Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1487
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg skal ta Dolcontin i morgen, men det er et år siden sist og her har rett og slett glemt av hvor lenge jeg bør la vannet og dolcen koke. Bare til det er synlig oppløst eller bør det få et par minutter?

Gjør det ellers trygt med filter og alt det der. Har pleid å vaske av rødfargen på pillen, koke det i vann, bruke filter og sette det når det har nådd romtemperatur. Vet også det med lavere toleranse.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Pleide å gi ting et kort oppkok på lav varme.

Er du tidligere Opiat avhengig så tar du en risk.

Jeg sprakk etter flere år på smertestillende IV.

Etter første skudd satte psykiske avjeiggjeten inn og havnet igjen på heroin kjøret.

Lag en liste med fordel og ulemper og risiko for deg ved å kose deg en gang?

Klarer du det bare en gang så er det kanskje ikke så ille, men er du redd for et langt tilbakefall så tenk deg om.

Ønsker deg alt godt og en avhengighet-fri sommer.

Morfin trenger man egentlig ikke å koke, men kan være lurt å gjøre det...

Hva med å spise de?

For meg er det stor terskel ifht avhengighet å spise en tablett og å skyte den.

Skyter jeg noe så blir jeg nålefiksert igjen. Kanskje det ikke gjelder deg.

Bare et vennskapelig tips.
Anonym bruker
"Klein Isbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar.

Jeg er nok en speed- og benzo-freak, men har vel tatt dolc et par ganger i uken forrige sommer.

Jeg har et ganske stramt opplegg rundt meg så føler meg ganske sikker på at det skal gå bra. Sist jeg tok en sprekk så ble det med den kvelden. Da hadde jeg på en måte "fått det ut av systemet" litt, men ja. Jeg vet jo det er en risk. Jeg har planlagt dette i to måneder (har "fri" fra pisseprøver i ni dager), så jeg blir nok å gjennomføre det.

Setter uansett pris på omtanken!
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Et tips for å unngå overdose.

Bruk 3Ml vann og en pumpe (sprøyte) på 2. 5 ml.

Du mister sikkert 0.5.ml om du filtrerer godt. Og midmt 2 x med tabletter. Ikke bruk sigarett filter!

Da sitter du med 2.5 ml injensjonsveske.

Du skyter da først 1.25 ml, venter litt og føler på formen før du skyter i deg det siste.

Da minsker du skamgse for overdose.
Jeg har selv fått. Overdose på suboxone etter 2 års nykter.

Skøyt ca 2 mg og svimte av 2 x på rad mens dama fersk meg og jeg prøvde å leke normal.

Falt i gangen og slo hodet i skapet 2 x på. Rad så hun forstod jo at det var ugler i mosen.

Altså. Poenget er, en svak dose kan drepe seg uten toleranse.

Jeg brukte før 36mg suboxone daglig, nå 12.mg, og 2 mg var nok til å nesten slå ihjel meg.

Hvor mange Mg skal du ta?

Skal du bruke noe annet samtidig?
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når jeg drev med dolc, pleide vi alltid å koke det to ganger fordi det er så mye bindingsstoffer og drit i dolc og det er fort at det klumper seg. altså koke, filtrere og koke og filtrere enda en gang
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Når jeg drev med dolc, pleide vi alltid å koke det to ganger fordi det er så mye bindingsstoffer og drit i dolc og det er fort at det klumper seg. altså koke, filtrere og koke og filtrere enda en gang
Vis hele sitatet...
Lurt det. Er jo ikke noe kjemisk grunn til å koke.

Tror heller ikke bindestoffene forsvinner ved koking. Er litt usikker på om det heller kan løse seg opp mer i vannet ved koking, men dette vet jeg ikke nok om.

Mener jeg leste om speed at om man koker det kan visse blandestoffene løse seg bedre opp med vann så man får i seg mer drit, men får rensket litt pp ifht bakterier.


Bakterier dør vell på 70ish grader så det trenger ikke å nå kokepunktet. Men mulig jeg tar feil.

Ikke kyndig nok så dont take my Word for it.

Lurt å filtrere mye. Man mister så lite stoff av det, og sparer årene og kroppen masse så er jo værdt det.
Anonym bruker
"Full Gaupe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Lurt det. Er jo ikke noe kjemisk grunn til å koke.

Tror heller ikke bindestoffene forsvinner ved koking. Er litt usikker på om det heller kan løse seg opp mer i vannet ved koking, men dette vet jeg ikke nok om.

Mener jeg leste om speed at om man koker det kan visse blandestoffene løse seg bedre opp med vann så man får i seg mer drit, men får rensket litt pp ifht bakterier.


Bakterier dør vell på 70ish grader så det trenger ikke å nå kokepunktet. Men mulig jeg tar feil.

Ikke kyndig nok så dont take my Word for it.

Lurt å filtrere mye. Man mister så lite stoff av det, og sparer årene og kroppen masse så er jo værdt det.
Vis hele sitatet...
Dolk m man ihvertfall koke for at det skall løse seg opp, jeg kan ikke kjemien bak det heller. Jeg husker ihvertfall at den blandingen man fikk etter å ha kokt det to ganger var mye klarere, nesten som vann kontra det man fikk etter ett oppkok, som var mer grumsete.

Mange år siden jeg holdt på med dette, men jeg husker det var jævlig stress å koke dolk, nesten en kunst, jeg fikk som regel typen til å gjøre det
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Grumsete er jo bra fordi da er bindmidlene løst opp fra vesken. Viss vesken blir en farge er vell bondestoffene kokt inn i vannet og løst opp?

Etter man filtrere bør væsken være klar.

En stund siden her også.

Tenkte aldri på dette før i så stor grad. Men "gøy" å tenke på i ettertid