger Vis innlegg
Og de som har så jævlig mye imot at domfelte pedofile/rapists blir offentligjort supporter enten pedoene eller er pedofile selv.

Take it or leave it. Dra til helvete!

Hadde det vert opp til meg med straff for pedofile så... ja.... goodbye
Vis hele sitatet...
Nok pedosverting.
Det er greit å være uenig, det er greit å ha sterke meninger, og det er også tillatt å være en antidemokratisk idiot. Det er ikke greit å stemple folk som pedofile uten grunn. Vi har forsøkt å slette driten, vi har forsøkt å sende diskrete advarsler til de som driver med det, men det ender bare med at en annen idiot poster det samme pisset på nytt litt senere. Vanligvis ville vi bare stengt tråden når det kommer hit, men grenseoppgangen mellom rettstaten og oklokratiet er litt for relevant akkurat nå.

Derfor gir jeg en kollektiv advarsel til alle som ønsker å fortsette å diskutere: Det er totalt uakseptabelt å anklage folk for å være pedofile og de som gjør det kan vente seg en solid forumferie. Comprenez-vouz?
Omstridt om det er på kant med loven måten han jobber på. Bryt på taushetsplikt og offtentliggjøre uten tillatelse, greit nok. Når det er sagt, så prøver han værtfall å få endret på noe. Han «blotter» seg selv, får mye pes etc fra motstandere. Uansett så stopper det ikke ham fra å formidle det han jobber så inderlig hardt i mot. Og det krever respekt. Lite gøy å se seg selv overalt på nettet uten samtykke. MEN det er ikke verdt noe sammenlighet med de fornærmede. Det er så groteskt og folk får ødelagt livene sine. De sliter eneten med det ene og det andre. Rettsvesenet i Norge er en stor skam. Rehabilitering for de har jeg lite tro på. De kan jo godt skjule sine avvikende seksuelle interesser og dyssosiale handlinger, og både fremstå og fungere tilnærmet normalt i samfunnet. Og det mener jeg er veldig bekymringsverdig.
Og fortsatt slippes noen av disse ut i samfunnet igjen. Jeg er for et register slik at alle vet hvem disse er. Respekt til Aron og den jobber han gjør.

Er det noen som skal skamme seg i Norge i dag så er det de som bidrar til denne prøveløslatelsen. De som setter et menneske så blottet for normale følelser ut igjen i et samfunn. Det hjelper altså ikke at noen dommere tenker at “men han har jo sittet inne i 6 år og tenkt grundig over hva han har gjort”… Dette handler altså ikke om et drap gjort i affekt, eller en påkjørsel der man har blitt dømt for uaktsomt drap. De skulle aldri noensinne få satt sine ben ut i samfunnet igjen. De er dømt for så vanvittige greier at det er umulig å forstå.
Sist endret av makkamysen; 13. januar 2021 kl. 13:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
er vist mange som er redde for og bli hengt ut her.. syns det aron gjør er bra. ville gjerne vite om det bodde en pedo oppi gata hvis jeg lar kidden min leike ute i hagen eller på lekeplassen, så man kan holde litt ekstra øye med dem.
Vis hele sitatet...
Så dersom du ikke har hørt om overgrepsdømte i nabolaget ditt så følger du ikke med på ungen din?
Det høres ut som en ekstremt falsk trygghet, for du vet jo ikke om det bor en der allerede så da burde du jo egentlig passe på ungen ekstra mye hele tiden.
Sitat av ronaldmcdonald2 Vis innlegg
hva med han dømte pedoen, som flytter til byen din og blir fotball trener for ungen din? hva med han?, skal han få lov til og flytte rundt på seg, og lett få seg en jobb rundt barn?. et register ville fått en slutt på sånnt. Jeg skjønner det er et sårt tema for noen av dere, men de tidene som var der pedoer kan flytte på seg rundt i lande vårt, og gjøre som dem vil er over.

jeg er ikke på noe hekse jakt, jeg bare sier meningen min på et nettforum, men jeg tror aron prata om at nettsiden hans med pedo register skulle være oppe nå en av dagene.
Vis hele sitatet...
Du må ha en vandelsattest for å jobbe med barn, selv som frivillig fotbatlltrener. Så du trenger ikke et register for å stoppe denne hypotetiske problemstillingen din, det er allerede etablert et system for å hindre at det skjer.
Sist endret av Deezire; 13. januar 2021 kl. 17:09.