Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 1172
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røykte en saftig J etter tre netter med ekstremt lite søvn. Hadde døgnet den siste natta. Jeg er under veldig mye psykisk stress for øyeblikket. Går gjennom noe som er veldig vanskelig.

Har røykt cannabis i dårlige tider før og det har godt helt greit. Denne gangen ble det annerledes. Tok en nattings og forventa å sovne som en stein. Har drevet med dette av og på i 8 år, så vil si jeg er ganske erfaren.

Jeg kjente nesten med engang at noe var annerledes. Fikk en slags rastløshet og uro i kroppen. Det kjentes ut som jeg holdt på å eksplodere og det eneste jeg ville var å komme meg vekk fra den følelsen. Den var så altoppslukende.

Hjertet begynner å slå raskere å raskere. Tenkte «ah, fucking great, dette igjen. Har fått hjerterytme noia på flere forskjellige stoffer og det kan være utfordrende å komme seg ut av. Som regel byttet jeg bare fokus så går det over. Men denne gangen var jeg sikker på at jeg hadde hjerteinfarkt. Jeg vurdere faktisk å ringe ambulanse..

Etter det begynte jeg å miste følelsen i hendene. Så i ansiktet. Følte et trykk mot neseregionen. Til slutt ble det så ille st jeg måtte anstrenge meg meg for å klare å bevege fingrene. Fikk fullstendig blodnoia og tenke fuck, nå dør jeg. Kom på at jeg nesten ikke hadde spist på to dager. Kanskje blodsukkeret mitt var kritisk lavt eller noe, så fikk famla meg i full panikkmodus ut på kjøkkenet og spiste tre ruter med melkeskjokolade. På det mest dyriske vis noensinne. Glad ingen observerte dette.

Pustet også veldig raskt. Følte at jeg ikke fikk nok luft.

Aksepterte så og si min egen død en stund før det begynte å fade ut.

Ble skikkelig skremt av dette. Prøvde en joint dagen ette for å sjekke om ga samme effekt. Det gjorde det faktisk, bare ikke like ille. Denne gangen var det håndterbart hvis man fokuserte på noe annet.

Noen som vet hva som kunne ha skjedd her? Håper det ikke er noe alvorlig galt med meg.
Anonym bruker
"Identisk Mink"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er nok bare panikkangst.
Har slitt med det samme, og konkluderte til slutt at jeg bare måtte slutte å røyke etter 10+ års nesten daglig røyking.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er nok bare panikkangst.
Har slitt med det samme, og konkluderte til slutt at jeg bare måtte slutte å røyke etter 10+ års nesten daglig røyking.
Vis hele sitatet...
Ja, har hørt slike historier før :/ Det som skremte meg mest var at kroppen min sovnet. Akkurat som når man sover lenge på en arm. Ble skikkelig svimmel. På det verste kjentes det ut som jeg holdt på å miste bevisstheten.

Kan det være en kombinasjon av lite sovn, lite næring og veske og stress kunne skape en så kraftig fysisk reaksjon? Kombinert med cannabis.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tenker det lgjerne kunne vært greit med en legesjekk uansett. Men jeg håper det «bare» er panikkangst.

Jeg er ikke så lettskremt. På en av mine siste syretripper ble jeg låst fast i en helvetesaktig sinnstilstand der alt besto av smerte og lidelse. Ble torturert i fosterstilling i en livstid før shitn forlot systemet. Innerste inne visste jeg at det kom til å gå over til slutt. Det er også en mental greie. Denne episoden med weeden kjentes mye mer kroppslig ut. Dette skremmer meg mye mer.
Klassisk panikkanfall må jeg si. Har opplevd dette selv, og må være ærlig at jeg nesten trodde jeg selv hadde skrevet dette. Ordrett ganske likt slik jeg har opplevd noe slikt.
Forskjellen er at jeg ikke nødvendigvis har sovet og spist så dårlig som du sier. Men jeg har garantert tenkt mye på det, vært engstelig og forverret/aktivert panikken ved å rett og slett fokusere på det og ikke klare å tenke på noe annet.
Oppfordrer deg til å kutte ut røyking en stund, og når du evt røyker neste gang burde du gjøre det med en kompis eller flere som du stoler på. Du burde innrømme at du har hatt en eller flere ekle hendelser, og om de ikke støtter deg og hjelper deg burde du la være å røyke. Poenget er at de skal roe deg ned og forklare at alt kommer til å gå fint (dersom du flipper igjen, noe jeg tviler på) fordi det KOMMER til å gå fint. Du er nå ladet for det ekstra mye fordi du tror det er noe gale med deg. Chill kompis, du har nok bare hatt en kombo av alt du selv forklarer.

Kort fortalt så tror jeg at man selv diagnostiserer seg selv best, og jeg tror du vet at alt egentlig er helt fint, men ikke er helt sikker. Derfor håper jeg at jeg kan hjelpe deg å forstå at du må bare kulan, finne tilbake til det du liker ved å røyke, og ikke stresse deg selv opp.
Husk at ingen blir avhengig av cannabis, det er bare psykisk. Du klarer helt fint å sove, kulan og alt mulig uten å røyke - men det er en vane, og du vet kanskje ikke hva du skal gjøre om du ikke røyker.

Lover deg at dette går fint, men du må nesten forstå det selv og overbevise deg om det på egenhånd.

Lykke til kompis!
Det er panikkangst. Har skjedd meg også, etter jeg var våken på pepper for lenge og skulle røyke meg til søvn. Ble nok for mye psyko-aktivt for hjernen samtidig som den var for sliten for det. Etter den gangen, kom det flere ganger årlig. Visste aldri når det kom til å skje, men skjedde gjerne hvis jeg røyka sativa (mind-fuck cannabis), eller var alt for psykisk sliten/stressa.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av bilfrelstmann Vis innlegg
Klassisk panikkanfall må jeg si. Har opplevd dette selv, og må være ærlig at jeg nesten trodde jeg selv hadde skrevet dette. Ordrett ganske likt slik jeg har opplevd noe slikt.
Forskjellen er at jeg ikke nødvendigvis har sovet og spist så dårlig som du sier. Men jeg har garantert tenkt mye på det, vært engstelig og forverret/aktivert panikken ved å rett og slett fokusere på det og ikke klare å tenke på noe annet.
Oppfordrer deg til å kutte ut røyking en stund, og når du evt røyker neste gang burde du gjøre det med en kompis eller flere som du stoler på. Du burde innrømme at du har hatt en eller flere ekle hendelser, og om de ikke støtter deg og hjelper deg burde du la være å røyke. Poenget er at de skal roe deg ned og forklare at alt kommer til å gå fint (dersom du flipper igjen, noe jeg tviler på) fordi det KOMMER til å gå fint. Du er nå ladet for det ekstra mye fordi du tror det er noe gale med deg. Chill kompis, du har nok bare hatt en kombo av alt du selv forklarer.

Kort fortalt så tror jeg at man selv diagnostiserer seg selv best, og jeg tror du vet at alt egentlig er helt fint, men ikke er helt sikker. Derfor håper jeg at jeg kan hjelpe deg å forstå at du må bare kulan, finne tilbake til det du liker ved å røyke, og ikke stresse deg selv opp.
Husk at ingen blir avhengig av cannabis, det er bare psykisk. Du klarer helt fint å sove, kulan og alt mulig uten å røyke - men det er en vane, og du vet kanskje ikke hva du skal gjøre om du ikke røyker.

Lover deg at dette går fint, men du må nesten forstå det selv og overbevise deg om det på egenhånd.

Lykke til kompis!
Vis hele sitatet...
Takk for oppmuntrende ord Gode råd. Jeg tror du har rett i det. Greit å gi seg mens leken er god. Selv om det har vært greit spedt tidsmessig har jeg hatt en ganske heftig forbruk i veldig korte perioder. Hobbybruker, når det var mulighet. Bortsett fra cannabis som ble brukt ganske jevnlig og over lange perioder flere ganger daglig.

Tenker at det kanskje er på tide å finne en ny fritidsaktivit som ikke destruerer kroppen min.

Det hjelper nok på motivasjonen også. Akkurat nå føler jeg at jeg er litt stuck. Kjemper veldig hard får å holde motivasjonen oppe. Står skikkelig på i to-tre dager før jeg mister fokus og må starte på nytt. Føler jeg er på et veldig kritisk punkt i livet. Akkurat nå kan det endten gå helt fint eller så går det rett i dass.

Har vært innom psykolog flere runder og har blitt fortalt at det ikke er noe som egentlig feiler meg. De sier jeg har vært mildt-moderat deprimert i perioder. Men det har alltid vært trigget av hendelser eller ting som har skjedd. Så det er er egentlig ikke noe grunn til at alt skal kjennes så utfordrende ut. Begynner å lure på om jeg bare er naturlig tiltaksløs. Alt kjennes liksom så kantete ut. Veldig mange små ubehageligheter som til sammen blir veldig plagsomme. Da begynner jeg å tenkte, har alle det sånn? Er jeg virkelig så svak? Er jeg bare dårlig utstyrt til å takle motgang. Har jeg hatt dårlige forbilder som barn?

Men, ja. Tenker rusmidlene må gå. På tide å manne seg opp.
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Opplevd det der flere ganger man har fyrt seg en J med lite søvn innabords.. Verste var engang man spiste edibles hvor formen var helt jævlig. Anbefales ikke! 6 timer med et helvete..
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå byttet tråden litt fokus. Men siden de profesjonelle aldri har klart å finne noe galt med meg. Hvis noen opplever det på samme måte så gjerne fortell.

Jeg lurer virkelig på hva som feiler meg. Har alltid såvidt snublet gjennom det meste. Alle resultater som gjelder har vært bare akkurat nok. Kan være veldig flink i ting jeg bryr meg om, men hvis det er en plikt så utsettes det helt til det holder på å eksplodere og jeg blir nødt til å ta i et tak.

Jeg har så mange dårlige personlighetstrekk og egenskaper.

- Jeg er veldig utålmodig. Blir raskt frustrert hvis ting går sakte. Hvis jeg ikke ønsker å være i situasjone føler jeg et stort behov for å bare komme meg til mål. Som alt er et jag.

- Jeg er umotivert og tiltaksløs. Bruker altfor lang tid på å komme i gang, gjerne litt for sent sånn at det blir så vanskelig å utføre som mulig.

- Jeg blir fort sliten i sosiale settingen og trenger tid for meg selv. Klassisk introvert. Slapper av best alene eller i svært små lag

- En ting som jeg skammer meg skikkelig over er at jeg er dårlig til å svare på meldinger. Utrolig at så mange venner har holdt ut. Jeg kan se st jeg har fått en melding av noen jeg bryr meg veldig nye om, men kan gå to dager før jeg åpner den. Selv om jeg alltid var bevisst på at den var der. Noen ganger svarer jeg aldri. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg gjør det. Det henger kanskje sammen med neste punkt.

- Jeg sliter med å komme inn på nye folk. Det er ikke at jeg ikke har sosiale ferdigheter. Det er heller at jeg ikke ønsker det. Jeg kan like en person kjempegodt, men hvis de blir litt for ivrige trekker jeg meg raskt unna.

- Morgengretten og B-menneske. Vanskelig å komme seg opp.

- ustrukturert. Generelt surrehue.

- Hvis jeg må gjøre noe skikkelig viktig som å skrive en stor oppgave over lang tid. Da kan du vedde på at jeg finner noe annet super random å fordype meg i fulltid for å unnslippe den andre tingen jeg egentlig burde gjøre. Den ender alltid i et mareritt. Men utrolig nok har det som regel ordnet seg med et par snille lærer.

- Jeg er negativ. Tenker som regel at ting går til helvete.

- Bekrymrer meg en del om ting som egentlig er totalt irrelevante eller veldig usannsynlige.

Kjennes ut som det er et eller annet. Men gjennom flere utredninger vil de ikke si noe som helst.

Eneste konklusjonen jeg da er at jeg er en ubrukelig lat mafakka. Kjipt..

Denne panikkangstopplevelsen ga meg i hvert fall en liten boost.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for oppmuntrende ord Gode råd. Jeg tror du har rett i det. Greit å gi seg mens leken er god. Selv om det har vært greit spedt tidsmessig har jeg hatt en ganske heftig forbruk i veldig korte perioder. Hobbybruker, når det var mulighet. Bortsett fra cannabis som ble brukt ganske jevnlig og over lange perioder flere ganger daglig.

Tenker at det kanskje er på tide å finne en ny fritidsaktivit som ikke destruerer kroppen min.

Det hjelper nok på motivasjonen også. Akkurat nå føler jeg at jeg er litt stuck. Kjemper veldig hard får å holde motivasjonen oppe. Står skikkelig på i to-tre dager før jeg mister fokus og må starte på nytt. Føler jeg er på et veldig kritisk punkt i livet. Akkurat nå kan det endten gå helt fint eller så går det rett i dass.

Har vært innom psykolog flere runder og har blitt fortalt at det ikke er noe som egentlig feiler meg. De sier jeg har vært mildt-moderat deprimert i perioder. Men det har alltid vært trigget av hendelser eller ting som har skjedd. Så det er er egentlig ikke noe grunn til at alt skal kjennes så utfordrende ut. Begynner å lure på om jeg bare er naturlig tiltaksløs. Alt kjennes liksom så kantete ut. Veldig mange små ubehageligheter som til sammen blir veldig plagsomme. Da begynner jeg å tenkte, har alle det sånn? Er jeg virkelig så svak? Er jeg bare dårlig utstyrt til å takle motgang. Har jeg hatt dårlige forbilder som barn?

Men, ja. Tenker rusmidlene må gå. På tide å manne seg opp.
Vis hele sitatet...
Bare hyggelig.
If it aint a problem dont treat it like a problem. Det har jeg alltid sagt.

Til slutt innså jeg at.. "vet du hva, nå har jeg et problem med dette"
Fordi jeg prioriterte heller å slappe av hjemme etter en lang arbeidsuke enn å dra ut med venner på byen. Fordi jeg hadde det så godt og fint når jeg bare kunne få være alene for meg selv og kose meg. Orket ikke ut å stresse, bruke penger osv.. for jeg hadde det jo så fint her hjemme for meg selv og damen min, og med weed'en.

Og det ønsket jeg ikke lenger. Ikke at jeg syns at jeg var en taper eller noe slikt, noen kunne gjerne sagt at jeg var det fordi jeg prioriterte heller å sitte hjemme og røyke. Men det var jo det jeg ville? Det var et bevisst valg. Ikke en avhengighet som gjorde at jeg hadde klikket om jeg ikke fikk jointen min. De eneste gangene jeg følte det var vanskelig å ikke røyke var om jeg hadde planlagt å gjøre det og noe i siste liten dukket opp som akkurat hindret meg i å få lov til å gå inn i "chillesonen" jeg hadde gledet meg til. Men det gikk alltid fint, konsekvensen var bare at jeg satt å tenkte på det og hatet (inni meg) at jeg ikke fikk viljen min akkurat da. Ble nok litt "grinete" bare, uten at jeg nødvendigvis ga uttrykk for hvorfor jeg var slik.. lett å skylde på at man var sliten og trøtt om man var litt sur

Poenget et at jeg har alltid dratt på jobb og prestert godt der. Alltid vært en sosial type med god energi og en positiv holdning til tross for daglig/ofte røyking i ukene. Jeg har alltid følt jeg har full kontroll, og bevist det flere ganger for meg selv ved å kunne f.eks. reise til "svigers" og ha det kjekt en helg av og til.. og selvfølgelig andre ting i jobbsammenheng som f.eks. jobbreiser osv uten noe form for abstinenser, søvnproblemer eller lignende. Jeg tror nesten ikke det finnes når det gjelder weed, men at man skaper slikt helt selv ved å tenke for mye på det, og ikke ha noe som kan få deg "utav det". Da er man jo egentlig avhengig i såfall...
Men jeg så ikke på røykingen min som et problem.

Til slutt endret prioriteringene mine seg, og jeg begynte å innse at jeg ikke lenger kan holde på slik. Da var det plutselig et problem, for jeg skjønte at det ikke nødvendigvis var så positivt som jeg skulle ha det til. Uansett hvor mye jeg håper at jeg kan kombinere det med et normalt liv, så er det for uglesett i landet vårt enda til at man kan leve åpent som en weedrøyker. Selv om det absolutt er ingen problemer ved det etter min mening.

Men jeg innså at jeg innerst inne visste veldig godt at kjæresten min ikke syns noe særlig om det, og alltid har hatt et håp om at jeg skulle slutte og at vi skal ta steget videre, kanskje få barn og sånn etterhvert. Jeg begynte å føle at jeg skuffet henne litt for mye og ofte.
Selv om jeg alltid har hatt det i bakhodet fikk jeg en liten "realization" om at jeg har holdt livene våre unødvendig igjen, og at jeg føler vi kunne kommet enda lenger dersom jeg hadde latt være å røyke. Både økonomisk og på andre måter, som f.eks. å faktisk kunne gi henne barn og lever mer normale liv.

Svaret ble at jeg sluttet cold turkey og har ikke sett meg tilbake.
Selvfølgelig har jeg havnet i situasjoner hvor jeg normalt sett hadde tenkt "it aint a problem" igjen fordi jeg hadde mange timer å slå ihjel, hadde tenkt å ligge på sofaen en hel helg uansett osv.. men jeg har aldri rullet meg en joint igjen siden, og nå har det gått ca 1 år vil jeg tro. Vet ikke engang når jeg sluttet helt fordi det føltes så enkelt når jeg først ville det selv. Innenfra.

Nå ser jeg for meg at det ikke er lenge til meg og kjæresten min kjøper oss skikkelig leilighet og planlegger neste steg i livet sammen. Vi har bodd sammen i 4 av våre 5 år som kjærester, og jeg har stort sett røykt hver dag før jeg sluttet. Hun hatet lukten, men har godtatt det for - hey, det har jo ikke vært noe problem for livene våre, ikke sant? Alt har vært fint likevel, men likevel ikke optimalt fordi det har gått på bekostning av hennes ønsker... jeg har jo vært egoistisk.

Jeg sa til henne den dagen jeg skulle slutte at jeg ikke lenger gidder å røyke mer.. er lei og vil heller spare pengene, se om jeg kan gjøre det enda bedre på jobb, bli enda mer sosial, og ikke minst gi henne et bedre liv enn det vi hadde. Selv om vi i utg.punktet hadde det "helt greit". Man vil jo ofte ha det bedre enn man har, right?

Og om jeg trodde alt gikk bra når jeg røykte, så kan jeg bare si deg at det går enda bedre nå - for røyken holdt meg og oss igjen.. det er det ingen tvil om.

Fyfaen så mye jeg skrev plutselig.. det var aldri meningen egentlig. Men det var litt godt å skrive om det igrunn, for jeg har faktisk holdt dette hemmelig for hele familien underveis i hele perioden jeg har røykt, og damen min har hjulpet meg med det. Det er nesten så jeg har lyst å skryte av det til familien min fordi de aldri fant ut av det, og fordi alt gikk så fint likevel med meg og med oss. Men nå er alt så mye mye bedre, så kanskje tidspunktet snart er kommet for at jeg kan innrømme hvordan jeg levde de 6-7 årene i livet mitt.

PS. Jeg har fortsatt et godt forhold til alle mine venner som røyker, og det er ikke slik at jeg nekter å røyke weed liksom.. dersom jeg blir tilbudt noen trekk av og til tar jeg gjerne imot, selv om det er veldig sjeldent (husker ikke sist liksom). Men jeg understreker igjen at jeg har aldri kjøpt, oppbevart eller rullet en joint siden jeg sluttet. Og det må jeg faktisk si at jeg er ganske stolt av, selv om jeg føler at det aldri var et problem.

Sorry for at dette ble så mye tekst.. damn

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå byttet tråden litt fokus. Men siden de profesjonelle aldri har klart å finne noe galt med meg. Hvis noen opplever det på samme måte så gjerne fortell.

Jeg lurer virkelig på hva som feiler meg. Har alltid såvidt snublet gjennom det meste. Alle resultater som gjelder har vært bare akkurat nok. Kan være veldig flink i ting jeg bryr meg om, men hvis det er en plikt så utsettes det helt til det holder på å eksplodere og jeg blir nødt til å ta i et tak.

Jeg har så mange dårlige personlighetstrekk og egenskaper.

- Jeg er veldig utålmodig. Blir raskt frustrert hvis ting går sakte. Hvis jeg ikke ønsker å være i situasjone føler jeg et stort behov for å bare komme meg til mål. Som alt er et jag.

- Jeg er umotivert og tiltaksløs. Bruker altfor lang tid på å komme i gang, gjerne litt for sent sånn at det blir så vanskelig å utføre som mulig.

- Jeg blir fort sliten i sosiale settingen og trenger tid for meg selv. Klassisk introvert. Slapper av best alene eller i svært små lag

- En ting som jeg skammer meg skikkelig over er at jeg er dårlig til å svare på meldinger. Utrolig at så mange venner har holdt ut. Jeg kan se st jeg har fått en melding av noen jeg bryr meg veldig nye om, men kan gå to dager før jeg åpner den. Selv om jeg alltid var bevisst på at den var der. Noen ganger svarer jeg aldri. Jeg vet ikke engang hvorfor jeg gjør det. Det henger kanskje sammen med neste punkt.

- Jeg sliter med å komme inn på nye folk. Det er ikke at jeg ikke har sosiale ferdigheter. Det er heller at jeg ikke ønsker det. Jeg kan like en person kjempegodt, men hvis de blir litt for ivrige trekker jeg meg raskt unna.

- Morgengretten og B-menneske. Vanskelig å komme seg opp.

- ustrukturert. Generelt surrehue.

- Hvis jeg må gjøre noe skikkelig viktig som å skrive en stor oppgave over lang tid. Da kan du vedde på at jeg finner noe annet super random å fordype meg i fulltid for å unnslippe den andre tingen jeg egentlig burde gjøre. Den ender alltid i et mareritt. Men utrolig nok har det som regel ordnet seg med et par snille lærer.

- Jeg er negativ. Tenker som regel at ting går til helvete.

- Bekrymrer meg en del om ting som egentlig er totalt irrelevante eller veldig usannsynlige.

Kjennes ut som det er et eller annet. Men gjennom flere utredninger vil de ikke si noe som helst.

Eneste konklusjonen jeg da er at jeg er en ubrukelig lat mafakka. Kjipt..

Denne panikkangstopplevelsen ga meg i hvert fall en liten boost.
Vis hele sitatet...
Jeg leste det du skrev etter det helvetes lange innlegget mitt som bare øste ut i en evig greie om hvor stolt jeg er av meg selv...

Etter å ha sett dette som du skrev nå føler jeg vi er veldig forskjellige mennesker. Håper du kan bli inspirert av meg framfor å føle at jeg er en tulling som bare ville skryte litt av meg. For jeg følte litt på det nå i etterkant, det må jeg ærlig si.

Jeg er overbevist om at du har det som trengs for å komme deg ut av dette om du vil. Det kan være du har veldig veldig godt av det, spesielt om du sier at du har litt vansker med å bli kjent med nye folk.
Du burde begynne å utfordre deg selv, og gjør det gjerne på byn når du har tatt noen øl osv, for det er ingen tvil om at det er en bra treningsarena.

Jeg er en sosial og utadvendt type, men tro meg.. jeg har kjørt på med "fake it 'til u make it" på det der. Selvtillit bor i hodet ditt. Får du en dårlig opplevelse at av du blir avslått, eller at det ikke funket å preike med den du ønsket å snakke med, så er det bare å "brush it off" og leve videre
Sist endret av bilfrelstmann; 5. februar 2019 kl. 23:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
No worries, opplevde det ikke som skrytete i hele tatt. Kjente meg igjen i deler av det.

Jeg klarer å holde det gående brukbart, men vil få noen krasjer fordi det blir slitsomt i lengden. Jeg er ikke så usosial sånn sett. Sliter som regel ikke med å holde en samtale gående og får gjerne venner ganske raskt. Men jeg vedlikeholder det aldri. Jeg er en sånn som aldri tar initiativ. Jeg kan gjøre et godt førsteinntrykk hos mange, men etter det går det bare nedover. Har få men gode venner. Føler heller ikke nødvendigvis et behov for flere. Men det er jo litt kjedelig å potensielt gå glipp av et awesome vennskap.

og jo, en annen negativ egenskap

- Jeg er langsur

Og

- En ting jeg har gjort litt for mange ganger; Lage en avtale for så å avlyse i siste sekund fordi du egentlig ikke ville på den greia. Men du var for feig til å si fra tidligere. Så du bare venter helt til du ikke har noe valg og gjør mest mulig skade. Dette har jeg fått kjent på altfor mange ganger. Det føles ikke godt.
Anonym bruker
"Vanskelig Fåvne"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Panikkangst garantert. Dette er noe jeg personlig opplever mye men aldri i ruset tilstand. Jeg har alltid hatt den mentaliteten at jeg bare er ruset og holder faktisk ikke på å dø. Panikkangst er jævli, det kjennes ut som du ser døden rett i øynene.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, har hørt slike historier før :/ Det som skremte meg mest var at kroppen min sovnet. Akkurat som når man sover lenge på en arm. Ble skikkelig svimmel. På det verste kjentes det ut som jeg holdt på å miste bevisstheten.
Vis hele sitatet...
Hyperventilering, det kommer som regel sammen med ett panikkanfall. I ditt tilfelle så kan jeg nesten garantere deg at dette var ett rus utløst panikkanfall, det er noe en som røyker mye hasj har stor sjanse for å trigge før eller siden og spesielt om store mengder blir blandet med en psykisk stresset hverdag. Det er ikke fysisk farlig i det heletatt, men kan være ganske så destruktivt på sin måte likevel.

What Causes Hyperventilation?
Hyperventilation is a condition in which you start to breathe very fast. Healthy breathing occurs with a healthy balance between breathing in oxygen and breathing out carbon dioxide. You upset this balance when you hyperventilate by exhaling more than you inhale. This causes a rapid reduction in carbon dioxide in the body.

Low carbon dioxide levels lead to narrowing of the blood vessels that supply blood to the brain. This reduction in blood supply to the brain leads to symptoms like lightheadedness and tingling in the fingers. Severe hyperventilation can lead to loss of consciousness.

For some people, hyperventilation is rare. It only occurs as an occasional, panicked response to fear, stress, or a phobia. For others, this condition occurs as a response to emotional states, such as depression, anxiety, or anger. When hyperventilation is a frequent occurrence, it’s known as hyperventilation syndrome.
Vis hele sitatet...
Det som er kjipt med ett sånt anfall trigget av hasj er at det har en tendens til å "sette seg" når det først har skjedd så skjer det igjen og igjen når man røyker senere. Det sitter som regel ganske langt inne psykisk og man er somregel livredd for at det skal skje igjen. Det tok lang tid før jeg "lærte" meg å røyke igjen etter det der skjedde første gang for meg, og jeg kan si jeg har en MYE større respekt for stoffet nå enn jeg hadde den gang. Nå blir det en mikroskopisk joint en sjelden gang iblant isteden for hverdags røyking. Mange slutter bare helt etter noen sånne hendelser, noe som forsåvidt kan være lurt, da sånne anfall lett plutselig kan skje uten hasj også når det først har skjedd.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt meg en god pause fra alt som heter rus og ventet til hverdagen ikke er så stressende lenger, for å så prøve meg voldsomt forsiktig frem men en liten joint senere. Eller la det ligge på hylla for godt om du mener det ikke er verdt det lenger. Det får bli opp til deg. Hasj er faktisk ett rusmiddel og som med alle andre rusmidler så er det en risiko involvert og den risken blir større jo mer man missbruker en greie, noe det ser ut til at folk glemmer med akkurat hasj da det er så mildt rusmiddel

Jeg har ikke lest igjennom hele tråden så kan godt hende du har fått de svarene du leter etter allerede, men dette er ihvertfall min erfaring.
Har fått endel heavy panikkanfall med sjukee blodtrykk og pulsmåling er. Slutta på dagen og er et år siden jeg sluttet. Sliter enda, men mye bedre. Blir en jay i ny og ne, men veldig sjeldent. Ta deg en pause og få kroppen i riktig kortstokk