Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1683
Jeg lurte på om det er noen som har fått gjennom det de har bestillt av ulovlige midler fra utlandet, gjennom tollen og uten problemer? Syntes jeg bare leser om mislykkede forsøk og jeg begynner jo nå å tvile på om det er mulig i det hele tatt... tenker særlig på LSD sendt i brev fra utlandet.
Hvorfor skal du kjøpe fra utlandet når:
1. Sjansen for å bli tatt er veldig høy
2. Du finner det samma av norske selgere

Kjøper du fra norske selgere blir det sendt via. Norge, og det er tilsynelatende ingen/lite kontroll. Det du spør etter er jo lett tilgjengelig her i Norge.

De aller, aller fleste pakkene går gjennom, medmindre du har blitt svindlet da.
Sist endret av Sopphuet; 5. november 2019 kl. 19:35.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dette er sikkert tråd nummer ørtenhundreogførti om samme emnet og igjen: Det finnes da ikke noe statistikk over hvor eller hva som er "trygt" å bestille.
Du stiller et spørsmål du i grunn ikke vil få noen verdifulle svar på fordi:
1. Ingen vil ta sjansen på å identifisere seg ved å gi de detaljene fra sin "karriere" som smugler.
2. Dataene du spør om finnes ikke, noen får mye igjennom, noen får ingenting igjennom. Noen får politiet på døra, andre får henlagt sak.

Så det hele renner ned til avgjørelsen du selv må ta: Tør du ta sjansen?
Anonym bruker
"Kvalm Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
I år har jeg bestilt 11 pakker Kamagra, sendt fra både India og HongKong. Ingen ble stoppet. Men det vil jo jeg kalle flaks, da.
Da jeg bestilte flere LOVLIGE ting fra ebay til et hobbyprosjekt, masse småting fra kina, og en del fra UK, så tror jeg det var slik at ca mellom 1/40 pakker ble sjekket. Det som ble sjekket var som regel større pakker, og en pakke med grafittpulver, så innpakkingen har nok en del å si. Jeg har ikke opplevd at en eneste småpakke fra kina har blitt stoppet.


Men det er jo uansett en relativ stor risk å ta. Hvis 1/40 stemmer og du bestiller 10 pakker så er det jo da 25% sjans for at minst en pakke blir stoppet.
Sist endret av Hans Høyhet; 5. november 2019 kl. 21:18.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har bestilt haugevis med små pakker gjennom årene og det aller meste går gjennom, men det kan bli stoppet i blant.

Pro tip: UK, Nederland og India blir oftest stoppet.
Kan være lurt å gjøre storkjøpene sine i desember når trykket med pakker er på sitt verste.
Desember er ikke så lurt. Tollvesenet øker bemanningen betraktelig, og det er da jeg får de fleste av mine pakker undersøkt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner en som fikk inn 250g amf fra utlandet som han kjøpte på deepweb. Man hører vell mere om de som blir tatt fordi de har en grunn til å skrive en tråd. Imotsettning til de som får inn kommer jo ikke her å sier jippi jeg fikk 200g i posten
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Da jeg bestilte flere LOVLIGE ting fra ebay til et hobbyprosjekt, masse småting fra kina, og en del fra UK, så tror jeg det var slik at ca mellom 1/40 pakker ble sjekket. Det som ble sjekket var som regel større pakker, og en pakke med grafittpulver, så innpakkingen har nok en del å si. Jeg har ikke opplevd at en eneste småpakke fra kina har blitt stoppet.


Men det er jo uansett en relativ stor risk å ta. Hvis 1/40 stemmer og du bestiller 10 pakker så er det jo da 25% sjans for at minst en pakke blir stoppet.
Vis hele sitatet...
Men dette er jo totalt og fullstendig meningsløs informasjon. At én av 40 pakker med lovlig innhold blir stoppet, og den éne pakken bestod av pulver forteller oss jo ikke annet enn at tollprosedyrene antakeligvis er relativt gode selv om datagrunnlaget er alt for lavt til å konkludere med noe som helst.