Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 4613
Hei.

Dette er nok et dumt spørsmål, men jeg finner ikke noe svar på det gjennom googling og vil være på den sikre siden nå som eksamener nærmer seg . . .

Stemmer det at plagiatkontrollen ikke vil fange opp tekst som er kopiert fra mine personlige docs-dokumenter? Dersom dokumentet ikke er delt med noen vil jeg vel ikke ha noe å frykte?

Setter stor pris på svar. God helg
Du mener tekster du har skrevet selv med egne ord, som du benytter deg av i en eksamensoppgave?
Og disse har du ikke publisert på nett eller delt med noen?

Da er du trygg. Har du derimot levert oppgave tidligere og så kopierer, så blir det noe annet.

Så tror du skal senke skuldra og nye helga!
Ja, det er bare det at dokumentet ligger på en online drive som fikk meg til å spørre. Men da går det altså fint, og jeg takker deg så meget for å ha gitt meg en etterlengtet ro i sjela. God helg, du også!
Et "triks" jeg har hørt er at man kan erstatte mellomrom med en annen type usynlig tegn: https://emptycharacter.com/

Hadde ikke prøvd dette selv though, om læreren sjekker wordcount finner hun fort ut av at det er noe mistenksomt. Om du har laget det selv spiller det ingen rolle. Hvis de arresterer deg på plagiat henviser du bare til det originalet dokumentet du har tidligere skrevet (Gitt at du har lov til å ha hjelpemidler med)

Har selv blitt tatt for 99% plagiat da det viste seg at its learning ikke skjønte at jeg hadde opplastet en oppdatert variant innlevering som rettet litt skriveleifer. Forklarte til læreren og ba henne selv se om hun kunne finne det som var 99% kopiert. Gadd ikke sjekke engang

Men er det altså noe du selv har skrevet eller er det ikke noe du selv har skrevet du skal kopiere inn?